Právě nedávno jsme se věnovali tématu kolik české energetické společnosti provozují elektromobilů. Došli jsme k číslu 50. Energetická společnost E.ON aktuálně rozšířila svůj stávající vozový park o další elektromobil, čímž se dostáváme na 51. Jedná se o dodávkový vůz Mercedes-Benz Vito E-CELL, který představuje první sériově vyráběný užitkový vůz s elektrickým pohonem a nulovými emisemi.
foto: E.ON
Elektrická dodávka Mercedes-Benz Vito E-CELL s dojezdem zhruba 130 km byla veřejnosti poprvé představen v březnu letošního roku na mezinárodním autosalonu v Ženevě.
„Nový vůz budeme vyžívat jak pro naše potřeby v rámci vozového parku, tak i ve spolupráci s dalšími partnery při společných projektech zaměřených na podporu a rozvoj elektromobility na českém trhu“, doplňuje Eva Šelepová, manažerka projektu Smart Mobility E.ON Česká republika.
foto: E.ON
S celkem 26 vozy na elektrický pohod tak společnost E.ON v současné době provozuje největší flotilu elektromobilů v České republice. Kromě dodávkového vozu Mercedes-Benz Vito E-CELL zahrnuje vozový park společnosti E.ON dalších 25 elektromobilů smart ed (electric drive), které jsou ve většině případů bezplatně zapůjčovány k ročnímu zkušebnímu provozu.
S elektromobilem smart ed tak jezdí např. Zdravotnická záchranná služba hlavního města Prahy, pražská ZOO či humanitární organizace ADRA. Elektromobily lze bezplatně dobít v pěti veřejných dobíjecích stanicích společnosti E.ON, tři fungují v Praze a dvě v Brně.
foto: E.ON
Dále společnost E.ON prodává a provozuje pod vlastní značkou elektroskútry E.ON e-max a elektrokola BIKE.ON (viz. náš test elektrických skládaček).
TEST: Elektrická dodávka Mercedes-Benz Vito E-Cell v české praxi
Mercedes-Benz Vito E-Cell – užitkový elektromobil dostupný i v ČR
Slavnostní předání nového elektromobilu Mercedes-Benz Vito E-CELL zástupcům společnosti E.ON Česká republika proběhlo ve středu 29. srpna 2012 v Brně u autorizovaného prodejce vozů Mercedes-Benz Hošek Motor.
Technické podrobnosti Vito E-CELL Kombi
Pod kapotou motoru jsou uloženy elektromotor (60 kW; max. točivý moment 280 N.m), výkonová elektronika, měnič a zařízení pro dobíjení ze sítě. Hnací síla je přenášena na přední kola. Výkonné a zatížitelné lithium-iontové trakční akumulátory jsou umístěny pod podlahou prostoru pro cestující.
Nominální napětí činí 360 V, kapacita 36 kWh. Ve prospěch dojezdu 130 km (kombinovaný cyklus EU) je nejvyšší rychlost omezena na 89 km/h. Vito E-CELL Kombi se tak může sebevědomě pohybovat v proudu městské dopravy. Se zrychlením z 0 na 50/80 km/h za 6,5/11,0 sekundy disponuje vždy dostatečným temperamentem.
Akumulátory modelu Vito E-CELL se dobíjejí ze sítě 380/400 V, což trvá maximálně pět hodin. V případě potřeby bude později možné také dobíjení ze sítě 230 V. Akumulátory jsou navíc za jízdy dobíjeny prostřednictvím rekuperace kinetické energie.
Vito E-CELL nedělá žádné kompromisy v oblasti bezpečnostní výbavy. Standardem je stabilizační systém ESP® a airbag řidiče. A do každého sedadla je integrován bezpečnostní pás. Akumulátory jsou chráněny nárazovým prvkem. Při aktivaci airbagu je automaticky vypnuta vysokonapěťová elektronika. Vito E-CELL rovněž úspěšně prokázalo svou vysokou úroveň bezpečnosti v nárazových testech.
EOn je sponzorem stránky,
EOn je sponzorem stránky, tak se není čemu divit, že hybrid.cz jen zkopíruje tiskovou zprávu EON 🙂
Hybrid.cz by se měl na tyto tiskovky koukat alespoň trochu kriticky.
Nemůžu si pomoci, ale
Nemůžu si pomoci, ale některé články mi až příliš připomínají reklamu. Pokud se pletu, tak se omlouvám,ale zní to tak.
Ja mam tenhle web rad, ale
Ja mam tenhle web rad, ale obcas to tu fakt zni hrozne 🙂
Obzvlaste ten posledni odstavec:
„Vito E-CELL nedělá žádné kompromisy v oblasti bezpečnostní výbavy. … A do každého sedadla je integrován bezpečnostní pás. … Při aktivaci airbagu je automaticky vypnuta vysokonapěťová elektronika.“
Vzdyt to by snad ani neproslo pres normy bez takoveto vybavy.
Aspon ze to ma ESP a 1 airbag.
Ja ho mam taky rad,protoze
Ja ho mam taky rad,protoze se clovek dozvi neco noveho. Ale rozumim tomu,ze i tento web potrebuje penize na provoz. Tedy pokud ´maji tyto stranky zustat zdarma