Tesla Model S ujel 625 km na jedno nabití

Studenti z Technické univerzity v Eindhovenu dělají další skvělou reklamu Tesla Motors a jejich elektromobilu Model S. Automobilka aktuálně rozjela po Norsku dodávky také do Nizozemska, a tak si studenti řekli: ujedeme co nejdál. A v běžném provozu ujeli 625 km.

Elektromobil Tesla Model S se v dojezdu hravě vyrovná běžným vozům se spalovacím motorem
foto: Tesla Motors

Nizozemským studentům se s elektromobilem Tesla Model S podařilo na jedno nabití ujet 625 km při průměrné rychlosti 38,6 km/h. Jezdili za běžného provozu po nizozemských silnicích. A dodržovali předpisy.

Nedosáhli tak sice na světový rekord, který už dříve s Modelem S dokázal ustanovit jistý David Metcalf na Floridě (680,7 km), ale nebyli od něj zas až tak daleko. Ustanovili tak alespoň rekord evropský. Navíc, Metcalf s autem jezdil skutečně opatrně a pomalu při průměrné rychlosti 29 km/h.

Studentům trvala jízda celkem 16 hodin. Znovu se ukazuje síla elektromobilu Model S a schopnost výrazně vyššího dojezdu, zejména v městském prostředí a mimo dálnici, než podle oficiálních statistik.

Dokonalé načasování u příležitosti toho, že Tesla začala dodávat první evropské modely Modelu S po Norsku také do Nizozemska. A v Norsku otevírá první Superchargery.

GreenCarReports

16 Comments on “Tesla Model S ujel 625 km na jedno nabití”

  1. Na youtube lze dohledat
    Na youtube lze dohledat video „Athon Real Long Distance Record attempt“ (Vložil bych link ale nechci se registrovat)
    Na mě to působí, že se pohybovali na vedlejších silnicích a ne v běžné dopravě. Šlo o to dojet co nejdál. Takže realita bude zase jinde.

  2. Porovnávať elektromobil a
    Porovnávať elektromobil a klasické vozidlo so spaľovacím motorom je dosť ťažké, museli by sa zarátať všetky náklady počas životnosti vozidla (u elektromobilu asi bude hlavný limit životnosť batérie – čo ale neznamená že je vhodný do šrotu)Naproti tomu klasické vozidlo v priebehu 10 až 12 rokov, čo by mohlo byť porovnateľné s životnosťou batérie u elektromobilu spotrebuje slušné peniaze v podobe drahšieho paliva, náhradných dielov a aj z dôsledku nižšej účinnosti pohonu.
    J eúplne fuk, či má vozidlo dojazd 1300 km – to nikto neabsolvuje na jeden krát, takže tento argument je nepodstatný.
    Ak Teslu S porovnám s údajmi u Tesla Roadster, tak dojazd už pri 90km/h u roadstera bol viac než dostatočný – jediné, čo odrádza sú veľké počiatočné náklady pri kúpe elektromobilu takých parametrov ako je Tesla S a samozrejme v našich podmienkach veľmi slabá sieť nabíjačiek….

    1. Ano ve směs
      Ano ve směs souhlas.
      Přesně tak životnost baterie je určitě přes 10 let. Stejně jako morální životnost samotného auta. Starší automobily by se vůbec neměli už na silnicích objevovat.
      Ještě bych ale přidal, že spalováky po celou dobu co uvažujete vypouští obrovské množství jedovatých látek do vzduchu, který potom dýcháme. Stačí si jen vzpomenout až teď v zimě půjdete po městě když bude smogová situace. To doporučuji se zhluboka nadechnout, aby jste věděli o čem píšu.
      Dále spalováky vydávají daleko větší hluk (na ulici člověk neslyší ani vlastní slova), dále co už nikdo nezmiňuje jsou i daleko větší vybrace, které člověka unavují na delších cestách, no ono stačí i kratší půl hodinová cesta do práce.
      A co se týka nákladu na Teslu model S tak bych řekl že jsou srovnatelný, neli dokonce levnější než podobné auto se spalovacím motorem, které stojí také kolem 2 miliónů.
      V nákladech jde spíš o auta typu Oktávka, Fábie, nebo miniauto, která tu bohužel ješttě nejsou, nebo jsou, ale jsou právě nesmyslně 2-3 x dražší než spalováky.

              1. Pche, ve fabii jsem udělal
                Pche, ve fabii jsem udělal průměrnou spotřebu z Prahy do Teplic cca 3,8 litru nafty.

                Ale problmém je v tom, že tyhle extrémy nejdou používat v běžném provozu, protože jsem jel prostě a na silnici zdržoval (pomalé rozjíždění, využívání setrvačnosti, maximálka 90-100 km/h.)

                Běžně umí oktávka/fábie kolem 5litru na dálnici při 110 km/h.

                S modelem S ujedou klidně i 600 km, podobně jako třeba s Opel Astrou kombíkem na benzín, nebo s Fábií na naftu taku ujedete cca 600 km.

                Takže vybrat si extrém a pak to tady ukazovat jako průměl je opravdu dost mimo. I s benzínákem se dá ujet i jen třeba 400 km, když to opravdu honíte, a nebo když jedete hodně úsporně tak naopak klidně 800 km. Rozmezí je u některých aut hodně velké, stejně jako u elektromobilů.

                Důležité je, že dojezd už u Tesly není rozhodující, není to ten mýtus co stále odpurci elektromobilů omýlají dokola.

    1. Asi nechápete pojem
      Asi nechápete pojem průměrná rychlost. Podle logů z BMS mám ještě o něco menší proměrnou rychlost při příměstském ježdění, které zahrnuje většinu úsekům kde se jezí 70km/h i víc. Při jízdě po městě je průměrná rychlost jenom asi 20-25km/h a to bez kolon, pouze štosování na semaforech.

    1. Elektromobilu nevadí
      Elektromobilu nevadí například stání v koloně (nepočítáme-li klimu a topení), časté rozjíždění, akcelerace a stoupání se nejvíce podepisují na dojezdu.

      Takže pokud budou ty přestávky ve větším odstupu a na požadovanou rychlost se dá dostat nejlépe z kopce:), tak by to mělo bt úplně jedno.

      1. u spotreby jde hlavne o to,
        u spotreby jde hlavne o to, ze ve meste se rozjizdite jen do nizkych rychlosti kolem 50km/h, a napriklad elektromotorka Brammo ma ve specifikaci 90km na dalnici pri rychlosti kolem 110-120km/h, zatimco ve meste zvladne 230km pri rychlosti dle predpisu… podle oficialni specifikace. To stejne plati i u elektromobilu, a ty stoupani nejsou zas takovy problem, berte v uvahu to, ze za kazdym stoupanim je take sjezd 😉 🙂 a pri sjizdeni kopce jeste dobijite baterku, tim částečně vykompenzujete vetsi mnozstvi energie spotrebovane pro vyjezd kopce. Kazdy spalovaci automobil by pri sjizdeni kopce pouze brzdil brzdama nebo motorem, to znamena ze veskerou pohybovou energii spotrebuje jen na premenu tepla. (nektere novejsi auta maji ruzne priplatkove moznosti rekuperace, tzn. pri sjezdu nebo brzdeni se mechanicky pripoji alternator a nabiji baterii, pri jizde po rovince je alternator mechanicky odpojen od splaovaciho motoru a pripoji se pouze v pripade ze je 12V oloveny akumulator prilis vybity- ale ma to jen velmy maly vliv na spotrebu nebo opotrebeni brzdneho soustroji)

Napsat komentář