Tesla nakoupí baterie od Samsungu, možná i dalších

Americká automobilka Tesla Motors letos vyrobí kolem 21 000 elektromobilů Model S. Příští rok chce tento počet zdvojnásobit. Proto se začíná poohlížet po nových subdodavatelích. Klíčovou komponentu: baterie až dosud zajišťoval Panasonic. Brzy přibude Samsung SDI a další.

Baterie elektromobilu Tesla Model S, která tvoří z velké části podvozek auta
foto: Tesla Motors

Tesla má v plánu rapidně navyšovat výrobu elektromobilu Model S v následujících měsících a letech. Jedním z hlavních limitujících faktorů jsou v tomto směru subdodavatelé komponent. A ač to zní nepravděpodobně, platí to i pro japonský Panasonic (který mimochodem vlastní část samotné automobilky Tesla Motors).

Panasonic by nejspíš nezvládl zajistit požadované množství baterií pro budoucí výrobu, a tak se podle insiderů Tesla obrátila na další výrobce, především z Asie. Prvním upsaný má být jihokorejská společnost Samsung SDI. O pozici subdodavatele se ale pochopitelně ucházela i konkurenční LG Chem.

Hovoří se také o tom, že dříve či později bude baterie pro Tesla Motors dodávat také čínská automobilka BYD Auto. Ta sice nemá valný úspěch se svými vlastními osobními elektromobily, zato její elektrobusy jdou na dračku. A technologie baterií podle všeho patří mezi nejvyspělejší.

Samsung SDI už dnes dodává baterie do elektromobilů BMW i3 a Fiat 500e. V současné době údajně probíhá v tandemu Tesla-Samsung SDI intenzivní testování. Dá se čekat, že zvýšený zájem o baterie formátu 18650, které Tesla využívá k sestavování svých battery-packů, přispěje jak ke zlepšení samotné technologie, tak i jejímu dalšímu zlevnění.

17 Comments on “Tesla nakoupí baterie od Samsungu, možná i dalších”

  1. Bateria 18650 ma kapacitu
    Bateria 18650 ma kapacitu max tych 3000mAh,vazi 45-50g, kolko ich musime pouzit na stavbu 80kWh baterie pre Teslu ? Mne to vychadza na strasne tisice 🙂 Do jednej sa vojde tak +/- 10 watikov, 80 000/10..je tam skutocne 8000 baterii? Alebo zle pocitam?Vie dakto napetie baterie…kolko ich je potom seriovo/paralelne zapojenych?

        1. Tak je to zvlastne, ale ta
          Tak je to zvlastne, ale ta cena baterie do Tesly musi byt dako dotovana, trocha som patral po nete a aj pri odbere 500-1000ks sa nedostanete pod 5 eur, Tesla sice odbera 3 miliony baterii tyzdene, ale aj tak..museli by cenu zrazit na cca 1,5-2 eura.To sa mi nezda a ak je to tak, tak tie 20kWh baterie pre bezne elektromobily ako nissan leaf by stali zasa zazracne malo. Tam by stacilo 2000 baterii, aj ked viem ze nissan pouziva ine baterie.20kWh bateria by potom stala 3000-4000 eciek.

              1. Kdyby to tak opravdu bylo
                Kdyby to tak opravdu bylo tak ano, ale ještě je potřeba si uvědomit, že je to uvažovaná nákupní cena pro automobilku, pouze samotných článků. Teď je ještě musíte setavit, a přidat batery management, který může stát klidně i dalších 50 tis.
                Ale i tak souhlas, Leaf je hrozně předražený.

                Odpůrci elektromobilů nám vykládají, že baterie dělá polovinu ceny auta, ale kdyby to tak bylo tak by Leaf stál 300 tis. Kč. A to už by byla paráda. To by jim lidi i u nás utrhali ruce i nohy. 🙂

                1. Ja uz roky tvrdim ze
                  Ja uz roky tvrdim ze elektromobil nema preco byt vyrazne drahsi ako klasicke auto, alektromobil ako leaf by som bral keby stal do 18000 eur.

  2. To jsem zvědavý jak se
    To jsem zvědavý jak se bude v oblasti Elektromobilyty dařit Samsungu .Protože tato Nadnárodní společnost už nadělala rozruch v mnoha oblastech elektrotechnického průmyslu a ukrojila velkým zavedeným výrobcům značnou část trhu.Troufnu si spekulovat že v hybridu/elektromobilu od HYUNDAI/KIA bude jejich akumulátor.

    1. Samsung SDI už dokázal že
      Samsung SDI už dokázal že články Li-ion umí a umí i velikost 18650 s kapacitou 3000mAh, které se nijak zásadně neliší od parametrů článků Panasonicu. Tudíž v tomto postupu Tesly rozumím.

      BYD bude montovat a dodávat hotové baterie složené z článků dodaných Samsungem/Panasonicem. Myslím, že právě kompletace baterie Modelu S je jedním z nejdelších montážních celků v autě, proto se jeví přesun do jiných závodů také jako rozumný krok.

Napsat komentář