Elektromobily umí snižovat účty za elektřinu

Automobilka Nissan doma v Japonsku úspěšně otestovala nový způsob využití elektromobilů. Šest modelů Nissan Leaf připojila do rozvodné sítě budovy svého technologického centra. Elektřina z jejich baterií tak napájela osvětlení i počítače.

Elektromobily Nissan Leaf v podzemní garáži u dobíjecích stanic
foto: Nissan

Po světě se prodalo za poslední dva roky už přes 110 000 elektromobilů Nissan Leaf. Model se tak řadí k nejúspěšnějším svého druhu v historii. Jde o auto, které dokáže čistě na elektřinu ujet až 150 km. Pomáhá mu v tom 24kWh baterie.

Šest takových baterií už je slušné úložiště – anebo naopak zdroj energie. Elektřina může proudit sem a tam, podle toho jak je to potřeba, třeba v závislosti na aktuální ceně elektřiny v síti.

vlastní

15 Comments on “Elektromobily umí snižovat účty za elektřinu”

        1. No to by opravdu nemelo byt
          No to by opravdu nemelo byt to je chyba ale to bude mozna samotnym systemem, kdo vi. Kazdopadne by bylo dobry aby se na to nekdo z adminu podival.

          Nevidite nekdo nejaky mail na administratory webu hybrid.cz? Ja jsem ho na strankach nenasel? tak jim to ani nemuzu napsat, jen doufejme, ze si jeste jednou prectou tudo diskusi. 🙂

  1. Tak tohle je naprostá
    Tak tohle je naprostá pitomost. Žádné snižování se nekoná. Ta energie se musí koupit (nabíjení není se 100% účinností), pak s tim autem někam přejet, čímž se část energie odčerpá a zbytek se pak musí zpět přeměnit na síťové napětí (taky s nižší než 100% účinností + potřeba řízeného vybíjení). Takže naopak účty za energii zvyšují. Snížení by bylo pouze v případě že skupinu těch aut někdo ukradne a jednorázově všechnu její energii vyčerpá. Takže se v redakci zamyslete a nedělejte z těchto relativně kvalitních stránek laciný bulvár.

        1. Jistě si nikdo nekoupí
          Jistě si nikdo nekoupí elektromobil jen jako stacionární záložní zdroj, ale určitě by byl hřích tuto možnost nevyužít u již vlastněného a momentálně nepoužívaného vozu.

          Ha ja muzu upravovat cizi komentare!
          🙂 to od vás není pěkné, vás nehryže svědomí?

          1. Přesně tak, nechápu
            Přesně tak, nechápu komkentáře některých lidí, vždyť využití auta stojícího v garáži ladem je perfektní věc.
            Místo toho aby se nad tím zamysleli, tak výmýšeljí jak to co nejvíc zkritizovat.
            Mě napadá například ještě využití jako záložního zdroje když by měl člověk FVE tak by nemusel mít až tak velké baterie pro akumulaci v době když nesvíti, ale jen menší kapacitu a zbytek by dodávali baterie z auta. Samozřejmě jen když to auto je v garáži. Ale to snad je jasný.
            I kdyby to dodávalo jen po tu dobu co je člověk doma, jako že doma v noci je většinu času, tak po nabití přes den přes FVE to bohatě vystačí na svícení v noci a spotřebiče které běží přes noc.

            1. Docela podrobně jsem se s
              Docela podrobně jsem se s tímto námětem zabýval na blogu. http://hajic.blog.idnes.cz/c/405504/Ceska-energetiko-kam-ze-si-to-snerujes-II.html Jde o to, jak drahé baterky budou, kolik eletroaut bude v provozu a jak rychle si je necháte „zpludrovat“. Každé nabití a vybití bohužel snižuje životnost. Řekl bych, že za pár let se to už nechá vyladit tak, aby to bylo výhodné pro všechny. Tedy, že baterka vydrží nějakou slušnou dobu a budete mít levnější elektřinu, protože budete nabíjet levně a vybíjet, když bude elektřina drahá (a bude jí nedostatek). Přitom se musí ještě zohlednit, že jde o dopravní prostředek, a že bude potřeba mít auto připravené, když potřebujete někam dojet. To je ale jen o plánování a o míře vybití. Rozhodně bych pro tyto účely nedoporučoval baterku nevybíjet pod 60%. V tomto režimu totiž většina baterek (Li-On) vydrží více jak dvojnásobek počtu běžných cyklů, spíše trojnásobek a je tam ještě určitá rezerva. Při vybití na 30% už je počet cyklů kolem nominální hodnoty udávané výrobcem. Je to ale také ovlivněné teplotou. Připravují se k výrobě baterie (tenkovrstvé, Li-Pol), které údajně vydrží i 40000 cyklů při zachování 80% kapacity. To je tolik, že baterka hravě přežije i časté vybíjení. Pokud se ukáže, že jsou i časově stabilní, tak při každodenním nabití a vybití vydrží po celou životnost automobilu a klidně se dají využívat i pro jiné účely.

                1. No a? PR aktivity jsou od
                  No a? PR aktivity jsou od toho, aby něco představily. Nevidím na tom nic špatného. Když mě to zajímá, tak to čtu, když ne, tak ne. Když to nepovažuji za pravdivé, tak to kritizuji.

        1. Baterie zvládnou při
          Baterie zvládnou při pomalejším nabíjení 4000 cyklů. Při rychlém alespoň 1500c, ale to je musíte vybíjet až na 20%, a to už je dost. Jinými slovy, pokud to budete využívat nějak rozumně, například vybíjet jenom do 60% kapacity, tak to zvládne až 8000c. Novější Li-Pol snáší 40000c a více, takže nesmysl to není, výhra ale zatím žádná také ne (Li-Pol jsou zatím jen v ověřovací kusové výrobě, snad). Myslím, že Nissanu šlo spíše o to, demonstrovat možnosti. A potenciál tady opravdu je, a velký.

Napsat komentář