Autosalon Detroit 2013 přinesl spoustu zajímavých překvapení a Destino je jedním z nich. O co jde? Firma VL Automotive koupí plug-in hybrid Fisker Karma a udělá z něj klasický sporťák. Vykuchá všechny komponenty hybridního pohonu a místo nich do něj namontuje supersilný motor z Chevrolet Corvette ZR1.
foto: VL Automotive
Svět se zbláznil? Může to tak vypadat. Když Henrik Fisker navrhoval svůj plug-in hybrid Fisker Karma, stavěl auto jako šetrnou alternativu k nejsilnějším sporťákům. Podle některých hlasů se ale příliš soustředil na design a méně už na užitnou hodnotu, použitelnost auta.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Fisker přerušil výrobu plug-in hybridu Karma kvůli bateriím
Fisker přišel kvůli bouři o 300 aut
Henrik Fisker: k vývoji Karmy mě inspiroval Leonardo DiCaprio
Průmyslník Gilbert Villereal a bývalý šéf General Motors Bob Lutz (který mimochodem podporuje i VIA Motors, kteří v Detroitu představili své plug-in hybridní trucky) se rozhodli, že to vezmou za trochu jiný konec.
Skrze společnost VL Automotive nakupují od Fisker Automotive plug-in hybridy, které kompletně vykuchají. Vyndají elektromotor, malý čtyřválec i baterii. Místo nich auto vybaví osmiválcovým motorem LS9 z Chevrolet Corvette ZR1 s výkonem 638 koní a udělají z auta klasický sportovní vůz.
Takhle přestavěná Fisker Karma si pak snadno poradí s nejvýkonnějšími současnými auty typu Porsche Panamera nebo Aston Martin Lagonda Rapide. Baterie, motor a další komponenty pak putují zpět k Fisker Automotive, kteří z nich dělají další auta (vzhledem k tomu, že jejich výrobce baterií A123 Systems zkrachoval).
V současné době se celý obchodní plán firmy VL Automotive teprve dokončuje. Auta by se měla vyrábět v Auburn Hills v Michiganu na zakázku. Prodávat by se mělo začít od druhé poloviny 2013. V současné době se testují prototypy.
Bob Lutz řekl magazínu Autobloggreen, že VL Automotive si zatím pořídili osm vozů Fisker Karma. Pouze dvě přestavby byly zatím dokončeny. Podle Fisker Automotive bylo celkem objednáno 20 vozů.
„Slyšel jsem tolik lidí říkat, že milují Fisker Karma, ale nekoupí si ji protože nechtějí elektrický pohon doplněný o malý spalovací čtyřválec. Takže když se nad tím zamyslíte, máte ultra-luxusní auto, velmi nízké, supersportovní, krásně nadesignovaný čtyřdveřový sedan. Ale jen asi 10 % zákazníků chce něco takového s elektrickým pohonem,“ řekl Lutz redaktorům magazínu Autobloggreen.
Konečná cena „nové Karmy“ pojmenované Destino by se měla pohybovat kolem $180 000. V budoucnu bude podle Lutze konverze ještě jednodušší, protože VL Automotive bude nakupovat karoserie přímo ve Finsku od Valmet Automotive, která je vyrábí také pro Fisker.
…“Destino“ -> ze slova
…“Destino“ -> ze slova „destiny“, tedy „osud“
Ta si říkám, jestli se Bob Lutz (který se tak zázračně -a určitě sám od sebe) od dob dokumentu „Revenge of the Electric Car“ trošku opět nesměje celé té „habaďuře“ s elektrickými auty…
To je degradace myšlenky
To je degradace myšlenky pro kterou toto auto vůbec vzniklo.Nízké emise.
Degraduje to sice myslenku,
Degraduje to sice myslenku, ale ne realizaci.
Karma uz tak mela nejhorsi parametry mezi Plug-in auty (co se tyce tech vasich zminovanych emisi a spotreby), takze to vlastne ani tak velka degradace nebude 😀
Nech sa opovážia také
Nech sa opovážia také svinstvo urobiť s Teslou! Čo príde ďalej? Fisker ťahaný konským záparahom? To je fakt logika…
s Teslou by to nebylo tak
s Teslou by to nebylo tak jednoduche a navic by tim nepribylo az tak moc vykonu jako u Karmy. Karma uz ma nadesignovane prostory pro vyfuk, nadrz, prevodovku a podobne ICE serepeticky. U Tesly by to neslo protoze tam proste kompletne tyto veci chybi a muselo by se tedy mnohem razantneji sahnout do karoserie. Auto by prislo o predni kufr a mozna by se zmensil i zadni kufr. To je neco podobneho jako kdyz chcete prestavet starou skodovku na elektromobil (jenom obracene), taky to proste nebude tak dobre jako kdyz zacnete s cistym listem papiru a vezmete to pekne od podlahy 🙂
Zatimco u Karmy to chapu, U Tesly si to neumim ani predstavit, ale kdyby to nekdo udelal a pak prodaval za $180.000, tak by me zajimalo kdo by si to koupil, kdyz by to vlastne nemelo zadne velke vyhody oproti puvodnimu autu a akorat by to pridalo par omezeni. U Karmy tu logiku vidim, u Tesly moc ne.