E-REV pre Britániu – Vauxhall Ampera

General Motors začali pretláčať Vauxhall Ampera aj do Veľkej Británie, kde sa momentálne rokuje s potenciálnymi zákazníkmi prvej flotily. pokračování

galerie: Opel Ampera
Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera

Podľa GM má totižto byť v Británii o toto E-REV nemalý záujem. Prvé kusy Vauxhallov Ampera s pravostranným riadením by mali doraziť v roku 2012, kedy budú mimochodom v Londýne prebiehať olympijské hry.

Hovorca GM-UK Denis Chick hovoril s internetovým portálom Just-auto o nastávajúcom začiatku predaja Vauxhallov Ampera a záujme vodičov. Vyjadril sa, že GM registruje čoraz väčší záujem o Ampery a teda že investícia do pravostranných verzií nebude zbytočná. Olympijské hry chápe GM ako obrovskú príležitosť ukázať svetu systém Voltec v praxi a zároveň sa zviditeľniť ako firma, ktorej nie je životné prostredie ľahostajné.

O Amperu, podobne, ako o Mitsubishi iMiEV javí nemalý záujem predovšetkým londýnska metropolitná polícia. V Európe má byť Ampera pod značkou Opel predávaná koncom roka 2011 a do Británie sa má dostať začiatkom roka 2012.

Ročne sa v Európe plánuje vyrobiť asi 50 000 kusov E-REV Opel/Vauxhall Ampera. Kvôli zníženiu nákladov však bude nutné postaviť továreň na výrobu akumulátorov v blízkosti hlavnej továrne, podobne, ako to urobil aj Nissan.

Problémom však bude cena. GM dokonca priznáva, že prinajmenšom prvá generácia bude stratová, pretože používa nové a relatívne drahé technológie. Dá sa povedať, že GM je v podobnej fáze, ako bola Toyota pri začiatku predaja hybridu Prius.

Napríklad Mitsubishi iMiEV by mala bez štátnej dotácie stáť až 38 699 GBP, čo je v prepočte asi 43 025,08 €, alebo čosi vyše milióna CZK. Po zľave 5000 GBP je cena o 300 000 Kč nižšia. Túto zĺavu bude môcť kupujúci uplatniť aj pri kúpe Ampery. Na to, ako to bude s Amperou v našich končinách, si však budeme musieť počkať.

3 Comments on “E-REV pre Britániu – Vauxhall Ampera”

  1. U nás si OPEL Ampera nikto
    U nás si OPEL Ampera nikto za tú cenu nekúpi. Znova sa situácia opakuje, automobilky by chceli neviem čo za vozidlo,
    ktoré je len štvormiestne a má úplne jednoduchý motor. Nehovoriac o elektromotore, ktorý je tiež konštrukčne jednoduchý. Batérie sú omnoho menšie než u TESLY – takže neviem o čom to teda je.
    To že budú na začiatku stratový nie je žiadna novinka u akéhokoľvek výrobku – nehovoriac o tom, že celý koncept elektrického pohonu, ktorý sa náramne podobá EV-1 si už vyskúšali a teda jeho vývoj je dávno zaplatený.
    Čo sa týka batérií – tie už vivinula iná firma – takže ich vývoje je už dávno zarátaný v ich cene.
    Na druhej strane sa žiada od štátu aby dotoval „zelenú“ technológiu firme, ktorá si to sama pokašľala už pri zošrotovaní EV-1.
    Takže mi z toho vychádza, že na prúsery manažmentu GM sa teraz poskladá celý svet.

Napsat komentář