Otec a dcera přejeli USA elektromobilem Tesla za 6 dní. Zadarmo.

Tesla aktuálně dostavěla hlavní koridor svých rychlodobíjecích stanic Supercharger, a spojila tak východní a západní pobřeží USA. Nadšení majitelé elektromobilu Tesla Model S, otec a dcera John a Jill, se rozhodli novou trasu hned otestovat.

Stav SuperChargerů ke 26. 1. 2014
foto: Tesla Motors

John v New Yorku vyzvedl svou dceru Jill a rovnou se tam napojil na koridor rychlodobíjecích stanic Supercharger. Zajímavé je, že v době kdy se vydali na cestu koridor ještě nebyl zcela dokončen a stále chybělo několik zastávek. Ty však byly uvedeny do provozu dříve než se k nim dostali.

Na začátku cesty, na východním pobřeží, bylo několik dlouhých úseků, které díky nízkým teplotám a vydatnému sněžení museli projet pomalu. V blízké době i tyto úseky již budou mít další Superchargery, takže se řidiči nebudou muset omezovat v rychlosti či pohodlí.

V průběhu cesty jsou Superchargery od sebe přibližne co 200 km a na některých úsecích dokonce jen 120 km, a je tedy možné několik zastávek s klidem přeskočit. John a Jill celkem ujeli 5791 km a spotřebovali 1366 kWh, tedy 235 Wh/km.

Cestu zvládli během šesti dnů. Ale co je na tom nejlepší: náklady byly NULA. Zero. Nil. Nada. Prostě nic. Není to skvělé?

Koridor spojující obě pobřeží vede přes americké státy Maryland, Pensylvánii, Ohio, Indianu, Illinois, Wisconsin, Minnesotu, Jižní Dakotu, Wyoming, Colorado, Utah, Nové Mexiko, Arizonu a Kalifornii. Kromě toho jsou sjízdná i obě pobřeží od severu na jih, a je tak pokryto na 80 % obyvatel USA a mnoho frekventovaných dálničních spojů.

V blízké době je také naplánováno několik dalších výprav napříč v Modelu S, dvě z toho na tento týden, kdy se zástupci Tesly pokusí o rekordní čas přejetí USA elektromobilem za méně než 6 dní. Kromě toho i Elon Musk se chystá na cestu se svou rodinou a na Twitteru oznámil, že pojede v době jarních prázdnin.

Tesla má dnes v různých stádiích přípravy více než 100 dalších Superchargerů. Buduje je také v Evropě a v Číně.

34 Comments on “Otec a dcera přejeli USA elektromobilem Tesla za 6 dní. Zadarmo.”

      1. Čože to vydrží??? 😀 😀
        Čože to vydrží??? 😀 😀 😀 To čo u „normálnych“ áut??? 😀 😀 😀
        Čo je podľa vás normálne auto? Volvo XC90? 😀 Kto tu hovoril o nejakom driftovaní?? Pri využívaní potenciálu akcelerácie sa u tohto auta zničia pneumatiky max po pár tisíc km. Po 15-20 tisíc je to pri normálnom jazdení, rovnako ako u spomenutého Volva a mnoha iných áut, ktoré majú s Teslou jednu spoločnú vlastnosť a to astronomickú hmotnosť.

          1. To nemení nič na fakte,
            To nemení nič na fakte, že článok zase začína zavádzajúcim dementným nadpisom, v ktorom je jasne napísané „Zadarmo“…neznášam tieto marketingové žvásty, v ktorých robia z takej extrémne drahej záležitosti ekonomickú vec alias „zadarmo“. To je rovnaká demencia akoby som tvrdil, že po natankovaní nádrže až doplna jazdím zadarmo až do ďalšieho tankovania…

              1. Samozrejme, o ostatných
                Samozrejme, o ostatných nákladoch ani nehovoriac…pneumatiky som spomenul preto, že to je taká menej známa vec, že u takýchto „tankoch“ sa pneumatiky menia mnohonásobne častejšie než u bežných áut, ktorými ľudia jazdia a pritom stoja mnohonásobne viac.

                Každopádne nechápem prečo sa tu autori snažia opičiť po bulvári, ktorý je určený pre „vypatlancov“, zatiaľ čo tento web si myslím je určený skôr pre nadšencov.

