Autosalon Ženeva: Tata Pixel – auto, které se dokáže otočit na místě

Indická automobilka , která svého času překvapila svět svým nejlevnějším autem , představila na další novinku. Je jím nová generace mikro-auta do města – Tata Pixel.   


Miniaturní automobil pojmenovaný Tata Pixel je postaven na podvozku Tata Nano. Jde o auto určené pro evropská města a koncept jasně ukazuje, že indická automobilka se nebojí postavit největším světovým výrobcům.

Auto je dlouhé něco málo přes tři metry, pohání jej 1,2l turbodiesel se spotřebou 3,4 litru/100 km. Tou nejzajímavější technologií je ale IVT převodovka Torotrak. Ta umožňuje třímetrovému autu otočit se na 2,6 metrech.

Nemožné? Nikoliv. Je to právě díky převodovce Torotrak a nezvykle pohyblivým kolům na přední nápravě. Auto se díky tomu může de-facto otočit kolem své zadní nápravy.

Tata samozřejmě nezapomíná na nejnovější trendy v oblasti automobility a obecně technologií a zapojuje do hry / s jehož pomocí můžete auto ovládat.

galerie: Tata Pixel
Tata Pixel Tata Pixel Tata Pixel

Není bez zajímavosti, že mezi nákresy na oficiální stránce Tata Pixel se objevuje také jeden skeč zobrazující připojené kabelem do zásuvky, tedy jistý náznak elektrické verze mikro-auta.

8 Comments on “Autosalon Ženeva: Tata Pixel – auto, které se dokáže otočit na místě”

  1. Takže to auto dokáže
    Takže to auto dokáže téměř to samé, co můj elektrický invalidní vozík 🙂
    Mám obě zadní kola poháněna svým motorem. Podobně jako tato převodovka, tento systém umožňuje pohánění jednoho kola kupředu a druhého dozadu. Přední kola mám oproti tomuto vozu volná. Nejsou řiditelná a jejich natočení nemůže z různých důvodů být na sobě závislé, což občas může způsobit pohyb nežádoucím směrem. Tak mi vlastně dochází, že jim ten koncept bez napodobení vlastností koleček vozíků nebude hned tak fungovat 😀

  2. Indická automobilka TaTa.
    Indická automobilka TaTa. Docela mě to překvapilo. V Indii je to mezi náklaďáky asi nejčastější značka. Ze začátku jsem se pořád divil, že ta Tatra vypadá nějak jinak než u nás a co je to za divnou licenci, než jsem si všimnl, že to Tatra asi nebude.

Napsat komentář