Model S se v Německu prodává hůř než Smart, Leaf i Renault Zoe

Zatímco v Norsku a Švýcarsku jde elektromobil Tesla Model S na odbyt jako housky na krámě, na největším evropském automobilovém trhu tomu tak není. Za první dva měsíce se tam prodalo pouze 98 kusů Modelu S.

Elektromobil Tesla Model S je v Evropě a daří se mu tu slušně; s výjimkou Německa
foto: Tesla Motors

Za první dva měsíce prodejů se v Nizozemsku, Dánsku a Německu prodalo 531 kusů elektromobilu Model S. Dohromady, ve všech třech státech. Z toho 384 připadlo na Nizozemsko, 85 na Dánsko a zbylých 98 kusů na Německo. Tedy co do populace pětkrát větší zemi než Nizozemsko a 15x větší zemi než Dánsko.

Není to ale jen elektromobil Model S, který se v Německu prodává max. po desítkách kusů měsíčně. O mnoho lépe na tom nejsou ani (57 za září) nebo (55). Domácí si vede o něco lépe (146), ale pořád to není tak docela ono.

Německo prostě k elektromobilům ještě nějak nepřičichlo. Uvidíme, jak to spraví nově příchozí , elektrický Volkswagen Golf a další domácí konkurence pro světové elektromobily.

Není také bez zajímavosti, že do konce roku 2014 chce mít Tesla v Německu celkem 25 prodejen a do roku 2015 tam prodávat kolem 10 000 aut ročně. Podaří se? Držíme palce!

16 Comments on “Model S se v Německu prodává hůř než Smart, Leaf i Renault Zoe”

  1. Co je to zase za „senzacny“
    Co je to zase za „senzacny“ populisticky titulok.
    Keby islo autorovi o pravdu a nie o senzaciu, tak by mozno znel:
    „Model S se do Německa dodává meně než Smart, Leaf i Renault Zoe“

    Pretoze tu vobec nejde o to, kolko S-iek si nemci chcu kupit, ale kolko im ich Tesla do nemecka privezie.
    Ach!

  2. aktuálne tankujem raz za 3
    aktuálne tankujem raz za 3 týzdne. Vyjazdím celu nadrž a znova. Ak bude mat auto 2x až 3x mensi dojazd, budem to robit raz za tyzden, co mi pride ok a v podstate by som nepotreboval ani garáž. Uplne mi staci jeden supercharger v okoli 10m.

    Cize tie superchagre nielen spohodlnia zivot ludom, co si mozu dobijat auto doma, ale otvori to uplne novy trh !!!
    Poznam kopec bohatych a slavnych ludi, čo ziju v centre Bratislavy a ani bohovy by sa neprestahovali, lebo kazdodenne dochadzanie cez celu Blavu by im zabilo polku dna.
    Radsej budu byvat v panelakoch a cinzakoch v starej Bratislave ci okoli. Oni na elektromobil prachy maju, ale nemaju si ho kde dobijat za 30minut tyzdenne !!!

    Teda ano, superchargre vyraznie zlepsia predajnost tohto auta.

  3. Až budou všude
    Až budou všude superchargery, tak se situace dramaticky změní . Nezapomínejme, že v nich mají majitelé Modelu S nabíjení zdarma. Kdyby taková síť byla v ČR, tak s koupí Modelu S neváhám ani chvilku.
    A také si je třeba uvědomit, že elektřina je v Norsku velmi levná, protože se vyrábí v podstatě zdarma v hydroelektrárnách, takže pro majitele elektromobilu je provoz skoro zdarma.

      1. To je sice hezký, ale
        To je sice hezký, ale pořád to není rychlonabíjení a navíc jde tu přeci o to , že když jsou ty superchargery všude, tak se pak s takovým autem dá v podstatě bez problémů cestovat kamkoliv i na dlouhé vzdálenosti, protože ho člověk vždycky během půl hodiny nabije na téměř plnou kapacitu.

    1. Nevím proč se furt bere v
      Nevím proč se furt bere v uvahu to jestli existují rychlo nabíječky nebo ne.
      Pokud bude dost rychlonabéječek tak se nestane vůbec nic. Protože jaksi chybí to proč se mají stavět. Až bude dostatečná poptávka tak se rychlonabíječky objeví sami od sebe. Jediný kde momentálně chybí jsou na dálnici.
      Takže až budou superchargery tak se situace vůbec nezmění. Těch pár korun za elektriku opravdu není něco co by donutilo si někoho koupit auto za 2 mil Kč.

      Nehledě na to, že například u nás se jaksi superchargery vyplatí pouze pouze pokud chcete přejet z jednoho konce ČR na druhý :-).

