Americká EPA, obdoba ministerstva životního prostředí, potvrdila pro elektromobil Tesla Model S ve verzi s 60kWh baterií dojezd 335 km při ekvivalentu spotřeby 95 MPGe. Jinými slovy, spotřeba energie je 21,875 kWh na 100 km.
foto: Tesla Motors
Elektromobil Tesla Model S ve verzi s nejvyšší kapacitou baterie, 85 kWh, má od EPA certifikován dojezd 426,5 km při spotřebě 89 MPGe kombinovaných. To znamená, že verze s 60kWh baterií je asi o 6 % účinnější díky nižší hmotnosti baterie.
VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Softwarový update pro Tesla Model S zvýší dojezd elektromobilu až o 13 km!
Mimochodem, aktuální rekord v dojezdu na jedno nabití v Tesla Model S (85 kWh) je 681,557 km. Podařilo se to dvojici otec-syn David a Adam Metcalfovi z Floridy a k rekordu jim osobně gratuloval i Elon Musk, šéf Tesla Motors.
Momentálně prý Musk i vice prezident Tesla Motors George Blankenship vymýšlejí čím rekordmany odmění. Už dřív totiž slíbili odměnu pro každého, komu se podaří prolomit hranici 400 mil (asi 640 km).
sú lacné verzie
sú lacné verzie elektrických automobilov a aj luxusné – je len na zákazníkovi aký druh si vyberie…
Cápu to dobře, že
Cápu to dobře, že spotřeba el. energie je cca 22kWh/100km? To by pak bylo cca 0,22kWh a při ceně 5kč kWh je to 1,1kč/1km?
Pak je to oproti CNG pohodu dost drahé. Papírově má být nákupní taška spotřebu CNG na 1km/0,9kč. U Oktávky v červenci to bude odhadem 1,2-1,3. Pak nechápu když nebudu mít solární elektrárnu či vodní, kde se šetří kromě „přírody“?
Já mám noční proud za
Já mám noční proud za cenu 1,8kč/kWh.
Takže mi to dává na 100 km 40kč, neboli 0,4kč na kilometr.
A čistý vzduch a příroda
A čistý vzduch a příroda se Vám zdá málo? A Model S není nákupní taška…
Cisteho vzduchu se nenajim
Cisteho vzduchu se nenajim kdyz dam vsechny penize za auto…
Jo kdyby to bylo danovne vyhodne proc ne. Ale kdyz budu mit na vyber „nocni proud + elektromobil za 1mega a 1km za 0,4“ nebo „skoda citygo na CNG za 250k a 1km za ,7-,8kč“ co myslete, ze udelam? Jedna vec je podporit ekologii a koupit auto o 50k draz jina vec je kdyz za to auto chcou o 750k vice.
O ekologii a podpore se da mluvit kdyz koupim auto na CNG a bude drazsi o 60-70k. Za rok to u me dela rozdil na benzinu 35k. Ale co me da rozdil 750k? Vetsina naroda mysli nez neco koupi, jooo kdybych byl politik…
P.S. Ekonomika je na prvnim miste vzdy i v ekologii.
Co pořád všichni máte s
Co pořád všichni máte s tou ekologií? Tesla je především super auto nadupaný spoustou moderní technologie, a tomu odpovídá cena. To že náhodou jezdí levně na elektriku je jen jeho další plus. Jestli si chcete koupit Citygo nebo jinou nákupní tašku, nikdo vám nebrání. A když chcete být správný ekolog, jezděte na kole nebo choďte pěšky.
Tak si nekupujte tak drahé
Tak si nekupujte tak drahé auto. Počítaly se náklady na provoz, né na koupi. Srovnávejte s nějakým bavorákem, né se Škodou atd.
Tesla S je auto na urovni
Tesla S je auto na urovni BMW5/MercedesuE/Audi A6 a ma parametry jako vrcholne verze tech 3 aut, tady srovnávej s auty kde cena zacina na 2 milionech korun 😉
asi malokterej clovek pokud ma na a chce auto za 2 a vice milionu uvazuje tak ze by si koupil Citygo jen proto ze je asi tak 10x levnejsi :)) , tak uvazuje maximalne někdo kdo na takove auto nemá a ani takove auto neplanuje a jen onem sni 🙂
je několik tarifu na
je několik tarifu na el.energii, od cca 1.2kc/kWh az po 5.2kc/kWh, a většina lidi dobiji spise v te nižší nocni sazbe, takze tech 5 kacek se kteryma pocitas bude jen tehdy, pokud budes dobijet jen prez den z domaci site, pak tu mas ještě moznost paušálního dobijeni u stanic CEZu, a tam to stoji tusim 150-200 na mesic, a je uplne jedno kolik el.energie tam dobijes, proste pausal
Mimochodem, nevite jestli
Mimochodem, nevite jestli Tesla chce odmenit kazdeho kdo pokori 400 mil jak se pise v clanku? Ja myslel ze jenom toho prvniho…
Je někde napsáno kolik kWh
Je někde napsáno kolik kWh z kapacity baterie u Modelu S je skutečně využíváno a kolik je „rezerva“? Z toho bych si totiž udělal skutečný obrázek o dojezdu…
Nevim to cislo presne, ale
Nevim to cislo presne, ale je to zhruba 80-81kWh (mozna 81.5) pouzitelnych pro dojezd a zbytek je zaloha proti poskozeni baterie a aby auto fungovalo jeste i po tom co uz nemuze dale jet.
Jen nevim jak vam to pomuze v urceni skutecneho dojezdu…
V testu magazínu Motortrend
V testu magazínu Motortrend urazilo auto 233,7 mil (374 km) a spotřebovalo při tom 78,2 kWh, tedy 93 % z 85kWh kapacity. Jde o ekvivalentní spotřebu 100,7 MPGe.