Elektrické dodávky se hrnou na trh! O Citroen Berlingo First Electric jsme podrobně psali včera. Ford Transit Connect Electric už se rozjíždí do světa. A pomalu se na svůj debut chystá také Renault Kangoo Z.E. Známe ceny a datum uvedení!
Renault uvede svůj elektrický užitkový model Renault Kangoo Z.E. za šest měsíců. Už dnes má ale první objednávky. Celkem šest modelů si zamluvil dlouholetý zákazník Renaultu, společnost JCDecaux.
Až se elektrický Renault Kangoo objeví v říjnu v showroomech, ponese si cenovku 16 990 liber bez DPH. Půjde o první elektromobil Renaultu jejichž uvedení na trh je naplánováno na příští dva roky (dalšími jsou osobní auta Fluence, Zoe a Twizy).
Kangoo Express Z.E. nabídne stejné prostorové parametry, výbavu a vzhled jako verze se spalovacím motorem. Vejde se do něj od 3 do 4,6 m3 nákladu a max. zátěž je 650 kg. Na jedno nabití ujede max. 160 km max. rychlostí 130 km/h.
Kromě základní ceny 16 990 liber, která může vystoupat až na 18 690 liber bez DPH je nutné přičíst také pravidelný měsíční poplatek 59 liber za pronájem baterie na 9000 mil/čtyři roky.
Takové ceny jsou na Británii velmi příznivé. Uživatel David Martin na serveru Autobloggreen spočítal, že ujetí 9000 mil (14 400 km) vás bude v Británii v případě dodávky typu Kangoo stát nějakých 1500 liber (při dnešním kurzu 40 500 Kč, tzn. 2,80 Kč/km).
Pronájem baterie vás však ročně bude stát 708 liber, elektřina asi 300 liber, tzn. ročně provozovatel elektrického nákladního auta v Británii ušetří 500 liber (necelých 15 000 Kč) jen na palivu. Navíc je ale nutné přičíst výrazně snížené náklady na servis.
Navíc, pokud bude auto provozováno např. v Londýně, nemusí platit poplatky za vjezd, což znamená dalších přibližně 2500 liber (67 500 Kč) ročně. A tady už je o co stát. Podobně příznivě vychází ekonomika auta také ve Francii. Budou tedy lehká užitková vozidla skutečným startem éry elektromobility?
Ani v České republice, při rapidně stoupajících cenách benzinu, nebude jistě dlouho trvat, než si podnikatelé spočítají, že elektrické auto by je mohlo vyjít levněji než naftová/benzinová dodávka.