Elon Musk vnadil majitele elektromobilů Tesla Model S už delší dobu na to, že se pro ně něco chystá. Docela nedávno bylo nepřímo potvrzeno, že půjde o redukci pro dobíjecí stanice CHAdeMO. A teď je to venku – skutečně jde o speciální adaptér.
foto: Tesla Motors
Automobilka Tesla Motors už dříve potvrdila, že jakmile Model S vtrhne do Japonska, bude k dispozici speciální adaptér pro dobíjecí stanice standardu CHAdeMO. Dalo se tedy předpokládat, že něco podobného dostanou i američtí, potažmo evropští zákazníci.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla hlásí přes 6000 rezervací na Model X
Dobíjecí stanice Tesla Supercharger: 5,2 milionu kilometrů
Tesla si patentovala hybridní baterii pro dojezd přes 640 km
A teď je to venku. Adaptér specificky určený (prozatím) pro severoamerické verze elektromobilu Model S bude stát $1000 a k dispozici bude od letošní zimy. Pro použití adaptéru v Model S s 85kWh baterií neexistují překážky, v případě verzí bez zapnuté funkce „Supercharing“ je třeba si přiobjednat hardwarovou aktivaci za $2400/$2900 (před/po dodání Modelu S).
Nejvtipnější na tom všem je jak se k dobíjecímu standardu CHAdeMO začala docela nedávno, zjevně na nátlak evropských automobilek prosazujících vlastní standard, chovat Evropská unie. Chce totiž CHAdeMO úplně zakázat! Smát se nebo brečet?!
Díky novému adaptéru se možnosti dobíjení pro majitele elektromobilu Modelu S rázem zásadně rozšíří. Kromě domácího dobíjení a dobíjení v síti Supercharger budou moct využít i několik stovek CHAdeMO rychlodobíječek, jejichž počet navíc rychle roste.
Ba co víc, jejich zavádění se v USA chystá výrazně podpořit Nissan, který tak vlastně Tesle (a nejen jí) pomůže k lepším prodejům.
Nemôžem si pomôcť, ale
Nemôžem si pomôcť, ale cenová politika Tesly veľmi pripomína nemenovanú jabĺčkovú firmu. Nie že dáte nekresťanské peniaze za auto, ale nevedia čo by si zapýtali za takúto blbosť ktorú by tam zákazníkovi mali dať zadarmo, nehovorím už o softvérovej úprave ! To že to je obrovský krám ktorý vám skôr či neskôr vylomí zástrčku z auta už ani nespomínam. Ale veď čo, to si zákazník tiež zaplatí.
Nevím to jistě, ale
Nevím to jistě, ale dovolím si hádat, že nemalou část ceny redukce tvoří náklady na licenci CHAdeMO.
Tak to by byl akorát tak
Tak to by byl akorát tak důvod se na standard Chademo vykašlat.
Nevíte, jak to funguje s
Nevíte, jak to funguje s dobíjením elektromobilů? Jsou dobíječky samoobslužné nebo u toho musí být nějaká obsluha, někdo, kdo vám odborně nabije? (taková drobná slovní hříčka:)
Ptám se z toho důvodu, že mě napadla jedna věc: jezdím na plyn a jednou jsem potřeboval natankovat v Rakousku. U té čerpací stanice byl ale takový zvláštní konektor, který do mého auta nepasoval. Ale na čerpačce mi nabídli adaptér a přes ten to šlo.
Takže pokud dobíječky nejsou samoobslužné, spíš bych předpokládal, že adaptéry nabídne Tesla majitelům stanic. Ruku na srdce -kolikrát za život bude majitel Tesly takový adaptér potřebovat?
Dobíjecí stanice pro
Dobíjecí stanice pro elektromobily jsou samoobslužné.
Ty od ČEZu jsou rozhodně
Ty od ČEZu jsou rozhodně samoobslužné
Mate chybu v clanku. Ta cena
Mate chybu v clanku. Ta cena 2400 a 2900 je podle me uz vcetne toho adapteru. Tedy pokud si obednam auto se SuperChargingem i s adapterem zaplatim 2400 misto 2000 jenom za SuperCharging. Anebo pokud si dodatecne dokoupim SuperCharging a adapter tak za to zaplatim 2900 misto standartni ceny 2500 jen za SuperCharging.
At tak ci tak, cista cena za adapter je pak „jen“ 400$. Takze budouci majitele maji vyhodu oproti stavajicim 🙂
Jak jsou tyto věci
Jak jsou tyto věci zabezpečeny proti krádeži či vandalismu? NTo že se nezavedl jeden globální protokol je škoda:(.
obsahuji elektronicky zamek,
obsahuji elektronicky zamek, tak aby zadna cast nesla rozpojit pokud je pod napetim.
Asi to zkresluje ale mě to
Asi to zkresluje ale mě to přijde nějak moc veliké na to že to bude trčet ven z auta.
nezklesluje…
už vlastní
nezklesluje…
už vlastní konektor superchargeru vystupuje poměrně dost z karosérie.
Dle obrázku je součástí adaptéru kus kabelu, ale ohledně jeho flexibility v daném průřezu si nejsem moc jist, navíc vlastní adaptér má na délku tak 30-40cm.
Pokud se k tomu připočte standartní velikost konektoru chademo, tak jedinou možností, aby to nevyvracelo konektror ve voze je to, že se to bude samo podpírat o zem 🙂
No prostě musíte všechno
No prostě musíte všechno co vezete v autě dát na opačnou stranu od zásuvky, popřípadě kola auta přikurtnovat k zemi, jinak se vám prostě stane, že se vám to auto nakloní na dvě kola. Dle Tesly to ale není naškodu, protože elektřina teče i do kopce.
Když už sarkasmus, tak s
Když už sarkasmus, tak s pochopením textu oponenta(jinak nedává smysl), takto ukazujete, že ynteligent jste Vy…
+1
+1
Otázka stále zní, jak
Otázka stále zní, jak mají mechanicky ošetřeno namáhání konektoru ve vozidle, případně jak to asi vypadá, když je celý komplet v provozu?
Nemyslím si, že to bude zrovna věc elegance;)
Ten konektor bude snad
Ten konektor bude snad dostatečně pevný, kdyby ne tak tam snad nechají delší kabel. Technici z Tesly nejsou žádní břídilové tak se taková krpa v podobě vylomeného konektoru předpokládat snad nedá.
Máte ovšem pravdu že to není elegantní. Zbavení se velké části závislosti na ropě za to ale určitě stojí.
Nebudeme se tu bavit o
Nebudeme se tu bavit o závislosti na ropě, to sem ani nemusímě tahat;)
Ale to Vaše (nerad tykám neznámým) „snad“ vyvolává úsměv:) Tesla konektor má mechanické zajištění, takže při nabíjení není konektor na volno, ale…
Jak jsem psal, podle odhadu z obrázku bude mít adaptér 30-40cm, konektor Chademo je cvalík, takže připočteme dalších cca 38cm (dle chademo.com) a jsem na krásném číslo 68-78cm, které budou vyset vedle auta… nebýt Model S z hliníku, tak bych ještě chápal, že by se dala redukce „připnout“ magnetem, ale tahle to bude všechno jen na pevnosti konektoru ve vozidle a tuhosti přívodního kabelu.