Toyota Yaris Hybrid má rekordní úspěch

Toyota oznámila prodejní výsledky značek Toyota a Lexus v Evropě za 2. letošní čtvrtletí: 215 734 vozů. V červnu byl zaznamenán rekordní měsíční prodej Yaris Hybrid (5798 vozů), který přispěl k nárůstu celkových prodejů hybridních modelů Toyoty v první polovině roku 2013 – nárůst o 113,9 %.

Toyota Yaris Hybrid se rychle zařadila mezi oblíbené modely značky
foto: Toyota

V 1. polovině roku 2013 se v Evropě prodalo celkem 75 407 hybridních modelů značek Toyota a Lexus, což představuje nárůst o 67,5 % oproti roku 2012.

Hlavní úspěchy Toyoty

Viceprezident pro obchod a marketing TME Daniele Schillaci uvedl: „Naše prodejní výsledky ve druhém čtvrtletí 2013 jsou do značné míry v souladu s našimi plány. Během první poloviny letošního roku jsme si udrželi náš stabilní podíl na trhu 4,5 % v situaci, kdy evropské prodeje automobilů mají klesající tendenci. Obzvláště nás povzbudily prodejní výsledky našeho modelu Auris a Auris Hybrid v kompaktním segmentu, kde prodeje každým čtvrtletím rostou přibližně o 40 %, zatímco prodeje celkově v této třídě zůstaly beze změny.“

Doplnil: „Vzhledem k představení Toyoty Auris Touring Sports, Auris Hybrid Touring Sports a celosvětově nejprodávanějšího modelu Toyota Corolla očekáváme, že naše prodejní úspěchy se do konce roku ještě upevní.“

V období od dubna do června vzrostly prodeje Toyoty Yaris o 4,1 % na 47 838 vozů, vč. slibného úspěchu verze Yaris Hybrid, která v červnu zaznamenala rekordní měsíční prodej v objemu 5 798 jednotek.

Toyota Yaris s visačkou „Made in France“ si vedla obzvláště dobře právě ve Francii, kde její registrace v první polovině roku narostly o 21 %, což Toyotě ve Francii napomohlo vyrovnat se s poklesem trhu o 11,3 % navýšením registrací nových vozů o 5,1 %. Za stejné období vzrostly ve Francii registrace nových vozů řady Toyota Auris o plných 67 %.

Vozy Toyota Auris a Auris Hybrid se nadále prodávají dobře a jejich odbyt ve druhém letošním čtvrtletí vzrostl o 37,6 % (na 29 630 vozů). V první polovině roku 2013 pak prodeje verze Auris Hybrid narostly o 61,4 % na 22 494 jednotek.

V kompaktním segmentu je Toyota Auris jediným vozem z pětice leaderů této třídy, který zaznamenal nárůst prodeje.

Nová Toyota Verso představená letos v únoru se ve druhém čtvrtletí těšila nárůstu prodejů o 10,4 % na 10 936 vozů.

auto Toyota Yaris Hybrid

Tabulka 1 (vlevo) – Celkové prodeje TME1 za první polovinu roku 2013, Tabulka 2 (vpravo) – Celkové prodeje TME1 ve druhém čtvrtletí 2013. Toyota Motor Europe zajišťuje prodej na trzích západní, střední a východní Evropy, včetně Turecka a Ruska, Izraele a řady zemí ve střední Asii (Arménie, Ázerbájdžán, Gruzie, Kazachstán, Tádžikistán, Turkmenistán a Uzbekistán). Modely označené v tabulkách kurzívou se vyrábějí lokálně v evropských závodech automobilky Toyota.
foto: Toyota

Díky velmi úspěšnému začátku prodeje nové Toyoty RAV4 se ve druhém čtvrtletí na trhu umístilo 28 671 vozů, což znamená meziroční nárůst o 80 %.

Prodeje modelu Toyota Prius Plug-in Hybrid za prvních šest měsíců roku 2013 dosáhly 2 233 jednotek, a tak se s přehledem jedná o nejprodávanější hybridní vůz s technologií Plug-in v Evropě.

