PSA Peugeot-Citroen uvažuje o spojení s Mitsubishi!

Je to kvůli elektromobilům? Těžko říct, ale určitě je to kvůli budoucnosti. Renault má svůj Nissan a jde jim to společně dobře. Mitsubishi už dříve oznámilo, že své zbrusu nové elektrické auto budoucnosti jménem iMiEV bude prodávat také v Evropě pod značkami Peugeot Ion a Citroen C-Zero. Není divu, že spolupráce má být brzy ještě utužena.


Japonské ekonomické noviny Nikkei dnes oznámily, že Mitsubishi Motors Corp. jedná s PSA Peugeot-Citroen o možnostech ekonomického spojení. Vypadá to, že PSA by si chtělo v japonské automobilce zajistit majoritní pozici. Aby jim ji nikdo nemohl vyfouknout v budoucnu?

Mluvčí Mitsubishi údajně novinám řekl: „Jednáme o prohloubení našeho vztahu a kapitálové propojení je jedna z mnoha možností.“ Samozřejmě, že už neřekl v jakých dimenzích se by se tohle spojení mohlo pohybovat, nicméně dřívější zpráva Nikkei hovoří o 30%-50% podílu PSA v Mitsubishi, čímž by se stala největším akcionářem. Server iHNed.cz hovoří o 300 miliardách jenů (asi 58 mld. korun).

Obě automobilky spolu podle magazínu TruthAboutCars.com flirtují už od roku 1999. Mitsubishi dnes vyrábí asi 1 milion automobilů ročně, což už dávno není velké číslo. Světovou jedničkou se aktuálně stal Volkswagen, který díky převzetí Porsche, vyrobil asi 4,4 mil. kusů automobilů jen za prvních 9 měsíců letošního roku.
Mitsubishi iMiEV Cargo

Mitsubishi iMiEV Cargo Mitsubishi iMiEV Cargo Mitsubishi iMiEV Cargo

I přes trvající finanční krizi se tedy automobilové výrobě z Německa daří. Volkswagen za první devět měsíců zvýšil prodeje o 34% (může za to kupodivu především Škoda Fabia s 92,4% růstem a Škoda Octavia s 20,4% růstem). Toyota prozatím stihla vyrobit nějaké 4 miliony aut (chce ale stihnout 7 mil. za celý rok), FordMazda asi 3,7 mil. a General Motors pouhých 3,6 milionu.

Obrovskou příležitost vidí Volkswagen a jeho šéf Martin Winterkorn do budoucna v Číně. Chce tam prodat ročně 2 miliony aut do roku 2018. „Poptávka po našich modelech roste tak rychle, že naše kapacity v Číně už nestačí,“ řekl Winterkorn magazínu Forbes.

Z výše uvedeného je jasné, že pokud chce dnes automobilka globálně přežít, jeden milion zdaleka nestačí. Spojení PSA a Mitsubishi dává z tohoto hlediska dokonalý smysl. Japonsko, stejně jako Evropa, dává přednost malým autům, se kterými mají obě automobilky velmi dobré zkušenosti.

Napsat komentář