Hladinu českých mainstreamových médií aktuálně rozčeřila zpráva o tom, že „po světě jezdí už 400 000 elektromobilů“. S odhadem přišlo Centrum pro výzkum solární a vodíkové energie v Bádensku-Würtembersku (ZSW). Je třeba zdůraznit, že jde o „elektrická auta“, tedy elektromobily a plug-in hybridy.
foto: ZSWQ
Celkový počet aut na celém světě byl v roce 2011 odhadován na 1 miliardu. Dnes, o tři roky později, už to klidně může být kolem 1,2 miliardy. Nějakých 400 000 elektrických aut (elektromobilů a plug-in hybridů) je tedy číslo na hranici statistické chyby.
Podle zprávy Centrum pro výzkum solární a vodíkové energie v Bádensku-Würtembersku (ZSW) se v roce 2013 prodalo po celém světě 200 000 elektromobilů a plug-in hybridů. To by zhruba odpovídalo našemu nedávnému grafu prodejů elektromobilů ve světě (111 718) plus odhadovaným prodejům plug-in hybridů Chevrolet Volt, Toyota Prius plug-in hybrid a dalších modelů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Norsko se zbláznilo do elektromobilů Tesla Model S
Němečtí výzkumníci za nejvyspělejší trhy považují USA (174 000 elektrických aut), Japonsko (68 000) a Čínu (45 000). Nizozemsko si připisuje 30 000 elektromobilů, Německo 17 500.
Co se týká automobilek, jasným vítězem je Nissan díky elektromobilu Nissan Leaf (90 000; Nissan se nedávno chlubil 100 000 prodanými Leafy). Následují General Motors (Chevrolet Volt + Opel Ampera – 60 000) a Toyota (Prius plug-in hybrid – 40 000). Čtvrtá je Tesla s elektromobilem Model S na nějakých 25 000 kusech.
Studie nezapočítávala klasické hybridy, motocykly nebo malá ani velká nákladní auta a už vůbec ne autobusy. Je nicméně příjemné sledovat trend zdvojnásobování počtu elektrických aut na světových silnicích. V roce 2012 to bylo 100 000, o rok později 200 000, dnes je to oněch odhadovaných 400 000.
Pokud bude růst pokračovat i na dále stejným tempem, do roku 2020 budou po světě jezdit desítky milionů elektrických aut. Kdo by si chtěl takovou příležitost nechat ujít? Vždyť už i česká Škoda Auto potvrdila, že v budoucnosti se plug-in hybridům ani elektromobilům vyhnout nepůjde. A šéf BMW nedávno řekl, že budou muset vyrábět elektrická auta po statisících.
Můžete ten graf ještě
Můžete ten graf ještě víc rozostřit, takhle je moc čitelnej.
To nebude stačit, už je
To nebude stačit, už je pozdě, všichmi umřeme.
Šance existuje.
Je to
Šance existuje.
Je to Sahara Forest – s tím, že by se navázaný uhlík nevypouštěl zpět do přírody. Totéž s lesy atd.
Příroda umí uhlík navázat, akorát my ho z „ekonomických důvodů“ vracíme do ovzduší.