Hlavní úspěchy značky Lexus

Paul Van der Burgh, ředitel Lexus Europe, poznamenal: „V současnosti právě uvádíme naši zcela novou a kompletně přepracovanou řadu IS – doplněnou o zcela nový Lexus IS 300h, pyšnící se naším velmi hospodárným hnacím ústrojím . Model již získal několik hvězdných recenzí a počet podepsaných smluv se zákazníky předčil naše očekávání.“

Ve druhém čtvrtletí 2013 Lexus prodal celkem 10 353 vozů, přičemž pololetní prodeje dosáhly objemu 19 609 jednotek.

Stejně stabilní vývoj značky Toyota a Lexus i v ČR

Podobný trend ve výsledcích prodeje vozů Toyota lze hodnotit ve 2Q 2013 také na trhu v České republice. I zde došlo v tomto období k poklesu trhu o 12 %. I přes tento nepříznivý vývoj situace bylo na českém trhu zaregistrováno 1288 vozů značky Toyota, a to je o celých 12 % více v porovnání se stejným obdobím loňského roku.

Se stejným úspěchem se značce Toyota dařilo i v oblasti vývoje prodejního podílu na českém automobilovém trhu. Zatímco v 2Q roku 2012 byl tento podíl 2,14%, v roce 2013 dosáhl výše 2,72 %, což představuje výrazný 27% nárůst.

Toyota Motor Czech zaznamenala ve 2Q 2013 také významný růst prodeje modelů s plně hybridním pohonem v porovnání s loňským rokem, kdy přesně v tuto dobu představila na českém trhu hybridní revoluci s cílem přiblížit tuto inovativní technologii pohonu širšímu spektru zákazníků. Za 2Q 2013 prodala Toyota 74 hybridních vozů, což představuje více než 4 násobný nárůst ve vztahu k loňskému výsledku. Bestsellerem v této oblasti se stal model Yaris Hybrid.

Velmi úspěšně si ve 2Q letošního roku počínal mimo jiné také model RAV4. Na trhu bylo zaregistrováno 160 vozů a ikonický modelu segmentu SUV se tak může pochlubit zvýšením prodeje o plných 47% v porovnání se stejným kvartálem loňského roku.

„Pozvolný, ale stabilní růst, kopírující situaci Toyoty v Evropě, potvrzuje správnou volbu strategie v orientaci na český trh jako takový, i na samotného konečného uživatele na tuzemském trhu. Je to zároveň pevný základ pro náš ekonomický růst v příštím období. V naší činnosti nepreferujeme nekoncepční honbu za tržním podílem, důležitým faktorem je pro společnost Toyota Motor Czech kontinuální nárůst a upevnění pozice na trhu, což motivuje nejen naše obchodní partnery, ale i zákazníky naší značky. V tomto trendu budeme rozhodně pokračovat, a to i přes všechny turbulentní projevy ovlivňující složitý trh v ČR“, říká Martin Peleška, obchodní a marketingový ředitel společnosti Toyota Motor Czech.

Značka Lexus držela v uplynulých měsících z hlediska registrací krok s celkovým vývojem prémiového trhu na tuzemském trhu. Na konci června odstartoval v ČR prodej dlouho očekávané novinky letošního roku, kterou je nový model Lexus IS. Tento vůz, velmi pozitivně přijatý odbornou veřejností v rámci dynamické prezentace pro media, by měl výrazně posílit pozici prémiové značky Lexus na trhu v ČR.

tisková zpráva

27 Comments on “Toyota Yaris Hybrid má rekordní úspěch”

  1. Tohle je reálná cesta
    Tohle je reálná cesta vpřed a ne nějaké předražené elektromobily jako i3 a model S. Dokud neklesne cena baterií o pěkných pár desítek procent, tak to bude ještě hodně dlouho trvat než se elektromobily (bez PHEV) přehoupnou přes mizerných 5%. Hybridy rulez!!! CNG rulez!!! Elektromobily WTF?!

