Toyota prodala na světě přes 6 milionů plně hybridních vozů

Společnost Toyota oznámila, že celosvětové úhrnné prodeje hybridních modelů této automobilky přesáhly k 31. prosinci 2013 hranici 6 milionů kusů (přesně 6,072 mil. vozů). Této poslední milionové mety přitom Toyota dosáhla v zatím rekordně krátké době pouhých devíti měsíců.

Kompletní hybridní modelová řada značky Lexus, která patří pod japonskou automobilku Toyota
foto: Lexus/Toyota

Snaha o zmírňování ekologických dopadů automobilového provozu je pro Toyotu prioritou. Toyota vychází z přesvědčení, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít skutečně pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti, a proto vyvíjí nepolevující snahu o podporu hybridních modelů na masovém trhu.

K tomuto datu Toyota v 80 zemích a regionech světa nabízí celkem 24 různých modelů osobních vozů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in.

Toyota navíc v příštích dvou letech uvede na světové trhy celkem 15 nových hybridních modelů, včetně nového vozu „Harrier Hybrid“ na japonském trhu (k 15. lednu) a modelu „Highlander Hybrid“ ve Spojených státech (v blízké budoucnosti). Toyota bude i nadále rozšiřovat svoji produktovou řadu a zvyšovat počet zemí i regionů, ve kterých své hybridní vozy nabízí.

Podle výpočtů automobilky Toyota pak hybridní vozy vyráběné touto společností k
31. prosinci 2013 přispěly ke snížení emisí CO2 (které jsou obecně považovány za příčinu globálního oteplování) přibližně o 41 mil. tun.

Výpočet vychází z porovnání s vozy srovnatelné velikosti a jízdních výkonů poháněnými klasickým zážehovým motorem. Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 15 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy podobné velikosti poháněnými klasickým zážehovým motorem).

V srpnu roku 1997 uvedla Toyota v Japonsku svůj první hybridní elektromobil Coaster, po němž v prosinci následovala Toyota Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Od té doby si hybridní modely automobilky Toyota získaly u zákazníků celého světa nesmírnou popularitu.

Toyota coby základní ekologické technologie 21. století prosazuje hybridní technologie, které umožňují různé kombinace typů paliva – včetně technologií komponent nezbytných k vývoji různých typů vozidel šetrných k životnímu prostředí.

Toyota má proto v plánu i nadále prosazovat zlepšování technických parametrů, snižování nákladů a rozšiřování své produktové řady ekologicky šetrných modelů – včetně dalších ekologicky šetrných vozů s jiným než hybridním pohonem, aby dokázala nabízet automobily pozitivně přijímané ze strany zákazníků.

tisková zpráva

Napsat komentář