Hybridní autobus s pohonem Siemens má o třetinu nižší spotřebu

Městské vybavené hybridním pohonným systémem Elfa společnosti mají o třetinu nižší spotřebu než běžné dieselové. Elfa kombinuje dieselový motor s elektromotorem.   

Zhruba polovina všech cest v veřejnými dopravnými prostředky probíhá právě s pomocí autobusů.

Siemens v tiskové zprávě přiznává, že z dlouhodobého hlediska je dokonalým řešením hromadné městské dopravy elektřina, tedy .

Jenže masovějšímu rozvoji dnes brání příliš drahé baterie. Přechodným řešením proto může být právě . Městské autobusy mají zdaleka nejvyšší spotřebu paliva na jednoho pasažéra na 100 km, a to pro časté zastavování na zastávkách a křižovatkách.

Hybridní pohon může právě v těchto situacích pomoci. Hybridní pohonný systém Elfa přemění autobus na . To znamená, že v případě potřeby může jet jen a pouze na elektřinu. To je výhodné zejména například při rozjíždění nebo popojíždění v zácpě.

V takovém okamžiku nevypouští žádné škodlivé látky do ovzduší. Jakmile autobus nabere rychlost, může se spustil v optimálních otáčkách . Tím se snižuje spotřeba, emise i hlučnost autobusu.

Pokud vezmeme autobus, který najezdí ročně 60 000 kilometrů, dokáže Elfa ušetřit za tu dobu asi 10 000 litrů paliva, v závislosti na trase kterou autobus jezdí.

Dojezd autobusu čistě na je závislý na kapacitě baterií. Ta se může lišit podle konfigurace (a samozřejmě z toho plynoucí ceny celého systému).

Elfa využívá samozřejmě , kdy je brzdná energie přenášena zpět do baterií. Dojezd na elektřinu tak může dosahovat stovek metrů až jednotek kilometrů.

Hybridní pohonný systém Elfa v současné době využívá řada autobusů na celém světě. Včetně testovací flotily v . Hamburg chystá nasazení systému Elfa ve namísto dieselových.

Navíc lze tento systém pohonu využít také u dalších nákladních aut jako jsou nebo lehké .

6 Comments on “Hybridní autobus s pohonem Siemens má o třetinu nižší spotřebu”

    1. Jistěže, v současnosti se
      Jistěže, v současnosti se může CNG zdát lepším,ale elektřina a elektrobusy jsou a stále budou perspektivnějšími.Finanční náročnost na energetické media u elektřiny nikdy tak strmně neporoste,jako u ropných a plynných produktů.A až se vývoj a praxe v elektropohonech dostane na podobnou úroveň jako se dostala v podobě spalovacích motorů a následně plynových tak nebude co řešit.A na tomto problému a návratu ČR do Evropy a Světa se mohou pustit i českomoravské elektrofakulty a elektrotechnické firmy se staletou historií,a tedy potenciálně i odborným erudovaným zázemím.Vždyť japonský zázrak v dobytí Světa se koná pouze sto let,a česká republika má v presentaci chytrých a světově uznávaných přínosů nezanedbatelné místo.Je to na tom přimnět dnešní mladou odbornou universitní vědeckou populaci přejít zpět od politologie k praktičtější a odborné činnosti a zručnosti.

    2. Problém je v tom, že CNG
      Problém je v tom, že CNG lze zatím spolehlivě použít pouze u benzínových motoů, ikdyž už jsem zaslechl o upravených dieslech jezdících částečně na CNG (bohužel neznám detaily). Takže v autobusu a nákladáků nevím. Např Iveco daily CNG mám 3l benzínový motor a dojezd „jen“ 360km což je dobré tak do města a okolí, ale to už můžete mít rovnou elektriku.

Napsat komentář