            1. Souhlasím s tím, že tyto
              Souhlasím s tím, že tyto oslavné články jsou relativně zbytečné, e-mobilita mluví sama za sebe a nepotřebuje to. Nicméně to co se tu uvádí je svým způsobem pravda a musíte to brát v kontextu USA, kde si Teslu může dovolit mnohem víc lidí, než tady u nás. Pořízení auta je pro ně samozřejmostí a lidé, kteří si pořídí Teslu by si pořizovali její konkurenty za stejné, ne-li větší peníze. Tudíž připomínka k pořizovací ceně padá. Vezměte se náklady, které by měla rodinka, kdyby jela v BMW 750i. Zřejmě by byly poněkud vyšší, ne?

    1. Ale tak černě bych to
      Ale tak černě bych to neviděl. Rozdíl mezi elektrikou a ropou je ten, že z ropy je většinou palivo a el. je využívána jak pro průmysl tak domácnosti, kde uvalení daně je velmi problematické. To spíše bude nějaká specální daň pro elektromobil, nebo to dopadne tak že se mýto zavede i pro osobní automobily. 😉

    2. Něco podobného je CNG.
      Něco podobného je CNG. Pokut máte domácí plničku. Tak palivo vyjde levněji než když tankujete u stojanu CNG VPS. Jenže ta plnička stojí docela dost, a k její rychlejší návratnosti investice je potřeba více uživatelů v rodině/firmě .Firmy které například provozují několik VZV(vysoko zdvižný vozík ) přecházejí nafta/CNG.

  1. Nebolo to zadarmo, zaplatili
    Nebolo to zadarmo, zaplatili to danovi poplatnici v „green incentives“. Verim ze sa snazite byt seeriozny portal, tak by ste si mohli odpustit take zvazacke uzasnutia ze „Neni to svele?“ kazdy rozumny clovek vie ze to niekto zaplatil, aj v tomto pripade to boli peniaze odobrane nasilim

    1. Podle jednoduché
      Podle jednoduché matematiky, když vezmu, že „příplatek“ je 2000 USD, tak jen při prodaných vozidlech to už dnes dělá cca. 50mil.USD. což je při instalaci nákladů v průměru cca.130.000USD na jedno nabíjecí místo-záleží kolik je stojanů(od 100 do 175tis.USD). Některá místa mají fotovoltaiku, takže si nasebe i vydělávají. I tak při průměru to dělá cca.380 kompletních míst. Dnes je jich necelá stovka. Do konce roku to bude tak 200Ks, tzn. že furt mají skoro 50% zaplaceno navíc. Myslím, že než ta auta projedou 25mil.USD(500mil.CZK) tak to bude chvíli trvat, když 80-90%km si lidi dobijou doma. Počet prodaných vozidel stale roste, takže po pokrytí např.Ameriky a tím pádem „ukončení“ výstavby při zvyšujícícm se prodeji vozidel budou na tomto stale vydělávat a můžou si dovolit to nechat zadarmiko.

    2. Nevím co sem pletete něco
      Nevím co sem pletete něco o serióznosti. Myslím že každý kdo má trochu rozumu pochopil o čem článek je.
      Na hybridu jsou relativně krátké články, čtivě napsané a proto tento web rád čtu.

      Článek popisuje jednoduchý fakt, že prostě přejeli USA aniž by za palivo zaplatili nějaký dolar. To je fakt proti čemu nikdo nemůže říct ani pfff.

      A jestli chcete být seriózní tak i vy by jste měl napsat B. Dotace dnes jsou na všechno ne jen na elektromobili a stát okrádá daňové poplatníky dnes a denně. Ostatně od toho tu máme stát, že? 🙂
      A dále by jste měl napsat že každá automobilka v USA má půjčku od státu kterou platí daňový poplatníci a kterou Tesla už splatila a to před termínem i s úroky! Takže daňový poplatník dokonce vydělal. Zatímco spalováky vesele dotují. Ale to už nikoho nezajímá.
      Evidentně vám došla kritika rak jste si vymyslel alespoň serióznost webu. Přesně jste potvrdil že Češi umění jen kritizovat.