    1. To bych nesouhlasil. BMW i3
      To bych nesouhlasil. BMW i3 nehodnotím, to je spíš prémiová technologická hračka než seriózní vozidlo a podle toho cena taky vypadá. Jestli je ale něco opravdu předražené, tak jsou to vlajkové lodě plug-in hybridů Volt/Ampera a plug-in Prius. Jestliže je jeden o třetinu dražší než plně elektrický Leaf s minimálně pětinásobně delším elektrickým dojezdem a druhý dokonce o polovinu, tak to nějak nezapadá do teze o drahých baterkách. Teslu S bych vůbec nezmiňoval, ta má podle mě cenu naprosto adekvátní dané třídě bez ohledu na pohon.

      1. Ja zase nepochopím ako
        Ja zase nepochopím ako môže niekto v jednom príspevku napísať, že i3 je „prémiová technologická hračka“ v zmysle, že je drahé, pričom vzápätí vyzdvihovať „nízku“ cenu Leafu, keď Leaf je skutočnosti predraženejší než i3. Teda Leaf stojí v základnej výbave len o pár tisíc menej, no v tej cene človek nedostane snáď ani len sedadlá, takže aby mal skutočne „základnú výbavu“, tak sa dostane niekde do blízkosti i3.

        No neviem ako iný, ale kebyže si kupujem elektromobil za 35 tisíc, tak neváham. Nissan je síce v praxi porovnateľne použiteľný, no dizajn nijak nezaujme a ten svetlý interiér s plastami ako s lacnými plastami ako s hračkárne a to za cenu i3??? Technologického i dizajnového skvostu, ktorý tvorí katagóriu samo o sebe a na verejnosti zaujme podobne ako super auto za 300 tisíc???

        Ako Leaf si rozhodne zaslúži obdiv, keď dokázal to, čo väčšina nie a je to vlastne prvý veľkosériový a v európe normálne dostupný elektormobil, ale tá cena by mala začínať na sume maximálne 20 tisíc!!

        Jediné čím ma i3 sklamalo je dojazd, ktorý by mal byť za príplatok 300k km nie s motorom, ale prídavnými batériami a s prídavným benzínovým motorom by to malo prejsť aspoň 600km!! No snáď časom bude aj to a na premávanie celebritám po Londýne to bude stačiť aj teraz.

        1. Tu technologickou hračku
          Tu technologickou hračku jsem nemyslel pejorativně. BMW zkrátka sází na neotřelou konstrukci a prémiové materiály, nad kterými se budou lidé rozplývat na výstavách a majetnější si to budou pořizovat jako páté auto do garáže víceméně z důvodu Wow efektu. Cena je na malé auto prostě vysoká a nepřekvapilo by mě, kdyby byla i dotovaná. Ale ono je všechno relativní, ještě před rokem nebo dvěma stál to samé i-miev.

          1. Veď práve, že to
            Veď práve, že to Mitsubishi stále nedávno podobne a to pritom išlo o nepodarený nákupný košík s kvalitou na úrovni PSA C1/107, čo je auto za pár tisíc.
            Inak finančne i3 rozhodne nie je pre ľudí čo hľadia do peňaženky (to vlastne zatiaľ žiadny elektromobil). Veď taký nový plug-in Honda Jazz bude vedieť po meste pravdepodobne tiež jazdiť na elektriku a s úsporným motorom nebude limitovaný ani na dlhé trate. Pričom bude stáť asi polovicu (aktuálny model stojí 17k, tak nový plug-in snáď nebude o moc drahší).
            Ako tie ceny elektromobilov sa zatiaľ nedajú brať vážne. Osobne si myslím, že do 2-5 rokov vyjde nová i3 a bude začínať o 10k nižšie, pričom určite prídu postupne i ďalšie elektromobily s cenami 15-20k.

            Btw pokiaľ cenovo priaznivý, no kvalitný elektromobil, tak by som bral rozhodne Demio – mazda.com/mazdaspirit/env/ev/ Mazda vyrába autá naozaj spoľahlivo a kvalitne, no mne osobne sa najviac na ich autách páči, že to nie je len presun z bodu A do bodu B, ale je to naozaj potešenie ich riadiť, pričom v žiadnej zákrute nesklamú (už i BMW sa pokazilo s tým ich preelektrizovaným riadením s nulovou spätnou väzboou u „neMkových“ modeloch).

