Autosalon Ženeva otevřel své brány, prozatím pouze pro novináře. Ti dostávají možnost mezi prvními vidět např. produkční verzi plug-in hybridu Opel Ampera, který automobilka dovezla z Russelheimu.
Opel se cítí. S Amperou chce etablovat zcela nový segment na evropském trhu. Hybrid do zásuvky neboli „plug-in hybrid“ půjde do prodeje ještě letos. Kdy přesně, to prozatím zůstává ve hvězdách.
Pětidveřový čtyřmístný elektrický vůz nabídne všechny přednosti auta na elektřinu, ale zároveň eliminuje strach zákazníků z nedostatečného dojezdu. Jde totiž o plný hybrid jehož baterii je možné dobít ze zásuvky.
Čistě na elektřinu zvládne Ampera ujet prvních 40 až 80 km (pro srovnání, námi testovaný prototyp Toyota Prius plug-in hybridu zvládl 15-25 km). Vzhledem k tomu, že většina Evropanů neujede denně více než 60 km, je to zcela dostačující.
Energii autu dodává 16kWh lithium-iontová baterie. Tu je možné dobíjet z běžné 230V zásuvky. Cílem je samozřejmě maximalizovat jízdu na elektřinu a minimalizovat jízdu s doplňkovým spalovacím motorem.
Extrémně tichý elektromotor o výkonu 150 koní zrychlí Opel Amperu na 100 km/h během devíti sekund. Maximální rychlost je omezena 161 km/h. Opel Ampera je evropským bráškou amerického Chevroletu Volt.
Narozdíl od něj je ale výrobní verze Opelu Ampera přeci jen poněkud agresivnější, více odpovídá původnímu konceptu samotného Voltu z roku 2009. A tak zatímco výrobní verze Chevroletu Volt je víceméně tuctová, Ampera si zachovává moderní a sportovnější výraz.
Opel má údajně z Evropy na auto už tisíc rezervací. Kolem 400 prototypů už je v provozu v rámci testovací fáze. Jakmile auto bude na trhu, budete si jej moct pořídit za cenu 42 900 euro vč. DPH.
Netreba to kupovať a basta
Netreba to kupovať a basta – oni si tú cenu prerátajú.
Počkám si jak si to koupí
Počkám si jak si to koupí nadšenec pak to za 2-3 roky proda jinymu nadšenci a ten zase jinymu a pak si to budu moct snad dovolit i ja obyčejnej dělník co deně dojíždí 20 Km do práce jenom s tim rozdilem ze to bude mit nalitano 400 000 Km a Lifepo4 budu kupovat po kilech za par korun snad???nebo si to bude drzet cenu kdo ví to se uvidi casem.
to je podla mna chyba
to je podla mna chyba systemu, pre 20km dochadzanie do prace v zastavanej oblasti musi existovat pohodlna lacna ekologicka hromadna doprava, nech aj trolejova. zvysi sa aj bezpecnost a znizia naklady pre jednotlivca na planovane funkcne obdobie.
ked vymyslaju auta na dojazd prave tak do prace a neriesi sa to takto jednoducho ako som spomenul… je moja uvaha chybna ?
odvodove zatazenie do
odvodove zatazenie do zdravotnej poistovne premietnute do nakladov ? minimalna maza ? naroky EU byrokracie prenesene do ceny ? europania v cielovej skupine viac zarabaju ? nizsie mnozstvo predpokladaneho predaneho mnozstva za urcity cas ? dopravne naklady za cez oceansky dovoz surovin ?
A mozno je stary kontinent povazovany za najlepsi a najsilnejsi na planete :7} ?
Jako byste nevěděl, že v
Jako byste nevěděl, že v USA je o třetinu levnější skoro všechno. Holt budování evropského socializmu něco stojí a není to zdaleka jen o DPH.
nevite nekdo duvod proc ma
nevite nekdo duvod proc ma byt prevleceny volt na evropskem trhu mnohem drazsi nez na americkem? chapu ze za casti muze byt vyssi DPH ale ta prece nemuze udelat tolik – v US $41k(720.000Kc) v EU €43k(1040.000Kc). Za 700k bych o takovem aute realne uvazoval ale za mega to bude tak maximalne pro nadsence:(
Bohuzial ano. Tak ako pises.
Bohuzial ano. Tak ako pises. V EU si mozme dovolit platit viac. Nic nove. Pozri sa na rozdiel ceny vyrobkov Apple v USA a EU.
Ale zostanme pri autach. Iba 300.000,-Kc rozdiel medzi Volt a Ampera? Skus mrknut na rozdiel ceny najlacnejsieho Porsche Cayenne.
Kod modelu: 92AAG1
Model: Cayenne
Type: Cayenne
Transmission: Manual
Na Slovensku za €60k = 1 461 000,- Kc
(slovakia.porsche.sk/_cms/docs/cennik_modelov.pdf)
A ten isty typ auta stoji v USA $46k = 813 000,- Kc
(porsche.com/usa/accessoriesandservices/porschefinancialservices/paymentestimator/)
Rozdiel ceny: 648 000,- Kc !!!
Mimochodom Porsche Cayenne sa kompletuje v Bratislave!
Asi prevoz auta z Devinskej Novej Vsi do autosalona na Racianksej ulici predrazi vozidlo o +648k Kc. Alebo naopak, prevoz z Devinskej Novej Vsi do Kalifornie vozidlo zlacnie o -648k Kc. Tragikomedia!
Ano, souhlasim… ale presto
Ano, souhlasim… ale presto potrebuju velice nutne tento rok 42 900 Eur :o))) No nic, je to moc, jsem jen obycejny pracujici, neradim se do kasty early adopters, takze to musi zaplatit jiny nadsenec…
ked sa opytame cenotvorcu z
ked sa opytame cenotvorcu z vw v dnv, povie nam pravdu preco to tak je ?