Audi vs. Tesla: ne tak rychle!

Před pár dny jsme i my přinesli zprávu, že akcie Tesla Motors jsou na maximu a že automobilka prodává víc aut než Mercedes. Nejen na Hybrid.cz se rozeběhla obsáhlá diskuse. O pár dnů později se ozývá velká automobilka. Není to však Mercedes, nýbrž… Audi. A ukazuje jak se dělá špatné PR.

Audi vs. Tesla Motors. Kdo s koho?
foto: Audi/Tesla Motors

Původní srovnání prodejů Tesla vs. Mercedes v USA má pochopitelně své trhliny. Srovnává totiž elektromobil Tesla Model S s jedním jediným modelem značky Mercedes (třídou S). Mercedes ale v prodává pochopitelně více modelů v různých segmentech.

Původní článek magazínu GreenCarReports, který na úspěch Tesla Motors jako první upozornil, pak odkazuje také k prodejům modelů Audi A8 či BMW řady 7. A je to právě Audi, které se na udičku chytilo a rozhodlo se reagovat.

Bohužel je to to nejhorší, co mohla automobilka udělat. Audi velkohubě prohlašuje, že automobilku Tesla Motors není třeba (zatím) vyvyšovat na piedestal, protože Audi prodalo jen v dubnu 2013 v USA celkem 13 157 aut. Z toho 467 vozů Audi A8, 1905 vozů Audi A6, 1183 Audi Q7 nebo 3241 Audi Q5.

Audi ve své tiskové zprávě CHYBNĚ uvádí, že Tesla prodala 4750 elektromobilů Model S během měsíce dubna, zatímco jde o prodeje za celé 1. čtvrtletí 2013. Celá reakce je Audi je však úplně zbytečná a pro automobilku spíše kontraproduktivní.

Sdělení, které si běžný člověk z takového prohlášení může odnést je zhruba následující: “Podívejte, jak jsme dobří! Prodáváme víc benzinových a dieselových aut než deset let starý automobilový start-up, který jako první dokázal prorazit bariéru a uvést na trh funkční a prodejný elektromobil. To koukáte, co?” Navíc, být německou firmou a atakovat na domácí americké půdě domácí americkou automobilku, to vskutku není dobrý nápad.

Jediný komu tiskové prohlášení od Audi ve skutečnosti prospěje je tak samotná automobilka Tesla Motors a její elektromobil Model S, protože je to další reklama napříč světovými médii úplně zadarmo.

tisková zpráva

37 Comments on “Audi vs. Tesla: ne tak rychle!”

  1. Ropne auto je aj Tesla, bez
    Ropne auto je aj Tesla, bez nej by nevyraslo a nemalo dalsich surodencov. Akurat je rozdiel v tom ze medium energie nie je tekute uhlikate palivo, ale chemicky akumulator ktory sa da viacnasobne nabit a prostrednictvom elektriny pohana elektromotor. To moze robit aj spalovaci motor, bolo by to vsak ucinnejsie ? Volt, Prius a ine zatial len rozporuplne.

    Je to zaujimavy napad bez jasnej buducnosti. Mozno, povedal by som. Tesla sama to vsak nezachrani. Podpori len kratke obdobie skupiny a regionu. Kvalitnych lacnych aut je denne vyrobenych privela a zakznici nie su idioti pokial maju minut svoje peniaze, pokial to docasne nenahne dobra masaz z medii.

    Myslim ze nieco zasadne tu stale chyba, aby sa stala doprava so spalovacim/zazihovym motorom menej pouzivana ako nieco ine.
    Nakoniec, ani od uhlia sa neupustilo, len sa stalo menej vhodne pre velku, strednu a malu dopravu, koli vode ktora sa musi menit na paru a aku efektivitu to obnasa.

    Chemicke baterie efektivne nie su.

