Richard Hammond z Top Gearu: Tesla smete všechny benzíňáky

Richard Hammond je jedním z trojice známých moderátorů britského pořadu Top Gear. Aktuálně se pro britské bulvární noviny The Daily Mirror rozepsal na téma elektromobil Tesla Model S. A překvapivě jej vychválil.

Tesla Model S – má své chybky, ale přesto jde o zcela jedinečné auto na současném automobilovém trhu
foto: Tesla Motors

Je jasné, proč se britské bulvární noviny The Daily Mirror začínají zajímat o elektromobil Tesla Model S právě v téhle době. Na tamní trh totiž konečně dorazila verze s pravostranným řízením.

Hammond nejprve na začátku článku představí , šéfa Tesla Motors, aby si následně postěžoval na (dle jeho názoru) zbytečně drahé elektromobily typu Volkswagen e-Up!, či . Jejich „fosilní“ alternativy lze prostě a jednoduše pořídit levněji.

Tesla Model S je ale jiné kafe. Hammond sice píše, že „kvalita interiéru je tak trochu zklamání“, ale vzápětí dodává, že jde teprve o druhé auto automobilky Tesla Motors (a první vyrobené „z gruntu“), takže něco takového lze odpustit.

„Stačí, že Tesla postavila auto, které je úplně odlišné od všech ostatních vozů na trhu,“ píše Hammond. A dále si také pochvaluje, že Tesla buduje vlastní síť rychlodobíjecích stanic Supercharger. Nakonec přiznává, že by dokonce mohl uvažovat o tom, že si sám auto pořídí.

10 Comments on “Richard Hammond z Top Gearu: Tesla smete všechny benzíňáky”

  1. nikto nie je dokonalý, ale
    nikto nie je dokonalý, ale Tesla je k tomu najbližšie už s prvým „vlastným“ modelom. Elektromobili by boli vždy jednotkou, lebo elektromotor ponúka množstvo výhod oproti spalovákom, jediný problém bol odkial do toho elektromotora zobrať energiu?
    Palivove članky aj baterky v minulosti neponukali žiadne komerčné riešenie, až Tesla to čoskoro zmení a následovať budú ďalší.

    Bol som sa povoziť v Leafovy a je to skvelé auto. Cena je uplne ok, lebo stoji ako auto strednej triedy. CHAdeMO nabijačiek tu už máme celkom dost a Nissan má už nakúpené v Blave ďalšie, jediné obmedzenie je ale stále to isté ako pred 100 rokmi. Chcelo by to vacsi dojazd. Až sa bude dať prejsť 300km a nasledne za 30min nabit na dalsich 300km a cele to bude stat do 30tis…..spalovakom odzvonilo.

  2. Áno je to super, ale trocha
    Áno je to super, ale trocha ma zobralo keď som sa dočítal v článku-skúsenosti po 26000km,že keď sa jej nakladá tak stiahne výkon na polovicu. Je tam síce písané že sa to stalo na okruhu a tak by ma zaujímalo či sa to môže stať aj niekde na diaľnici napríklad-to by nepotešilo.
    Ďalšia vec je tá denná spotreba – cca4kwh. Ako je na tom dnes? Urobili ten upgrade čo to mal riešiť?

    1. Odlozena v chladnej garazi v
      Odlozena v chladnej garazi v Norsku, stratila po mesacnej dovolenke tretinu. Mala aktualny SW. Kriticky dojazd mala vzdy cca 300km, raz ju Nor precenil ale sla mu aj daleko za limit po vycerpani na ohlasenych 0% nez dorazil k Supercharger.

      V nasich koncinach bez superchargerou s nizkou kupnou silou a ani z dovodu setrenia, neoplati.

      Skor sa treba zatila pozerat po CNG. Ale ani to nie je iste, koli vojne.

Napsat komentář