      Dejte sem odkaz na nějaký čas článek uvidíme kdo je „serióznější“ 🙂

            1. Stejně státy nic
              Stejně státy nic nenadělají – musely by se do elektromobilů montovat měřiče spotřeby a na technických prohlídkách vyčítat údaje ke zpoplatnění. A protože v autech na plyn také nejsou průtokoměry, tak se na obnově a výstavbě nových silnic a dálnic budou nadále podílet jen jezdící majitelé spalováků. A jak bude přibývat elektromobilů, tak poroste spotřební daň za fosilní paliva – benzin a naftu, aby se náklady státům pokryly.

              Druhou možností by bylo zpoplatnění všech komunikací a výběr daní ode všech. V tom případě by mohla cena nafty a benzínu jít dolů.
              Která cesta bude správná však ukáže až čas. Zatím je jedna menší skupina vozidel zvýhodňována na úkor většiny.

              1. Dalsi moznosti je, ze EV
                Dalsi moznosti je, ze EV budou platit fixni mesicni poplatek bez ohledu na najete km… A urcite by se dalo vymyslet spoustu dalsich zpusobu.

                Konec koncu, kdyz si nekdo koupi male usporne auto, tak se taky vlastne vyhyba spotrebni dani protoze ujede vice km na jednu jednotku zaplacene dane 🙂

                1. Máte pravdu v tom, že
                  Máte pravdu v tom, že úspornější auto se spalováním benzinu nebo nafty platí nižší spotřební daň na ujetý km.
                  Je to dáno tím, že spotřební daň (i DPH) platí spotřebitel ihned při nákupu PHM na čerpací stanici, a to na základě údaje v litrech přečerpané kapaliny do nádrž auta, který naměřil průtokoměr čerpadla. Jak je to jednoduché, že? A vybranou daň od spotřebitele odvádí státu majitel pumpy, který s PHM obchoduje. Je to obdobné jako u daně z lihu – pokud pálíte alkohol v pálenici, tak také platíte na základě údaje průtokoměru a měření množství alkoholu (hustoměrem při dané teplotě s přepočtem). A na obcházení takovýchto průtokoměrů jsou založeny velké podvody, kdy je stát připraven o své daně, a jedná se tak o trestní čin.

                  Takže pokud má někdo úspornější auto a kupuje PHM na čerpací stanici, tak se v žádném případě nevyhýbá placení spotřební daně a platí takovou, jaká mu byla při nákupu PHM státem vyměřena.

                2. hehe, a kdyz jezdi EV, tak
                  hehe, a kdyz jezdi EV, tak se vlastne taky nevyhyba, protoze plati presne takovou jaka mu byla statem vymerena 😀

                  dik, to je dobre si pamatovat, muzu tak argumentovat v budoucnu 😀

                  (mimochodem, spotrebni dan na elektrinu je 0,75% pokud mam elektrinu doma za 4,5Kc)

              2. “ Zatím je jedna menší
                “ Zatím je jedna menší skupina vozidel zvýhodňována na úkor většiny“. Myslíte skupina nafťáků na úkor benzínu (nižší daň na naftě)? Nebo skupina CNG na úkor nafty (sníźená daň CNG)? Nebo skupina LPG na úkor čehokoliv (osvobozeno LPG od sp. daně). Zvláštní, že když jde o fosilní paliva, tak nikdo nějaké daňové výhody neřeší. Zatímco u elektromobilu to stále někdo připomíná. Nepřijde Vám na tom něco podivného? Čím myslíte, že to je? Přemýślejte.

        1. Troufam si nesouhlasit.
          Troufam si nesouhlasit. Pristup k SuperChargerum stoji majitele auta $2000 anebo musi mit verzi 85kWh a je tedy nepravdepodobne, ze kdyz si clovek zaplati volny pristup k SuperChargerum na dobu zivotnosti auta, ze mu zmeni podminky toho za co si zaplatil.

          Ze bude sit SC zpoplatnena pro dalsi typy aut od Tesly je dost mozne. Pravdepodobne pro 3. generaci (Model E a dalsi), protoze u ni se zrejme budou snazit o co nejmensi naklady na koupi… Ale kdo vi, mozna i do budoucna nechaji model celozivotniho predplatneho 🙂

Napsat komentář