Autosalon Ženeva: Opel odhalil výrobní verzi plug-in hybridu Ampera

otevřel své brány, prozatím pouze pro novináře. Ti dostávají možnost mezi prvními vidět např. produkční verzi , který automobilka dovezla z Russelheimu.   

se cítí. S chce etablovat zcela nový segment na evropském trhu. neboli „plug-in hybrid“ půjde do prodeje ještě letos. Kdy přesně, to prozatím zůstává ve hvězdách.

Pětidveřový čtyřmístný nabídne všechny přednosti auta na elektřinu, ale zároveň eliminuje strach zákazníků z nedostatečného . Jde totiž o plný hybrid jehož baterii je možné dobít ze zásuvky.

Čistě na elektřinu zvládne Ampera ujet prvních 40 až 80 km (pro srovnání, námi testovaný prototyp zvládl 15-25 km). Vzhledem k tomu, že většina Evropanů neujede denně více než 60 km, je to zcela dostačující.

Energii autu dodává 16kWh lithium-iontová baterie. Tu je možné dobíjet z běžné 230V zásuvky. Cílem je samozřejmě maximalizovat jízdu na elektřinu a minimalizovat jízdu s doplňkovým spalovacím motorem.

Extrémně tichý elektromotor o výkonu 150 koní zrychlí Opel Amperu na 100 km/h během devíti sekund. Maximální rychlost je omezena 161 km/h. Opel Ampera je evropským bráškou amerického .

Narozdíl od něj je ale výrobní verze Opelu Ampera přeci jen poněkud agresivnější, více odpovídá původnímu konceptu samotného z roku 2009. A tak zatímco výrobní verze Chevroletu Volt je víceméně tuctová, Ampera si zachovává moderní a sportovnější výraz.

Opel má údajně z Evropy na auto už tisíc rezervací. Kolem 400 prototypů už je v provozu v rámci testovací fáze. Jakmile auto bude na trhu, budete si jej moct pořídit za cenu 42 900 euro vč. DPH.

9 Comments on “Autosalon Ženeva: Opel odhalil výrobní verzi plug-in hybridu Ampera”

  1. Počkám si jak si to koupí
    Počkám si jak si to koupí nadšenec pak to za 2-3 roky proda jinymu nadšenci a ten zase jinymu a pak si to budu moct snad dovolit i ja obyčejnej dělník co deně dojíždí 20 Km do práce jenom s tim rozdilem ze to bude mit nalitano 400 000 Km a Lifepo4 budu kupovat po kilech za par korun snad???nebo si to bude drzet cenu kdo ví to se uvidi casem.

    1. to je podla mna chyba
      to je podla mna chyba systemu, pre 20km dochadzanie do prace v zastavanej oblasti musi existovat pohodlna lacna ekologicka hromadna doprava, nech aj trolejova. zvysi sa aj bezpecnost a znizia naklady pre jednotlivca na planovane funkcne obdobie.

      ked vymyslaju auta na dojazd prave tak do prace a neriesi sa to takto jednoducho ako som spomenul… je moja uvaha chybna ?

  2. odvodove zatazenie do
    odvodove zatazenie do zdravotnej poistovne premietnute do nakladov ? minimalna maza ? naroky EU byrokracie prenesene do ceny ? europania v cielovej skupine viac zarabaju ? nizsie mnozstvo predpokladaneho predaneho mnozstva za urcity cas ? dopravne naklady za cez oceansky dovoz surovin ?
    A mozno je stary kontinent povazovany za najlepsi a najsilnejsi na planete :7} ?

  3. nevite nekdo duvod proc ma
    nevite nekdo duvod proc ma byt prevleceny volt na evropskem trhu mnohem drazsi nez na americkem? chapu ze za casti muze byt vyssi DPH ale ta prece nemuze udelat tolik – v US $41k(720.000Kc) v EU €43k(1040.000Kc). Za 700k bych o takovem aute realne uvazoval ale za mega to bude tak maximalne pro nadsence:(

    1. Bohuzial ano. Tak ako pises.
      Bohuzial ano. Tak ako pises. V EU si mozme dovolit platit viac. Nic nove. Pozri sa na rozdiel ceny vyrobkov Apple v USA a EU.

      Ale zostanme pri autach. Iba 300.000,-Kc rozdiel medzi Volt a Ampera? Skus mrknut na rozdiel ceny najlacnejsieho Porsche Cayenne.

      Kod modelu: 92AAG1
      Model: Cayenne
      Type: Cayenne
      Transmission: Manual

      Na Slovensku za €60k = 1 461 000,- Kc
      (slovakia.porsche.sk/_cms/docs/cennik_modelov.pdf)

      A ten isty typ auta stoji v USA $46k = 813 000,- Kc
      (porsche.com/usa/accessoriesandservices/porschefinancialservices/paymentestimator/)

      Rozdiel ceny: 648 000,- Kc !!!

      Mimochodom Porsche Cayenne sa kompletuje v Bratislave!

      Asi prevoz auta z Devinskej Novej Vsi do autosalona na Racianksej ulici predrazi vozidlo o +648k Kc. Alebo naopak, prevoz z Devinskej Novej Vsi do Kalifornie vozidlo zlacnie o -648k Kc. Tragikomedia!

Napsat komentář