  2. Až bude tesla prodávat
    Až bude tesla prodávat auto, které bude moci cenově konkurovat mé ropácké Fabii se spotřebou 5 l na sto, pak si ji koupím. Do té doby je to pro mne nesmysl. Jediné pro koho to není nesmysl jsou lidé co nevědí co s penězi (alias mají jich dost, tak proč nebýt in) a ekologičtí nadšenci, kteří si myslí, že tím zachrání zeměkouli. Tesle se zatím daří polykat celý trh a já jim fandím, ale jedna zásadní překážka jejich rozvoje pořád existuje a ještě pár let se s ní nikdo nevypořádá. Jedná se o drahé, těžké a neúčinné baterie.

    1. Ano máte pravdu, ale ne
      Ano máte pravdu, ale ne úplně…

      Spotřebu spalovacího motoru sem nemusíte moc zanášet, efektivita el. motoru je někde jinde, a třeba pro představu, Smart ED spotřebuje průměrně 12kWh/100km to je ekvivalent 1,5-2l benzínu, Tesla model S Performance má 85kWh baterii, je na ní schopna ujet cca 400km+, tedy spotřeba je okolo 21,25kWh/100km, tj. necelá 3l benzínu… Co se týká spotřeby, už vaši Fabii předběhly teď:)

      Ale co do ceny, tak jsou na 2-3násobku pořizovací ceny Fabie, s tou by se dal asi nejlépe porovnávat Nissan Leaf s 3násobnou cenou…

      Cena baterii neustále klesá, za 5let by při současném stavu mohla být o 25% nižší, máte tedy pravdu, chce to čas;)

      A věta drahé, těžké a neúčinné baterie jsou jak koment z novinky.cz

      1. Víte, ale mě nejde o tu
        Víte, ale mě nejde o tu spotřebu. Mě jde o náklady. Takže i kdybych úplně zanedbal náklady na elektřinu (jako že někde se dá „tankovat“ zdarma) tak i tak mi pořízení elektromobilu vychází jako ekonomický nesmysl. A 5 let je dlouhá doba.

        Co se týče komentáře o bateriích, možná je jak z novinek, ale je pravdivý. Ukažte mi na jedinou baterii, která nemá alespoň jednu z těchto vlastností.

        1. Být elektricky poháněná
          Být elektricky poháněná vozidla levnější o polovninu, tak byste pořád mluvil o ekonomickém nesmyslu stěží. problém je, že přidaná hodnota el. vozidel nepřeváží jejich pořizovací cenu, v tom s vámi na 100% souhlasím, sám jezdím ve spalovací Octavii za sedminovou cenu Leafu;) A 5 let není vůbec nic…

          Lithium-Vzduch akumulátor je teoreticky schopen pojmout stejné množství energie jako se dostane z benzínu na kola > účinnost téměř shodná…

          1. Jistě, kdyby byly v pr..li
            Jistě, kdyby byly v pr..li ryby, nemuseli by bejt rybníky. 5 let mám svoji fábii, kterou se momentálně chystám vyměnit za něco jiného. Kdybych měl porovnávat náklady na elektro a naftu, tak se dostanu přibližně někam k pětinásobku (fabie nebyla nová). Až bude k dispozici konkurenceschopný elektromobil, koupím si ho. Případně, když nastane nepravděpodobná situace, kdy budu mít více peněz, než budu schopen utratit, tak tu Teslu taky vemu.

            U těch akumulátorů je to dost komplikované. O Li-Air prototypech vím, nicméně jejich životnost je momentálně poměrně zdrcující… A cena astronomická. Ale to se může změnit.

                1. Já četl od začátku a
                  Já četl od začátku a pokud se nepletu tak jste začal z Teslou. Leafem tu začal někdo jiný.
                  Pro připomenutí vaše věty:
                  ——————————————————-
                  Až bude tesla prodávat auto, které bude moci cenově konkurovat mé ropácké Fabii se spotřebou 5 l na sto, pak si ji koupím. Do té doby je to pro mne nesmysl. Jediné pro koho to není nesmysl jsou lidé co nevědí co s penězi (alias mají jich dost, tak proč nebýt in) a ekologičtí nadšenci, kteří si myslí, že tím zachrání zeměkouli. Tesle se zatím daří polykat celý trh a já jim fandím, ale jedna zásadní překážka jejich rozvoje pořád existuje a ještě pár let se s ní nikdo nevypořádá. Jedná se o drahé, těžké a neúčinné baterie.
                  ——————————————————–

                  Blázna se z vás nesnažím dělat a myslím to smrtelně vážně. Kupte felicii na LPG a budete jezdit od 1 do 1,5 Kč/Km podle ceny LPG.A pokud jste aspoň trošku zručný a dokážete si opravit drobné poruchy tak náklady budou oproti té fábii minimální.