    2. Zase jeden co o tom nic
      Zase jeden co o tom nic neví. A šíří jen mýty a pomluvy.
      Model S je ve své třídě srovnatelný jako ostatní spalováky.
      Baterie není pro ty automobily dráhá. Tvoří z celého auta asi 1/8 až 1/10 ceny!
      to že je i3 a hlavně Leaf předražený to dělá sama automobilka. Rozhlašuje fámy o tom, že když je to elektromobil tak musí být vždy dražší. A lidi jim to žerou a ještě to přiživují.
      Dělají to hlavně z toho důvodu aby víc vydělali, protože je to zatím novinka a na novinkách se musí pořádně vydělat dokud to jde a dokud se z toho nestane masová záležitost. To je pochopitelné, nepochopitelné je jak jim to lidi žerou. 🙂

            1. Nějaké konkrétní ceny
              Nějaké konkrétní ceny jsou tady:
              eskutr.cz/cs/elektromobily-bazar-prodej/54-vw-golf-city-stromer.html

              1) 8x LP12V90AH – 59.000 Kč bez DPH
              dojezd cca 80 km na jedno nabití
              8x řídící a ochranná elektronika AKUMON 4.000 Kč bez DPH
              Instalace 16.000 Kč bez DPH

              2) 32x LFP160AHA – 102400 Kč bez DPH
              dojezd cca 140 km na jedno nabití
              32x řídící a ochranná elektronika RT-BMS 32.000 Kč bez DPH
              Instalace 18.000 Kč bez DPH

              3) 32x LFP200AHA – 128.000 Kč bez DPH
              dojezd cca 160 km na jedno nabití
              32x řídící a ochranná elektronika RT-BMS 32.000 Kč bez DPH
              Instalace 18.000 Kč bez DPH

                1. Proč ne? Zeptejte se
                  Proč ne? Zeptejte se obchodníků s jakýmkoliv zbožím, jaký je rozdíl mezi nákupkou a prodejní cenou. Výrobní ceny zboží jsou směšné ve srovnání s těmi prodejními.

            2. V těch vašich odhadech
              V těch vašich odhadech máte příliš mnoho eunuchových konstant vycucaných z prstu. Už samotné paušální tvrzení, že výrobní cena auta je třetina prodejní je absurdní a možná platí u nějakého tuctového auta střední třídy a to ještě kdoví jestli. Některé automobilky dokonce mají luxusní modely, jejichž cenu z prestižních důvodů dotují. Tipnul bych si, že u Leafu bude zisk po zlevnění hodně malý.

              Informace o tom, za kolik kupuje články třeba Zero se dají najít na Endless-sphere fóru přímo od jejich technika. Stejně jako seriózní odhady kolik za ně dávají jiní. A ještě samozřejmě jde o to, že oni používají trochu jiné články než čínské lifepo4, které jsou i cenově jinde.

              1. Ta třetina ceny je
                Ta třetina ceny je informace stará už možná 10 let, týkala se ceny Fordu Focus (500 tis. prodejní, 170 tis. výrobní). Dobrá, od té doby klesly ceny aut, proto jsem v tom jiném příspěvku kalkuloval s 50%. Více to určitě není. A to ani u Nissanu Leaf, který není rozhodně žádné nadauto.
                Navíc moje kalkulace se vztahovala k Peugeotu Partner, což je jen obyčejná malá dodávka. Už těch 30% uvedených v odkazovaném článku by Vás mělo trknout, jak se věc s cenami baterií má.
                Vy jen bohužel neustále argumentujete maloobchodními cenami a nákupkami nějakých malovýrobců.

                1. Víte, když mám na jedné
                  Víte, když mám na jedné straně informace od insidera z neprogresivnější firmy vyrábějící elektrické motockyly, který si ty fabriky prošel osobně a u jednání o cenách byl a na druhé straně informace od anonyma z fóra, který si oblíbil číslovku 30%, kterou četl v nějakém PR rozhovoru a všechno kolem ní staví, hádejte která informace je pro mě relevantnější?

                  Kromě toho, opravdu myslíte, že Nissan nebo BMW by se při takovýchto cenách trápili s nějakým 150km dojezdem, když by tam mohli mít rovnou trojnásobek?

