Bezpečnost elektromobilů? V Británii zemřela při nehodě přední vědkyně

Dr. Judith Nadal se vypravila se svým malým městským po silnici A41 Hendon Way vedoucí z Londýna do Birkenheadu. Bohužel, její cesta skončila tragicky. Malý se srazil se , která G-Wiz rozpůlila. Pro Nadalovou měla nehoda smrtelné následky. Případ znovu otevřel problematiku bezpečnosti .   

G-Wiz vyrábí indická automobilka . V je považováno oficálně za čtyřkolku, a tak má výjimku ze standardních bezpečnostních opatření. Na problémy s bezpečností, nebo spíše nebezpečností tohoto „automobilu“ však upozorňuje dlouhodbě řada expertů.

Například magazín si z G-Wizu tropí žerty už několik let. Zde je video, ve kterém jej srovnává se stolem a názorně předvádí co s elektrickým autem náraz do takového masivního dubového stolu provede:

Zde už je klasický , který proběhl 27. dubna 2007 v britské Laboratoři pro výzkum dopravy. O tom jak špatně na tom G-Wiz z hlediska bezpečnosti je svědčí nejen samotná ukázka, ale i fakt, že tamní zaměstnanci nechtěli pro test použít klasické figuríny (stojí asi 130 000 liber), ale jejich mnohem levnější náhradu.

Právě bude tedy jedním z mnoha zásadních přínosů, které přinese sériová výroba klasických elektromobilů velkými automobilkami. i už jsou plnohodnotné automobily se všemi dnes běžnými bezpečnostními prvky.

G-Wiz a podobná vozítka totiž prozatím světu elektromobilů moc dobrou reklamu nedělají. Také bezpečnost je asi jedním z důvodů, proč se minulý rok prodalo v celé všehovšudy 55 elektromobilů, velkou část z toho tvořily G-Wizy.

7 Comments on “Bezpečnost elektromobilů? V Británii zemřela při nehodě přední vědkyně”

  1. Všetko je to o
    Všetko je to o certifikátoch a normách. Podľa mňa všeobecne netreba podporovať dovoz výrobkov, ktoré nespĺňajú normy.
    Doporučujem proste nekupovať.
    Dúfam, že Reva sa nakoniec na Slovensku vyrábať nebude a elektromobilov sa chopí schopnejšia firma.
    Na druhej strane elektromobil, ktorý má byť schválený na verejné komunikácie nemôže mať maximálnu rýchlosť 50km/h.
    V Slovenských predpisoch je veta: Elektromobil nesmie zdržovať prevádzku na komunikácii. Šalamúnsky napísané, ale v podstate ide o rozumnú vec – veď aj majiteľ elektromobilu ho chce používať ako bežné vozidlo a nie ako vozítko vhodné akurát tak na golfové ihrisko…
    Škoda, tie nové modely Reva sú celkom pekné – myslím NXR a NXG. Dúfam, že aj kvalita stúpne. Inak to na cestách nemá čo hľadať nielen Európe, ale kdekoľvek na svete.
    Veď kvalitnejšie vozidlo postavia naši amatéri v garáži..

  2. Jde samozřejmě o velikost
    Jde samozřejmě o velikost deformačních zón, využití výztuh či exponovaných částí z vysokopevnostních materiálů(u těchto východních paskvilů téměř nebo vůbec žádných), o použití materiálů v interiéru, bezpečnostních prvků (ať již pasivních či aktivních) a o celkovou hmotnost vozu. I při sebelepším využití výše zmiňovaných prvků, je váhový rozdíl (a pohlcované kinetické energie v neprospěch lehčího vozu) při nehodě značný. I špičkově provedený mrňous Fiat 500, který v NCAP dosahuje 5 *****, byl při offsetovém čelním nárazu s obludou Audi Q7 sešrotován napadrť.

Napsat komentář