                  Pokud bych z vás chtěl dělat blázna tak bych vám poradil koně. Ten je ekologický, jezdíte zadara, napase na louce a navíc můžete obchodovat s koňským trusem.

                2. Popravdě i fabie si lze
                  Popravdě i fabie si lze opravit vše svépomocí a pomalu kladivem. Pokud se nerozbije něco na motoru (jako že asi ne, ten vydrží s pravidelnými výměnami oleje celkem hodně). Felicii bych nechtěl kvůli skryté korozi a protože mám rád svoji přítelkyni a nerad bych, aby se v případě nehody auto zarolovalo i s ní.

                  Co se týče srovnávání, je mi jasné, že Tesla a Fabie je trochu něco jiného. Ostatně Teslu jsem měl možnost v USA vidět, kamarád dělá v Googlu v San Franciscu a tak mu ji občas půjčují. Je to super kára. Jen ta cena…

      1. No musím se řečníka
        No musím se řečníka zasta, je to subjektivní názor autora.

        Je sice hezké, že zde na webu, který čtou „nadšení podporovatelé“ elektromobility, lze čekat poplácání po ramenou, ve stylu „Audi si naběhlo“. Bohužel svět okolo nás je plný lidí, kteří se dívají na auta ve stylu „jaká je ekonomika provozu“, „jak daleko dojedou“, „budou si o mě myslet, že jsem frajer?“ apod. A těm je srdečně jedno na jaké palivo to auto jede, vidí „malý dojezd“ a „dlouhé tankování paliva“ a pak se jim ukáže, že ještě „nemluví pravdu“ v reklamě a podpora elektromobilitry má medvědí službu.

        Tedy zastánci elektromobility se poplácavájí po ramenou, jak Audi nezvládlo PR. Fakt je ale jinde, odpůrci elektromobility mají další střelivo jak výrobci elektromobilů lžou…

        1. Tak napr. na mňa tento
          Tak napr. na mňa tento článok nepôsobí ani trochu odpudzujúco proti elektromobilite, ale rozhodne proti Tesle…po prečítaní tohoto článku by som si stále s rovnakou radosťou kúpil trebárs BMW i3, či poprípade Leaf, ale k predajcovi Tesly by som ani nepáchol…

    1. To si nemyslím (Tesla sa tu
      To si nemyslím (Tesla sa tu ešte ani nezačala predávať, nie to aby si ešte aj platila nejakú reklamu)…autor je len veľký fanúšik Tesly a pri článkoch ako je tento sa len necháva uniesť svojou záľubou…čo je škoda, lebo osobne v mojich očiach to robí Tesle negatívnu reklamu.

    1. Že by se ropáci báli, že
      Že by se ropáci báli, že může benzínu a naftě konkurovat alternativní palivo?
      Zvláštní je, že na stránkách, kde se testují a recenzují ropácké auta tak nikdo neprudí s elektro, ale obráceně se vždy nejde nějaké individuum, které zde bude psát své moudra.

