Podle magazínu Drive je hybridní vůz značky Jeep „nevyhnutelný“. Jeep platí za specialistu na off-road, ale zároveň za jednu z nejkonzervativnějších značek. Stále přísnější emisní normy ale i tamní inženýry nutí přemýšlet o alternativách.
foto: Jeep/Chrysler
Jeep je dnes vlastně italská značka – patří totiž do koncernu Chrysler, který před nedávnem definitivně kompletně pohltil Fiat. Australskému magazínu Drive se podařilo získat vyjádření jednoho z vyšších manažerů značky, Steva Bartoli, zodpovědného za produktové plánování v oblasti Asie-Paficiku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nový Jeep Cherokee: 9stupňová převodovka, spotřeba 7,6 l/100 km
Potvrdil sice, že Jeep se těmito technologiemi v pozadí aktivně zabývá, ale že žádná konkrétní rozhodnutí zatím nepadla. Podle Bartoliho značka Jeep chápe výhody silného a okamžitě dostupného točivého momentu elektromotorů, ale zároveň jasně odmítá čistě elektrický Jeep.
Podle Bartoliho nicméně i tak v oblasti off-road hybridů zůstává spousta příležitostí, které by Jeep pochopitelně chtěl využít. Klíčové ale bude zajistit spolehlivost elektromotoru a baterie i v těch nejobtížnějších podmínkách mimo silnice. Jeep vás prostě vždycky musí dovézt domů.
Jen pro zajímavost, Jeep představil už v roce 2008 prototyp plug-in hybridu na bázi modelu Wrangler. Pyšnil se tehdy celkovým dojezdem 640 km, dojezdem čistě na elektřinu 64 km, zrychlením z 0 na 100 km/h během 9 vteřiny a max. rychlostí 155 km/h. Elektromotor měl výkon 268 koní a toč. moment 400 Nm.