Nissan má 56 000 předobjednávek na elektromobil Nissan Leaf

Podle magazínu BusinessWeek aktuálně šéf aliance Renault Nissan Carlos Ghosn prohlásil, že firma má už 56 000 předobjednávek na elektromobil Nissan Leaf. Jeho hromadná výroba má přitom začít teprve za dva roky a automobilka chce vyrábět půl milionu kusů ročně v USA, Japonsku a Evropě. pokračování…

Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf

Nissan se do světa elektromobility pustil s obrovskou vervou. Narozdíl od Mitsubishi zatím nemá nic doopravdy na trhu, zato ale rychle postupuje v jiné oblasti – uzavírá strategická partnerství s městy a celými zeměmi, kde v budoucnu chce výrazně podpořit rozvoj elektromobility.

Carlos Ghosn je elektrickým autům velmi příznivě nakloněn. Už dříve prohlásil, že v roce 2020 by mohly činit až 10% globálních prodejů aut. Přitom řada lidí má o samotném modelu Nissan Leaf pochybnosti, zejména o avizovaném dojezdu 160 km (případně více za příplatek).

Redaktoři Autobloggreen magazínu navíc zpochybňují i samotné číslo 56 000 v případě předobjednávek. Možná jde podle nich o počet lidí na pořadníku, ale rozhodně ne o skutečné rozhodnuté kupce.

A ještě zajímavost na závěr. Na autosalonu v Ženevě bylo možné se dozvědět, že v Evropě Nissan neplánuje prodávat Leaf jako celé auto, nýbrž že baterii bude pouze pronajímat. Což jde ruku v ruce s dříve oznámeným záměrem vyrábět několik verzí auta s různým dojezdem, tedy různou kapacitou baterie a různě vysokými měsíčními poplatky. Díky tomu by se pořizovací cena elektromobilu mohl dostat mnohem blíž klasickým autům.

Otázka však zní: bude už v roce 2012 existovat celosvětová poptávka po půl milionu elektromobilů Nissan Leaf? Nejsou plány a zejména čísla Nissanu nadsazená?

11 Comments on “Nissan má 56 000 předobjednávek na elektromobil Nissan Leaf”

  1. No a je to
    No a je to tady.

    Elektromobil, který je mechanicky jednodušší, než klasický automobil, ovšem bez baterií. A baterie si buď pořídíš sám, nebo si je vezmi na leasing.
    Tímto přístupem se jim podařilo zmenšit potenciální trh asi tak na třetinu. Naprostá většina lidí nebude ochotná akceptovat že si koupí auto za 250 000 a navíc budou každý měsíc platit 5000,- za milostivé zapůjčení baterií.

    Jsem vážně zvědav, jaký obchodní model rozjedou

    1. No a je to
      No a je to tady.

      Elektromobil, který je mechanicky jednodušší, než klasický automobil, ovšem bez baterií. A baterie si buď pořídíš sám, nebo si je vezmi na leasing.
      Tímto přístupem se jim podařilo zvěštšit potenciální trh asi tak na trojnásobek.
      Naprostá většina lidí nebude ochotná akceptovat že si koupí elektromobil za 600 000 když odpovídající benzíňák stojí 350 000. Ale pokud mohou koupit elektromobil o 100 000 levněji a pak stejnou částku co by platili za benzín platit za pronájem baterie, tak kdo by to nebral?

      Jsem vážně zvědav, jaký obchodní model rozjedou

    2. Navyše leasingová
      Navyše leasingová spoločnosť si bude zarátavať do poplatku aj nejaký zisk, takže situácia bude podobná ako u mobilných telefónov. Dodnes neviem, za čo platím.
      Takže asi bude najlepšie robiť nákup batérií cez internet,
      tie štyri skrutky pri montáži zvládnem aj sám…
      Skrátka mám pocit, že to ide znovu nesprávnym smerom – zákazníka je nutné totiž odrať až na kosť.
      Zároveň ako obyčajne ten čo batérie vyrába a nesie aj zodpovednosť za jej kvalitu dostane najmenej – lebo medzi ním a zákazníkom je spústa marketingového balastu, na ktorom sa nabaľujú tí nepraví, ktorý nie sú držiteľmi žiadneho pokroku v technológii.
      Chceme šetriť energoiu, alebo len vykazovať činnosť?
      Koľko nás stojí reklama? A koľko energie minie?

Napsat komentář