Práve 31. marca zišiel v americkom Detroite z výrobnej linky prvý predprodukčný Chevrolet Volt. Takáto udalosť je veľkým míľnikom v histórii každého automobilu, obzvlášť keď sa jedná o auto prekypujúce inovatívnymi technológiami.
Náročné testy podvozku a batérií už testovacie Chevy Volt podstúpili a teraz je na rade výroba posledných upravovaných Voltov. GM sa odmietli vyjadriť k tomu, koľko predprodukčných modelov plánujú vyrobiť. Oznámili však len to, že nebudú určené širokej verejnosti. Budú využívané k najrôznejším testom kvality a bezpečnosti (vrátane crash-testov), aby sa GM ubezpečili, že je všetko v najlepšom poriadku.
GM by sa mala sústrediť práve na model Volt, pretože práve od jeho úspechu závisí značná časť ich budúcnosti. Verejnosť je často spiatočnícka a voči novým technológiám zaujíma skeptický postoj a chce, aby dokázali to, čo zaužívané a osvedčené technológie. Preto GM dbá nielen na kvalitu a spoľahlivosť, ale predovšetkým na prvý dojem.
Týmto sa zároveň testuje aj schopnosť továrne. Špeciálne sa zaúčať budú aj pracovníci, ktorí budú Volty zostavovať, nakoľko s plug-in hybridným systémom (je zložitejší, než čisto batériový) nemajú žiadne skúsenosti.
Karty sú teda rozdané. Prvý Volt už zišiel z výrobnej linky a už nie je možné spraviť krok vzad. Volt sa bude musieť ešte veľa potrápiť na testoch bezpečnosti a neskôr aj s konkurenciou, najmä s Nissanom Leaf. Určite ho však čaká krajšia budúcnosť, než príbeh jeho predchodcu – GM EV1.
No hlavně at už vrčí do
No hlavně at už vrčí do výroby pro veřejnost. Za cenu 450 tisíc bych ho bral!!!! A pak už jen minimální výdaje za benzín ropným vyděračům!!!
Pokiaľ viem, prvé
Pokiaľ viem, prvé Chevrolety Volt už chodia po cestách.
Ano, ale pouze jako
Ano, ale pouze jako testovací kusy, v prodeji zatím auto není.
To áno, majú prebehnuť
To áno, majú prebehnuť ešte nejaké testy, ale údajne koncom tohoto roku by už chceli začať predávať.
Mimochodom v Rakúsku sa chystá do predaja iMIev a Think city.
Údajne v Bratislave na autosalóne vystavuje Peugeot koncept BB1. A ak sa rozbehne na Slovensku výroba Reva, bude nakoniec z čoho vyberať.
Určite áno, ale nemyslím,
Určite áno, ale nemyslím, že si nedajú za „novú“ technológiu zaplatiť. Samozrejme, že i mňa by nižšia cena len potešila.
Tak lacné to nebude,
Tak lacné to nebude, stačí si pozrieť cenu Priusu poslednej generácie. Nisan Leaf bude tiež drahý – ak má mať porovnateľný dojazd t.j. cca 500km bude to chcieť akumulátor s vyššou kapacitou.
No dobre, ale Prius je
No dobre, ale Prius je komplikovane auto, ktore ponuka za vysoku cenu len velmi male vyhody oproti benzinu. Volt ma jasny, jednoduchy koncept a osobne si myslim, ze dalsich 20-30 rokov sa budu vyrabat a nakupovat hlavne taketo auta, lebo ma velke vyhody aj oproti benzinovemu autu, aj v porovnani s ciste elektrickymi autami.
V cem je Prius potencialne
V cem je Prius potencialne drazsi?? Ma spalovaci motor, malou baterku + elektromotor a automatickou převodovku. Volt ma spalovaci motor (podobně velky jako Prius) nema automatickou převodovku ale zato ma mnohem vetsi baterii a elektromotory. Ve skutečnosti bude Volt diky velke baterii drazsi konstrukce nez Prius a to i kdyz je o onu automatickou prevodovku jednodussi. Minimalne do doby nez se baterie zlevni.
Prius je podla mna hlavne
Prius je podla mna hlavne zlozity (kvoli tej prevodovke), nedokaze jazdit ciste na elektrinu (alebo len velmi obmedzene), spalovaci motor nebezi vzdy v idealnych otackach…
Jenomze dnes a jeste mnoho
Jenomze dnes a jeste mnoho let, bude ona prevodovka levnejsi nez velka baterie ve Voltu. Jinymi slovy, jeste mnoho let bude Volt drazsi reseni nez Prius, prestoze je konstrukcne jednodussi. Bohuzel.
Beh motoru v idealnich otackach se pomerne precenuje. Kvuli tomu, aby motory pracovaly v optimalnich otackach se zavedly CVT prevodovky. Ale kdyz pak porovnavate jaky je rozdil ve spotrebe mezi autem s normalni prevodovkou a CVT prevodovkou, zadne zasadni rozdily nevidet.
Ano, Prius je sice slozitejsi konstrukce. Ale velka baterie Voltu nakonec zpusobi, ze Volt bude minimalne stejne drahy, ale spise drazsi. V provoznich nakladech, pri zapocteni vymeny baterie po nejakych 10ti letech, pak bude nakonec levnejsi Prius, alespon do te doby, nez cena baterii klesne na zlomek dnešní hodnoty.
K tomu „mnoho let“ – zas tak
K tomu „mnoho let“ – zas tak bych na ty počty nesázel, ono LCD televize nebo plazmy také byly dlouho nedostupné, ale masová výroba/rekama/zájem udělá svoje. Jasně, nebude to zítra, ale řekněme těch pět let zas tak mnoho není.
Bateria je vo Volte rovnako
Bateria je vo Volte rovnako draha, ako v Priuse, pokial chce clovek jazdit na elektrinu s rovnakym dojazdom. V tom by som ziadny rozdiel nevidel. V Priuse ja naviac draha, zlozita prevodovka. Neviem, ako by sa to dalo este inak napisat.
General Motors mají docela
General Motors mají docela zajímavá videa z výroby a testování prvních IVER kusů Chevy Volt, např. youtube, všechno na chevroletvoltage.com
ak by mal prius rovnaký
ak by mal prius rovnaký dojazd čisto na elektriku ako volt, tak by mal rovnako veľkú/drahú baterku a bol by drahší ako volt, lebo by mal navyše tú prevodovku. ale realita je iná. cena baterky je tak vysoká, že ťa lacnejšie vyjde technicky zložitejšie riešenie priusu.
No uz aby to tu bolo. A za
No uz aby to tu bolo. A za nejaku normalnu cenu. Mnohi ludia si pod rozumnou cenou predstavuju rozne cisla. Ja si pod rozumnou cenou predstavujem nieco do 15000 Euro.
na takú sumu si myslím,
na takú sumu si myslím, že môžme zabudnúť. treba sa pozrieť čo stoja autá v rovnakej kategorii a pripočítať k tomu benzín ušetrený za cca 6 rokov + nejaké daňové zvýhodnenia čo majú hybridy v niektorých štátoch/mestách. + ešte čosi za novú technologiu. okrem toho cenu tvorí ponuka a dopyt.
jednoznačne kým sa nezačne výroba elektromobilov aj u iných výrobcov bude to drahé.