Volvo V60 plug-in hybrid během roku 2013 vstoupí na čím dál tím hustší kolbiště hybridů do zásuvky. Prvních 1000 kusů už je prodaných. Švédská automobilka teď ukazuje, že její plug-in hybridy nemají ani co do bezpečnosti žádné slabiny.
Volvo V60 plug-in hybrid byl v crash-testu Euro NCAP oceněn pěti hvězdami. To je podle Volvo nejvyšší historické skóre pro jakýkoliv plug-in hybrid. Což není tak těžké prohlásit vezmeme-li v úvahu, že plug-in hybridy jsou dnes na trhu všeho všudy tyto: Toyota Prius plug-in hybrid, Chevrolet Volt a Opel Ampera. Plus Fisker Karma, ale to je trochu jiná kategorie.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
TEST: Toyota Prius plug-in hybrid – dokonalé auto do zásuvky
V případě plug-in hybridu nebo jakéhokoliv vozu obsahujícího velkou baterii (např. také elektromobilu) je pochopitelně nejdůležitější kromě ochrany posádky vozu ochrana právě baterie.
Volvo proto výrazně upravilo a zpevnilo strukturu vozu, zejména právě v oblasti uložení baterie (vzadu pod kufrem). Na videu je pak vidět, že i při prudkém nárazu do stojícího vozu se baterie jen o pár centimetrů pohne, ale nijak nezdeformuje.
“V60 Plug-in Hybrid také nabízí všechny unikátní bezpečnostní technologie Volvo jako je City Safety, varování před kolizí s automatickou brzdou a detekci chodců,” dodal k aktuálnímu úspěšnému testu Jan Ivarsson, manažer strategie bezpečnosti.
Volvo V60 plug-in hybrid má v hybridním módu nabídnout spotřebu 1,8 l/100 km. Jde o diesel-hybrid, a proto poměrně unikátní kombinaci: diesel-hybridy dnes nabízí zatím pouze PSA Peugeot Citroen. Diesel-hybridy do zásuvky zatím nenabízí kromě Volva nikdo.
Jak to bude s topením ? Už
Jak to bude s topením ? Už tak úsporné diesly se v zimně velmi dlouho zahřívají i přes 20km. Ze by to vyřešila reverzní klima?
Taky mě napadá co filtr pevných částic? Který potřebuje nějakou dobu v km na pročištění?Jak to je ošetřeno jestli je tam nainstalován ?
Díky za skvělé otázky,
Díky za skvělé otázky, pokusíme se vyzjistit podrobnosti přímo od Volva.