Závodní vůz Audi R18 E-tron je výjimečný diesel-hybrid. Díky setrvačníku, který dokáže přední nápravě nabídnou sílu energii až 500 kJ, se mu v posledních letech daří porážet většinu konkurentů. Audi nyní chystá jeho novou verzí pro příští ročník Le Mans.
foto: Audi
Další ročník závodů Le Mans je pořád ještě šest měsíců daleko. Ale Audi a všechny další zúčastněné automobilky pochopitelně pilně pracují na nových strojích, které by jim v příští sezóně měly přinést pokud možno co nejvyšší umístění.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nové Audi A8 je v ČR, také jako hybrid
Za hybridním setrvačníkovým systémem pro Audi R18 E-tron quattro stojí společnost Williams Hybrid Power. V závodech se jakožto LMP (Le Mans Prototype) představil v roce 2012 a okamžitě se umístil na prvním místě. Od té doby závodí tým Audi prakticky výhradně s těmito vozy.
Také verze 2014 tohoto vozu bude využívat diesel-hybridní konfiguraci se setrvačníkem. Jak by také ne, když má takové úspěchy. Kromě obrázku však zatím Audi žádné podrobnější informace do světa nevypustilo.
Síla v kJ?
Síla v kJ?
Opraveno, díky za
Opraveno, díky za upozornění.
Je to v podstatě za trest
Je to v podstatě za trest psát pro vzdělanější část veřejnosti 🙂
to na určitých jiných serverech tyto problémy nemají