Tesla Model S v 60kWh verzi: oficiálně dojezd 335 km; rekord 681,6 km!

Americká , obdoba ministerstva životního prostředí, potvrdila pro elektromobil Tesla Model S ve verzi s 60kWh baterií dojezd 335 km při ekvivalentu spotřeby 95 MPGe. Jinými slovy, spotřeba energie je 21,875 kWh na 100 km.

Tesla Model S by měl být příští rok konečně k dispozici také v Evropě
foto: Tesla Motors

Elektromobil Tesla Model S ve verzi s nejvyšší kapacitou baterie, 85 kWh, má od EPA certifikován dojezd 426,5 km při spotřebě 89 MPGe kombinovaných. To znamená, že verze s 60kWh baterií je asi o 6 % účinnější díky nižší hmotnosti baterie.

VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.

Mimochodem, aktuální rekord v dojezdu na jedno nabití v Tesla Model S (85 kWh) je 681,557 km. Podařilo se to dvojici otec-syn David a Adam Metcalfovi z Floridy a k rekordu jim osobně gratuloval i Elon Musk, šéf Tesla Motors.

Momentálně prý Musk i vice prezident Tesla Motors George Blankenship vymýšlejí čím rekordmany odmění. Už dřív totiž slíbili odměnu pro každého, komu se podaří prolomit hranici 400 mil (asi 640 km).

13 Comments on “Tesla Model S v 60kWh verzi: oficiálně dojezd 335 km; rekord 681,6 km!”

  1. Cápu to dobře, že
    Cápu to dobře, že spotřeba el. energie je cca 22kWh/100km? To by pak bylo cca 0,22kWh a při ceně 5kč kWh je to 1,1kč/1km?

    Pak je to oproti CNG pohodu dost drahé. Papírově má být nákupní taška spotřebu CNG na 1km/0,9kč. U Oktávky v červenci to bude odhadem 1,2-1,3. Pak nechápu když nebudu mít solární elektrárnu či vodní, kde se šetří kromě „přírody“?

      1. Cisteho vzduchu se nenajim
        Cisteho vzduchu se nenajim kdyz dam vsechny penize za auto…

        Jo kdyby to bylo danovne vyhodne proc ne. Ale kdyz budu mit na vyber „nocni proud + elektromobil za 1mega a 1km za 0,4“ nebo „skoda citygo na CNG za 250k a 1km za ,7-,8kč“ co myslete, ze udelam? Jedna vec je podporit ekologii a koupit auto o 50k draz jina vec je kdyz za to auto chcou o 750k vice.

        O ekologii a podpore se da mluvit kdyz koupim auto na CNG a bude drazsi o 60-70k. Za rok to u me dela rozdil na benzinu 35k. Ale co me da rozdil 750k? Vetsina naroda mysli nez neco koupi, jooo kdybych byl politik…

        P.S. Ekonomika je na prvnim miste vzdy i v ekologii.

        1. Co pořád všichni máte s
          Co pořád všichni máte s tou ekologií? Tesla je především super auto nadupaný spoustou moderní technologie, a tomu odpovídá cena. To že náhodou jezdí levně na elektriku je jen jeho další plus. Jestli si chcete koupit Citygo nebo jinou nákupní tašku, nikdo vám nebrání. A když chcete být správný ekolog, jezděte na kole nebo choďte pěšky.

        2. Tesla S je auto na urovni
          Tesla S je auto na urovni BMW5/MercedesuE/Audi A6 a ma parametry jako vrcholne verze tech 3 aut, tady srovnávej s auty kde cena zacina na 2 milionech korun 😉

          asi malokterej clovek pokud ma na a chce auto za 2 a vice milionu uvazuje tak ze by si koupil Citygo jen proto ze je asi tak 10x levnejsi :)) , tak uvazuje maximalne někdo kdo na takove auto nemá a ani takove auto neplanuje a jen onem sni 🙂

    1. je několik tarifu na
      je několik tarifu na el.energii, od cca 1.2kc/kWh az po 5.2kc/kWh, a většina lidi dobiji spise v te nižší nocni sazbe, takze tech 5 kacek se kteryma pocitas bude jen tehdy, pokud budes dobijet jen prez den z domaci site, pak tu mas ještě moznost paušálního dobijeni u stanic CEZu, a tam to stoji tusim 150-200 na mesic, a je uplne jedno kolik el.energie tam dobijes, proste pausal

Napsat komentář