      1. Samozřejmě, že se situace
        Samozřejmě, že se situace dramaticky změní. Nejde tu jen o peníze přece! (i když je to taky důležitý faktor)
        Aneb vám tu předložím logickou úvahu, která stejně jako mě odradí od koupi elektrického auta hromadu lidí: Když chci teoreticky jet z Prahy nebo Mnichova do Berlína, jak to udělám, abych nemusel někde po cestě přespat, protože mi dobití takového auta bude trvat asi 8 hodin? Aspoň nějaká sít superchargerů tohle pořeší, protože mi dobije auto téměř na plnou kapacitu za půl h. a můžu vesele jet dál, tudíž mohu cestovat na dlouhé vzdálenosti víceméně bez omezení. A to je přesně ten moment, kdy u každého zájemce, který jezdí dál, než pár km do práce a zpět, koupi el. auta výrazně ovlivní.
        A u nás se to vyplatí už mezi Prahou a Brnem. Je docela dost lidí, kteří jedou během jednoho dne z Prahy do Brna a zase zpět (např. já).

        1. Ach jo tak
          Ach jo tak znova.
          Samozřejmě se nezmění, nevím proč mi nevěříte. Dostatečná síť totiž už existuje! Samozřejmě pro současný počet el. aut.
          Nebo si myslíte, že ujet 1200 km za jeden den je moc dlouhá doba? Viz. například:
          http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

          Jediný rozdíl je v tom, že je třeba více plánovat.
          Rychlo nabíjecích stanic je po ČR už dost a stejně tak v Německu a dalších zemích.

          A váš příklad? Německo má mnohem víc nabíjecích stanic než ČR. Podívejte se sem například:
          http://de.chargemap.com/

          Takže ano cesta z Mnichova do Berlína , která má asi 600 km pro Teslu S znamená, že si vyberete jednu z asi 100 nabíjecích stanic po cestě a počkáte hodinu a dojedete nebo zastavíte dvakrtá na 20 minut nebo … . Rozhodně není potřeba nikde přespávat

          1. podle vas jich je dost,
            podle vas jich je dost, podle me ne, ale budiz… Rozdil je v tom, ze se SuperChargery se auto stava srovnatelne s benzinovym, zatimco bez nich se musi cekat hodinu/hodiny na nabijeni jak sam rikate. Kdo by si koupil auto, ktere je stejne drahe ale mene pohodlne na dlouhe trasy? Par zajemcu se najde, jak pise clanek, ale vice jich prijde az Tesla doladi nektere drobnosti a postavi SuperChargery mezi mesty.

            EDIT: taky nezapominejte ze v Nemecku se na mnoha usecich da jet 200. S takovou bez SuperChargeru opravdu neni sance… Ono to neni jen o tom co se da za idealnich okolnosti, ale o tom ze Nemci (a lidi obecne) jsou zvykli na nejaky standard…

            EDIT2: ted jsem si vsiml ze sam dokonce pisete blbosti, v tom clanku na ktery se odkazujete se tech 1300km zajelo za 2 dny, ne za jeden.

            1. Je jich dost na to, aby se
              Je jich dost na to, aby se dalo jet i delší trasy s trochou plánování. Není jich dost na, aby se dalo jet delší trasy bez rozvrhu plánování. Tak jak je člověk zvyklí u spalováku.

              Lidi mají prostě strach a chtějí mít jistotu a jsou liní :-).

              Je to stejné jako v dobách kdy nebylo tolik čerpacích stanic a auto ujelo jen 400 km, také lidé více plánovali nebo si vzali kanystr s benzínem pro jistotu.
              Rozhodně to ale není věc, která rozhoduje o koupi nebo ne.

              Nevím, ale znám jen velmi málo ldií, kteří jezdí dlouhé trasy bez zastávek. Ano mám kamaráda, který jezdí 1000 km častokrát i během roku, ale to je opravdu výjimka. Většina lidí naopak když jedou delší trasy (kolem 1000km) tak dost dost často zastavuje i více než na hodinu. Nebo se rozvrhne cesta na více dní.

              Ano v Německu se dá jen i 200 a ano máte pravdu tam se superchargery budou hodit, ale zase si myslím, že tohle není hlavní důvod nekoupit Teslu S.
              Představte si že jich je hodně? Opravdu to bude důvod který by vás přesvědšil ke koupi? Když si uvědomíte jak často by jste jezdil na delší trasy než 500 a kam tak podle mne zjsitíte, že tam kde jezdíte se dá v pohodě nabít a nebude vadit hodinová přestávka.
              Němci jsou nacioanlisti, takže Teslu nebudou kupovat tolik jako svoje auta. To se změní postupně.

              Nepíšu blbosti. Z Tilgurghu vyjeli 20.9. v 10:00 ráno a do Ústí nad Orlicí dojeli před 15:00 21.9. Tedy ano není to jeden den ale jeden den a 5 hodin.

        2. JO a jen tak mimochodem,
          JO a jen tak mimochodem, pokud jezdíte z Prahy do Brna a zpět, tak je to asi 200 km. Tudíš pokud se uskrovníte Tesla S to zvládne. Pokud ne využijete několikero nabíjecích stanic v Praze nebo v Brně a to včetně rychlonabíječek. Ve vašem případě ale stačí 3faze, protože určitě v Praze i v Brně stavíte na víc než hodinu. Pochybuji, že si tam dáte kafe a jedete zpátky 🙂

Napsat komentář