                2. „Kromě toho, opravdu
                  „Kromě toho, opravdu myslíte, že Nissan nebo BMW by se při takovýchto cenách trápili s nějakým 150km dojezdem, když by tam mohli mít rovnou trojnásobek?“

                  .. já si myslím, že ano. Třeba BMW to u i3 s těmi 150km má uvedeno přímo ve svých prohlášeních a k tomu razí taktiku, že elektromobil má být co nejlehčí bez ohledu na dojezd. Ostatně jejich studie, ale hlavně jejich zákazníci tvrdí (Active E, Mini), že jim 150km opravdu stačí.

                  .. Nissan zase chtěl mít baterii co nejednoduší, tak prostě vzal ty nejodolnější články co našel, uzavřel je do plechových vodotěsných konzerv a přidal jeden ventilátor. Což mu neskutečně usnadnilo výrobu a hlavně montáž a servis = výměna těch konzerv u Nissanu musí být opravdu snadná, ale daň za to je nižší objemová/hmotností hustota uložené energie celé baterie. (Ty články ji mají slušnou, ale ty konzervy hodně plýtvají místem, aby byly všechny dobře dostupné a vyměnitelné.

                  Jinak celá baterie Nissanu má 80Wh/kg, BMW i3 pak 100Wh/kg. Tj. asi polovinu toho co mají samotné články a je otázkou, jestli konkrétně u Nissanu těch 150kg na krabici+BMS bez termálního managementu (pravda je tam ventilátor jako byl v iMiEV) není na dnešní poměry v technice trochu moc?

                3. To je holt PR. A navíc si
                  To je holt PR. A navíc si protiřečí. Na jednu stranu tvrdí, že 150km stačí každému a na druhou stranu se pinoží s nějakým benzínovým extenderem namísto toho, aby tam dali větší baterku když je teda prý tak super levná.

                  A o tom, jak „každému“ stačí 150km (a ono to v zimě po dálnici bude slabých 100) snad nemusíme diskutovat. Pokud to má skutečně oslovit masy a nejen EV pozitivní nadšence, je potřeba ten dojezd zvoj až ztrojnásobit. Takový Musk tohle moc dobře ví a proto je Tesla tam kde je.

        1. Také by mne zajímal
          Také by mne zajímal zdroj.

          Můj odhad je, že dnes se lze dostat na 300USD/1kWh vč. BMS jen u série nad 10k vozů ročně a to ještě s výhledem růstu na další 3roky(Nissan, TESLA). Automobilky s pár tis ks ročně budou rády když se dostanou na 500USD/1kWh. A konkrétně u BMW to tipuji na 500EUR/1kWh.

          1. Ty vaše ceny jsou zcela
            Ty vaše ceny jsou zcela nesmyslné. Nedávno se tu objevil článek, z jehož obsahu lze celkem přesně spočítat, za kolik automobilky baterie nakupují. Zvláštní je, že si toho nikdo ze čtenářů Hybrid.cz nevšiml(žádná zmínka v diskuzi). Byl to článek: ROZHOVOR: jak vznikal elektrický Peugeot Partner s dojezdem 170 km

              1. Cena auta je 300 tis. Kč.
                Cena auta je 300 tis. Kč. Vycházím z ceny spalovacího motoru, protože elektrická verze je samozřejmě předražená. A na výpočet výrobní ceny to stejně nemá vliv.
                Když budu pesimistou a výrobní cena bude na 50% té prodejní, máme to 150 tis. Kč. 30% je tedy 45 tis. To při kapacitě 22kWh vychází na přibližně 2 tis.Kč/kWh. Odpovídá to tedy ceně, kterou uvedl Hobit.

        2. Preklep, ktery asi hodne
          Preklep, ktery asi hodne pozmenil vyznam:
          „V nákupu pro automobilů“ spravne melo byt „V nákupu pro automobilky“!

          Tj. mysleno tim bylo to, ze automobilka, ktera vyrabi mnoho kusu, nebo si baterii vyrabi sama ma tuhle cenu. Cena pro koncaky za jednotlive kusy se pohybuje dnes okolo 300-400$/1kwh.

          Ale jeste hledam zdroj, kde jsem to videl…

Napsat komentář