Audi Sport Quattro Laserlight: plug-in hybrid s laserovými světly

Blíží se další ročníky největších světových autosalonů a automobilky už začínají zbrojit. Audi ohlásilo nový plug-in hybrid Audi Sport Quattro Laserlight s výkonem 515 kW, spotřebou 2,5 l/100 km a laserovými světlomety.

Koncept plug-in hybridu Audi Sport Quattro Laserlight se představí na CES v Las Vegas
foto: Audi

Novinka Audi Sport Quattro Laserlight kupodivu nebude mít premiéru na autosalonu v Detroitu nebo Ženevě, ale na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas (od 6. do 10. ledna 2014). Jak příznačné: z moderních aut se stala spotřební elektronika! Koncept navazuje na klasické Sport Quattro z roku 1983.

Rozměry vozu jsou: 4602 mm délka, 1964 mm šířka, 1386 mm výška a 2784 mm rozvor. Celkový výkon hybridního pohonného systému e-tron je 515 kW (700 koní) při max. točivém momentu 800 Nm. Sílu přenáší upravená osmistupňová převodovka Tiptronic.

Kombinovaná spotřeba má údajně dosahovat k 2,5 l/100 km při emisích 59 g/km. Hlavní pohonnou jednotkou je čtyřlitrový osmiválec TFSI s dvojitým turbem o výkonu 412 kW (560 koní) a max. toč. momentem 700 Nm. Motor je vybaven systémem COD (vypínání čtyř válců) a Stop-Start.

Druhou důležitou součástí hybridního pohonného systému je 110kW elektromotor o toč. momentu 400 Nm. Energií ho zásobuje li-ion baterie umístěná v zadní části auta o kapacitě 14,1 kWh. To vystačí až na 50 km jízdy čistě na elektřinu.

Auto váží pouze 1850 kg, a to zejména díky použití (plastů tvrzených uhlíkovými vlákny). Ty najdeme ve střeše, krytu motoru a zadní části vozu. Dveře jsou hliníkové.

Výkonové charakteristiky konceptu jsou následující: zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,7 vteřiny, max. rychlost 305 km/h. Vůz je také vybaven pokročilým infotainment systémem využívajícím nejnovější procesory NVIDIA Tegra 30.

Všechny klíčové informace zobrazuje velký LCD TFT displej. V zavazadlovém prostoru je k dispozici 300 litrů. Klíčovou specialitou jsou laserové světlomety, které shodou náhod nedávno představilo také BMW pro plug-in hybrid i8. Novými pokročilými (i když ne ještě laserovými) světly se ostatně Audi chlubilo už na české premiéře Audi A8.

Výhodou laserových diod je, že jsou výrazně menší než jinak běžně využíváné diody. Světlomety tohoto konceptu jsou proto kombinací obojího. Díky tomu je možné osvítit vozovku do vzdálenosti až 500 metrů před autem. Audi hodlá tuto technologii využít také u závodního speciálu Audi R18 e-tron quattro se kterým soutěží v Le Mans.

tisková zpráva

6 Comments on “Audi Sport Quattro Laserlight: plug-in hybrid s laserovými světly”

  1. (Několik velmi zajímavých
    (Několik velmi zajímavých vychytávek) Budou se někdy masově vyrábět ?
    Audi A1 e-tron footage
    http://www.youtube.com/watch?v=9j3fTXM8fbs
    Audi A1 e-tron wins Silvretta Electric Car Rally
    http://www.youtube.com/watch?v=muKtg-nJFDc
    Audi A3 e-tron concept is unveiled
    http://www.youtube.com/watch?v=CPzb-IC3KO0
    Audi e-tron Spyder – introduction sequence with sound
    http://www.youtube.com/watch?v=2_8-mMXBHdc
    Audi e-Tron Spyder – Details / HD
    http://www.youtube.com/watch?v=P86SjCrIxKA
    Ukázka technické složitosti hybridního pohonu.
    Audi Q5 hybrid (la technologie)
    http://www.youtube.com/watch?v=KAApWJzSfOQ
    Audi V6 TDI TEchnology
    http://www.youtube.com/watch?v=tyo21ghGD5M
    -Vypadá úžasně-
    Audi Quattro Concept official promo – narrated
    http://www.youtube.com/watch?v=RRPU_mfhYGA

  2. BMW používá LASEROVÉ
    BMW používá LASEROVÉ světla už dávno jen to nikde zatím nebylo plánují se jako světla do BMW i8 ale v DE už je mají namontované i některé BMW 7. Jinak není to nic světoborného jeto LED laserová dioda teda několik přez optické hranoly svedené do jednoho ohniska a nasměrováno na zrcátko neboli parabolu a pak ven.
    A chtěl bych vidět tu spotřebu 2,5l na sto když budete chtít využívat 700koní…

      1. Prvních 50km to snad jede
        Prvních 50km to snad jede pouze na elektřinu, tak snad spotřeba PHM je 0 L/50km. Potom se ovšem sepne spalovák a zbylých 50km musíte ujet s lehkou nouhou za 5 L/100km o čemž se 4l motorem pchybuju. Pokud chcete jet dál jak 100km, spotřeba asi bude někde jinde a nebude to ani těch 5 L/100km.

      2. elektrina tiež nieje
        elektrina tiež nieje zadarmo, a naviac chcem vidieť človeka, ktorý si kúpi toto auto a potom každý deň zapína auto do zásuvky aby mohol prejsť 50km „s nulovou spotrebou“…, ale zato si bude voziť v aute kopu haraburdia naviac, ktoré bude len zdrojom potenciálnych porúch. Hlavne že na papieri to vyzerá dobre. …a samozrejme nesmiem zabudnúť na COOL laserové svetlomety

Napsat komentář