Chevrolet e-Spark – malý elektromobil pro Indii

V Novém Dillí aktuálně probíhá autosalon. Ještě před pár lety by zajímal jen málokoho. Se vzestupem asijských gigantů a především tamní ekonomiky ovšem i tato akce nabývá na relevanci. Chevrolet tam představil elektromobil e-Spark, na kterém pracuje společně s domácí automobilkou Reva.  


Jde o malý čtyřdveřový elektromobil. Navenek vybaná jako úplně normální Chevrolet Spark určený pro indický trh. Uvnitř se ovšem skrývá elektrický pohon společnosti Reva. Hovoří se o tom, že k dispozici bude ve verzi s klasickými olověnými, nebo lithium-iontovými bateriemi. Výroba se má údajně rozběhnou už tento rok.

6 Comments on “Chevrolet e-Spark – malý elektromobil pro Indii”

  1. Za 1. Na prestavbu sa síce
    Za 1. Na prestavbu sa síce hodí staršie auto, ale nemôže to byť vrah prežratý hrdzou.
    2. Prakticky na Slovensku neexistujú predpisy podľa ktorých to je možné urobiť.
    3. Cesta by bola prevzať niektoré riešenia zabehnuté v zahraničí.
    4. Prerábka musí byť certifikovaná – t.j. nemožno to robiť doma na kolene.
    5. Dnešná cena Lítiových akumulátorov je síce vyššia, ale počtom cyklov výrazne prevyšujú olovené, takže je to jedno, až na to, že tie lítiové umožňujú dojazd cca 200km.
    6. Nie každé auto je vhodné na prestavbu.

  2. Toto je ten spravny krok.
    Toto je ten spravny krok. Davat baterie do aut strednej a vyssej triedy je asi zatial krok dozadu, lebo tie sa cenou , ani parametrami zatial nevyrovnaju benyinovym a naftovym autam. Ak chce ale niekto male auto do mesta a na nakupy za prijatelnu cenu, tak by elektricky SPARK mohla byt dobra volba.

      1. No s tymi olovenymi
        No s tymi olovenymi bateriami, by to mohlo vyjst o dost lacnejsie. Keby bola v CR, alebo v SR nejaka firma, ktora by bola ochotna prerobit stare auta na elektricke v cene tak 30000-40000K, pouzitim olovenych baterii, tak by sa mozno uzivila. Je kopa ludi, ktori maju stare auto (ktore nepreslo napr. kvoli emisiam cez STK a ma vyjazdeny motor) a do noveho sa im nechce ist a keby existovala takato moznost, tak by do toho sli. Otazka je, ci by sa to dalo urobit za tu cenu. Nech stoji nova autobaterka do auta cca 1000K a treba ich 30-40ks. Pocitajme,ze v tom mnozstve by vysli tie baterie lacnejsie, pripocitajme cenu prace a ostatnych suciastok, takze by to nemuselo vyjst az tak draho.

        1. Tak mi napadlo, taká škoda
          Tak mi napadlo, taká škoda 120 by sa prestavávala celkom jednoducho, žiadny posilňovać, žiadne servo atď. Takźe len motor, adaptér na prevodovku (stále bude 4. prevod), jednoduchší regulátor a batérie. To by celé prišlo asi na 4000 eur. Prihlásiť by sa to mohlo v zahraničí a tu by to jazdilo ako dovezené, alebo by to mohlo byť len tak nas zrazy a pod.

Napsat komentář