      1. Individua jako jsi ty?
        Individua jako jsi ty? Nepochopím jak může být někdo takto dementní a vše si vysvětlovat po svém … já proti Tesle nic nemám a nic takového není napsáno ani v jediném mém komentáře … to co proti Tesle mám je hloupý marketing, zaujaté články a takový dementi jako jsi ty, který mi tu značku totálně znechucují a připomínají hloupých majitelů ostatních obrovských amerických aut s motory z náklaďáků …

        … ach jo, češi a slováci se nikdy nezapřou … takovou dementní diskuzi jsem ještě pod žádným anglickým článkem neviděl …

        1. prohlaseni ze Tesla prodava
          prohlaseni ze Tesla prodava vic aut nez XXXX nevyslo z Tesly ale z nejakeho chytreho magazinu takze nevim co mate proti marketingu Tesly…

          Rekl bych ze ctete malo anglickych clanku, obzvlaste malo politickych 😀

          A jak mame vedet, ktere komentare jsou vase? Anonymu tady je spousta…

          1. Je jedno kdo to napsal, ale
            Je jedno kdo to napsal, ale proto to snad nemusím kopírovat či ano?

            … jak napsal další „anonym“ pod článkem – článek se snaží čtenáři auto vnucovat a to příliš nefunguje. Já osobně mám rád novou techniku​​, nemám rád smrad ze spalovacích aut a předražené ceny pohonných hmot, a proto mám také rád elektromobily, ale články jako jsou tyto na mě působí jednoduše odpudivě … ono prodejce aut také nemůže zákazníkovi auto vnutit, pomluvit konkurenci a prohlásit, že ho musí koupit, protože je nejlepší, ale musí mu ukázat všechny jeho dobré stránky a zákazník pak sám pochopí jaké dobré to auto je a musí mít alespoň pocit, že se rozhodl sám a ne prodejce za něj.

    2. Hele, když se ti to
      Hele, když se ti to nelíbí tak to nečti.

      Znám plno jiných webů, kde je plno takových jako jsi ty např. redaktor tohoto webu http://www.autoforum.cz/ je stejně orientován jako ty. Tak si můžeš s něma podat ruce 😉

      Jinak proti již uvedenému webu nic nemám, mají kvalitní zpravodajství a taky fotky, jen mi vadí, že autor(i) není neutrální vůči všem značkám, palivům a že není nad věcí.

      1. jako já? takže nesnáší
        jako já? takže nesnáší marketingové žvásty a kecy autorů, kteří vyspevujú do světa o své srdeční značce a všechny ostastné zakopávají pod zem … přičemž informační hodnota článku je nulová … neznám ten web, ale dost pochybuji, že tam je autor nějaký objektivní (to se děje málo kde … jediný profi magazín je Amasjáš)

        … a čtu to tu proto, protože se zajímám o ekologii, elektromobilitu atd.. (netrápí mě autorova posedlost Tesla zda jeho nenávist vůči všemu ostatnímu)

      2. Tak tomu se říká
        Tak tomu se říká demagogie, když fanoušek elektromobility čte hybrid, ale nehce přistoupit na zaujeté články(jsou v nich pocita a ne fakta) je odpůrce lektromobility hodný číst pouze a jenom autoforum?

        Pane vy jste ukázkou přesně toho myšlení co škodí elektromobilitě „kdo není snámi je proti nám“.

        Doporučuju 10minut myslet a 10sekund mluvit (v tomto případě psát), nebude alespoň za demagoga.

        1. Tak hele ANONYME.
          1, je

          Tak hele ANONYME.

          1, je slušnost si dát alespoň nějaký login (když už chci poučovat)

          2, s podivem koukám, jak jste mě za pár příspěvků „přesně“ odhadl. (Pomalu lépe jak moje máma) 🙂

          3, doporučuji, aby jste si po sobě příspěvky četl a stejně tak četl důkladně ty mé (pokud je chcete komentovat, dementovat a já nevím co všechno)

          Pokud by jste tak učinil, došel by jste k závěru, že nepíši někomu ať nečte hybrid.cz, ale ať se vyjádřuje s mírou a ať je nad věcí…

          Stejně tak já nechodím na jiné weby (na ty které se mi nelíbí a nečtu články, co se mi nelíbí) a nekomentuji tam jak jsou špatní, jakej je autor atp. Promiňte, ale toto udělá jen tupec.

          Že je někdo zaujatý, to je jeho problém, s tím AF to bylo bráno jako názorný a zřetelný příklad.

          PS: je zajímavé, že u článků takového rázu se nedá vést diskuze na úrovni a k věci… Škoda…

Napsat komentář