Nissan nabídne rychlé dobíjení, první Leaf pro Lance Armstronga

Uvedení elektromobilu Nissan Leaf na světové trhy se rychle blíží. K letošním vánocům si ho budou moct koupit v Japonsku, Spojených státech, Portugalsku nebo Nizozemsku. První kus poputuje k cyklistovi Lanci Amrstrongovi.

Sedminásobný vítěz Tour de France Lance Armstrong dostane své první elektrické auto v předstihu už během září tohoto roku. Nissan je totiž jedním z hlavních sponzorů jeho cyklistického týmu RadioShack a Armstronga používá jako mocnou reklamní páku.

Ostatně, proč ne. Když Armstrong naplno říká, že za smradlavými doprovodnými vozy se mu špatně dýchá a že to objektivně snižuje jeho výkonnost, už to sakra něco znamená. Tohle je cesta, která by Nissanu mohla přinést sladké ovoce.

Kromě toho ale nezapomíná ani na infrastrukturu. V domácím Japonsku nainstaluje u všech 2200 dealerů své značky dobíjecí stanice. Půjde o jednofázové 200V dobíječky. U zhruba 200 nejvytíženějších dealerů budou k dispozici 49kW rychlodobíjecí stanice. Cílem tohoto počínání je, aby každý obyvatel Japonska měl k dispozici dobíjecí stanici v okruhu 40 km.

S pomocí rychlodobíjecí stanice bude možné 24kWh baterii elektrického auta od Nissanu dobít na 80% během 30 minut. Akorát tak čas na krátkou pauzu a občerstvení. Rychlodobíječku si navíc bude moct kdokoli koupit, a to za cenu od 16 200 dolarů. Je postavena na protokolu CHAdeMO, takže s ní bude možné dobíjet i všechna budoucí elektrická auta dalších značek.

Aby Nissan předešel jakýmkoliv nedozoruměním a připravil zákazníky na všechny možnosti, které Nissan Leaf nabídne, připravil na svých stránkách komplexní seznam otázek a odpovědí týkající se dobíjení auta. Jde o skutečně vyčerpávající výčet snad všeho, co by vás před koupí mohlo napadnout. Mimo jiné se dozvíte, že plné nabití baterie bude ve Spojených státech stát v průměru kolem 2,75 dolaru, tedy asi 55 Kč.

2 Comments on “Nissan nabídne rychlé dobíjení, první Leaf pro Lance Armstronga”

  1. Nechci být ošklivý, ale
    Nechci být ošklivý, ale když Armstrong říká, „za smradlavými doprovodnými vozy se mi špatně dýchá a objektivně to snižuje moji výkonnost“, je třeba dodat, že tento automobil bohužel objektivně na jedno nabiti neujede ani jednu etapu normálního cyklistického závodu, běžně okolo 180 i více km dlouhou. A kousavě bych mohl dodat „a to už sakra něco znamená“. Podle mne je tato konkrétní konstrukce šlápnutím vedle. Dnešní elektrotechnologie nedisponuje dostatečným poměrem cena/výkon pro vůz této velikosti a hmotnosti.

Napsat komentář