
Oproti předchozí jízdě do místa, kde skútr skladuji (~5 km), jsem měl tu výhodu, že byl skútr uskladněn v teple a tudíž byly i akumulátory teplé. Na rychlosti jízdy do kopce to bylo dosti znát. Rozdíl oproti Akumotu 600 přibližně -4 km/h; minimální rychlost do opravdu strmého kopce byla asi 20 km/h. Po rovině příjemných (tachometrových) 55 a to nemám ani odemčený omezovač. Z kopce jsem se nestíhal pořádně dívat ale mohlo to být kolem 60-65.
Dost jsem toho najel po šalinové trati, odpružení je, řekl bych, dostatečné. Odpich skútru je taktéž bezproblémový a po seřízení zrcátek už se tolik nebojím, že to do mě někdo napálí. Svítí to pěkně a brzí též dobře. Citlivost plynu je sice vysoká ale není to nějaká tragédie, člověk si po pár km zvykne a pak už to snadno odhadne.
Je tu ovšem jeden dosti podstatný problém, který při projížďce vyvstal. Když jsem byl nucen se přesunout zpět do místa uskladnění z druhé strany kopce (místo je na Kraví hoře), kde jsem neměl možnost se před kopcem rozjet, skútr chvíli pomalu stoupal (tak 10 km/h) a pak najednou vypnul motor. Jakmile jsem uvolnil plyn, skútr se zase rozjel a za několik sekund se situace opakovala. Povrch byl zcela rovný, asfaltový.
Přehřátí motoru vylučuji, bylo kolem nuly a po dojetí na místo (asi za 2 minuty -- jízda přískoky) jsem na motor šahal, byl vlažný. Zkoušel jsem i vypnout a zapnout zapalování, žádná změna. Jakmile se stoupání trochu zmírnilo, skútr jel normálně (netroufl jsem si však dát plný plyn).
Tento stejný problém se mi přihodil už asi 3x za předchozí jízdu -- vždy při velkém zatížení skútru při rozjíždění do kopce. V pondělí budu volat prodejci, zda je to vlastnost nebo chyba protože s tímto problémem si nedokážu představit, že bych jezdil. Skútr nebyl nijak přetížený a uvedený kopec, na kterém došlo k totálnímu selhání, měl sklon podle Google Earth 14 %. Baterie úplně nabité a na začátku jízdy zahřáté přibližně na 25 stupňů. Pravda, před tímto kopcem jsem ujel asi 9 km v teplotě přibližně 0 stupňů. V diskusi k recenzi jsem si všiml, že nejsem sám, kdo se s tímto setkal.
Osobně mám pro tuto situaci dvě zdůvodnění:
- Baterie jsou nové a nedokáží v záběhu dávat takový proud, ŘJ je raději odpojí než aby se přetížily
- Baterie stačily za těch asi 20-30 minut ježdění vystydnout na teplotu kolem nuly a nedokáží za těchto podmínek dodávat dostatečný proud (olovo je olovo)
- Skútr prostě takový kopec nevyjede a to ani pomalu, moto je přetížený