Nová speciální sazba je výsledkem jednání energetických společností E.ON, PRE, ČEZ a Energetického regulačního úřadu a dále Asociace elektromobilového průmyslu (ASEP). Od letošního července si budou moci odběratelé z řad domácností i firem maloodběratelů sjednat novou sazbu elektřiny.
„Energetická společnost E.ON byla iniciátorem vzniku nové distribuční sazby pro majitele elektromobilů v České republice, aby mohli za výhodnějších podmínek dobíjet své vozy poháněné elektřinou. Inspirací nám byl podobný tarif pro elektromobily, který realizovali naši kolegové v E.ON UK“, říká Eva Fürst, vedoucí projektu Smart Mobility ve společnosti E.ON.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Energetiky chystají v ČR speciální tarif pro majitele elektromobilů
Rozhovor: Jaromír Marušinec, zakladatel Asociace elektromobilového průmyslu
V České republice vzniká Asociace elektromobilového průmyslu
Pro domácnosti se chystá zavedení sazby D27d, firmy pak pro stejný účel mohou využívat sazbu C27d. Sazba je určena pro nabíjení elektromobilů, a to zejména pro stávající odběratele, užívající jednotarifové sazby (např. D02d či C02d), kteří vlastní a používají elektromobily.
Podmínky pro sjednání sazby pro domácnosti (D27d) a firmy (C27d)
Tato sazba je určena pro odběrná místa, u nichž se věrohodným způsobem prokáže vlastnické, případně užívací právo k elektromobilu (leasingovou smlouvou, fakturou či technickým průkazem, kde je žadatel zapsán jako majitel či uživatel elektromobilu apod.)
Časové vymezení doby platnosti nízkého tarifu je prováděno distributorem v celkové délce minimálně osmi hodin denně v době od osmnácti hodin do osmi hodin. V průběhu dne může distributor dobu platnosti nízkého tarifu operativně měnit.
Časové vymezení těchto pásem nemusí být stejné pro všechny odběratele a jednotlivé dny, ani nemusí být v souvislé délce. Osmihodinové pásmo platnosti nízkého tarifu může být rozděleno během stanovené doby maximálně do dvou časových úseků.
Tato sazba může být přiznána od 1. 7. 2013.
Firmy pak musí v rámci sazby C27d splnit ještě podmínku, že nabíjecí zařízení elektromobilu musí být napájeno samostatným přívodem a měřeno samostatným měřicím zařízením.
Ke splnění těchto podmínek se váže i povinnost odběratele upravit svoje odběrné místo pro instalaci dvoutarifového měřicího zařízení. Ve zvýhodněné dvoutarifní sazbě D27d, respektive C27d budou domácnosti a podniky odebírat elektřinu v tzv. vysokém a nízkém tarifu.
Levnější elektřina v nízkém tarifu bude odběratelům dodána po osm hodin každý den, a to vždy mezi šesti hodinami večer a osmi ráno, samozřejmě s operativním řízením doby platnosti nízkého tarifu.
Domácnosti mohou v této době kromě nabíjení elektromobilu využívat levnější elektřinu pro celou domácnost, firmy a podnikatelé pouze pro elektromobily.
Společnost E.ON Energie a.s. připravuje pro odběratele nový obchodní tarif pro elektromobily, který vychází právě z této distribuční sazby.
E.ON provozuje v současné době celkem 5 veřejných dobíjecích stanic v Brně a Praze a další projekty chystá. Dobíjení u všech stanic E.ON je jako bonus pro zákazníky zcela zdarma. Dále nabízí dobíjecí stanice Wallbox pro soukromé využití, dodávka je komplexní včetně instalace, zprovoznění, revize elektroinstalace a pravidelného servisu.
Každému novému uživateli nového tarifu E.ON zajistí instalaci dobíjecí stanice v místě odběrného místa. Dále E.ON provozuje flotilu 26 elektromobilů (25 smart ed a 1 VITO E-Cell), které zapůjčuje nejrůznějším partnerům jako Zdravotnická záchranná služba hlavního města Prahy, Zoo Praha, humanitární organizace ADRA, nadace VIZE97, Vodafone, Pražské Služby, SIXT a další či je užívá pro vlastní potřeby. E.ON nabízí vlastní elektroskútry E.ON e-max a elektrokola BIKE.ON, a to jak samostatně, tak v balíčku spolu s dodávkou ekologické elektřiny. E.ON tedy svým zákazníkům nabízí kompletní balíček řešení pro elektromobilitu.
Byznys je holt byznys, když
Byznys je holt byznys, když to pomůže nabíječkám …
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/
Ach ten EON…
ten nic
Ach ten EON…
ten nic nepřináší…jen se přiživuje na tom, že vznikl distribuční tarif C/D 27…
Je to od nich navýsost trapné… O prosazení tarifu se nejvíce zasadil největší český distributor elektřiny a EON si jen přihřívá polívčičku…je to smutné.
Jediná zajímavá věta je:
Společnost E.ON Energie a.s. připravuje pro odběratele nový obchodní tarif pro elektromobily, který vychází právě z této distribuční sazby. – To je něco specifikého pro EON. Ostatní text platí pro jakéhokoli distributora v ČR, tj. ať je zákazník na území ČEZ, PRE nebo eon, tak má stejné podmínky pro přidělení distribučního tarifu…