
Mně se zdá, že podobná situace u elektromobilů, kdy jsme říkali "počkáme ještě 5 let", tu byla i před těmi 5-ti lety a stejně tak to samý budeme říkat i za těch 5 let...

evguru píše:Tak to počítej dalších 3 000 USD za kontejner:
https://www.euro.cz/byznys/na-kolik-vas-vyjde-dovoz-z-cinyvyplati-se-opatrnost-894849
http://www.star-shipping.cz/kontejnerova-preprava
http://www.doprava-z-ciny.cz/lodni_doprava_sea_freight.html
To vychází celkem s dopravou, clem a DPH cca 135 000 Kč/kus. Osobně bych do toho nešel z následujících důvodů:
- nákup s extrémním rizikem a bez záruky
- velká pravděpodobnost hraničící s jistotou, že se během pár dnů na vozítku něco po*ělá... a jak to budeš pak řešit?
- reálný dojezd 1/2 a v zimě 1/4 toho, co udává výrobce při 40 km/hod. Při vyšších rychlostech, v kopcovitém terénu nebo v zimě se dojezd výrazně krátí. V mrazech při teplotě -20 stupňů klesá kapacita baterie o 40%.
- vzhledem k mizernému dojezdu vynucené časté nabíjení bez BMS životnosti akumulátorů nepřidá, u olova počítej 1-2 roky.
- reálná maximálka do kopce taky nebude odpovídat té papírové na rovince. Ono 7,5 kW na 640 kg není o moc lepší než 3 kW na 300 kg u Velorexu.
- aerodynamický odpor "krabice od bot" taky bude výrazně snižovat dojezd a zvyšovat spotřebu. Prostě okopírovali design Jeepu bez toho, aby přemýšleli.
- nebezpečné od pohledu, já bych se v tom cítil jako v pojízdné rakvi.
Nechtěl bych dopadnout nějak takto...
https://www.youtube.com/watch?v=Bqwh4yUyJuE
https://www.youtube.com/watch?v=3yAnlpim8bw
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků