Ženevský autosalon živě: Tesla, Lotus, Porsche, Peugeot

Hybridy jsou na autosalonu v Ženevě všudypřítomné a statečně si probíjejí cestu i do segmentu sportovních aut. Skutečně funkčních a „zakoupitelných“ elektromobilů je zatím pomálu – vlastně jen Tesla Roadster, nicméně k vidění byla spousta zajímavých konceptů.

Lotus Evora 414E Hybrid Lotus Evora 414E Hybrid Lotus Evora 414E Hybrid

Tesla Motors

Ranní tisková konference Tesla Motors přinesla především zajímavou spolupráci mezi americkým výrobcem elektromobilů a známou švýcarskou „továrnou“ na výrobu hodinek TAG Heuer.

Autosalon Ženeva 2010 - Tesla Motors / Roadster - tisková konference

Jinak se vice prezident evropských prodejů Tesly Cristiano Carlutti věnoval úspěchům automobilky v Evropě. K současným třem obchodům v Monaku, Mnichově a Londýně brzy přibudou další čtyři, mimo jiné Milán, Paříž a Kodaň.

Od mluvčí Tesla Rachel Konrad jsme se dozvěděli, že nedávno byla dokončena první dodávka elektromobilu Tesla Roadster v České republice.

Peugeot

Peugeot na autosalonu v Ženevě vyhlásil vítěze svého závodu Eco Cup 2010. Jednalo se o soutěž v ekologické jízdě z Paříže do Ženevy ve vybraných modelech Peugeot. S vozem Peugeot 5008 zvítězila česká posádka, když dosáhla průměrné spotřeby 3,3324 l/100 km, s vozem Peugeot 308 HDi zvítězila slovenská dvojice s průměrnou spotřebou 3,1401 l/100 km.

Autosalon Ženeva 2010 - Peugeot 3008 Hybrid4

Kromě toho byl k vidění také Peugeot iOn, prozatím stále s volantem vpravo. Což nás poněkud zaskočilo. Naopak potěšila přehlídka hybridů, které vypadají připravené pro silnice. Peugeot 3008 Hybrid4, Peugeot RCZ a třeba i unikátní tříkolka/skútr Peugeot Hybrid3 Evolution. Nebyl by to Peugeot, kdyby se nepochlubil také jedinečným miniautíčkem BB1.

Autosalon Ženeva 2010 - Peugeot BB1

Radka Matthey z českého Peugeotu potvrdila, že první hybridy budou v prodeji už letos. Zároveň zmínila, že největší překážkou bránící ve větším zájmu o elektromobily anebo i hybridy je jejich cena. Zatímco ve Francii, Švýcarsku nebo Španělsku vlády poskytují na auta s alternativním pohonem štědré dotace, v České republice tomu tak (dosud) není.

Autosalon Ženeva 2010 - Peugeot tříkolka Hybrid3

Lotus

Naživo jsme si prohlédli dvoumístný hybridní sporťák Lotus Evora 414E Hybrid. Pohon autu zajišťují dva elektromotory na zadní ose a lithium-polymerová baterie. Lotus Range Extender, tedy 1,2l tříválcový spalovací motor, slouží jako generátor energie. Jinými slovy jde o sériový hybrid.

Autosalon Ženeva 2010 - Lotus Evora 414E Hybrid

Každý ze dvou elektromotorů vozů Lotus Evora 414E Hybrid může dodat výkon 152 kW (207 koní) a nezávislý točivý moment 400 Nm. Baterie nabízí 17 kWh energie a hybrid ujede až 56 km čistě na elektřinu. Celkový dojezd je 483 km, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne během čtyř sekund.

Aby bylo hbitý sportovní vůz slyšet, využívá Lotus zvukový systém HALOsonic vyvinutý společností Harman International. Auto může jet v módu Eco nebo Sports, vždy ale využívá rekuperaci energie. Navíc může dvouválec běžet nejen na benzin, ale také na ethanol.

Porsche

Porsche 918 Spyder. To je všechno co potřebujete vědět o novinkách Porsche z Ženevy. Koho zajímavá nesmyslný Porsche Cayenne S Hybrid nebo závodní 911 GT3 R Hybrid? Spyder je tím, kolem čeho se točí stovky fotoaparátů a kamer. Aby taky ne, když se může pochlubit spotřebou 3 l na 100 km a emisemi 70 g/km.

Autosalon Ženeva 2010 - Porsche 918 Spyder

Pro sportovní vůz s max. rychlostí 320 km/h jde o hodnotu prakticky neuvěřitelnou. Jde o plug-in hybrid, tedy auto do zásuvky, ale bližší podrobnosti o dobíjení si Porsche nechává pro sebe. Auto váží 1490 kg, a to zejména díky využití hliníku, uhlíkových vláken a hořčíku.

Porsche Cayenne S Hybrid je prvním produkčním hybridním modelem automobilky. V porovnání s klasickou verzí je spotřeba nižší o 23%, pohybuje se kolem 8,2 l/100 km. Přitom ale kombinace šestiválcového třílitru o výkonu 333 koní a synchronního elektromotoru o výkonu 47 koní nabízí podobný výkon jako osmiválec.

Závodní model Porsche 911 GT3 R s hybridním pohonem je výjimečný v tom, že využívá elektrický setrvačník, který pohání dva elektrické motory o výkonu 60 kW. Ty doplňují čtyřlitrový agregát o výkonu 480 koní.

4 Comments on “Ženevský autosalon živě: Tesla, Lotus, Porsche, Peugeot”

  1. videl bych to jeste preci
    videl bych to jeste preci jen na kombinaci elektriny a spalovaciho motoru… Vlvo ma peknou karu 50km dojezd na baterky a pak se prida diesel, to stejny bude mit chevy Volt, nebo Opel kterej bude mit stejnou specifikaci jak volt, tedy 70km na baterky, ale ma byt mnohem hezci

  2. No už to chce začít
    No už to chce začít spustit více elektroaut do výroby a začat prodávat!!!! Vždyť to půjde na dračku!!!!
    Proč dát 600 000 tisíc za škoda Yeti s 2.0 TDI, kdy můžu mít za stejné nebo menší peníze nejaké elektrické auto!!!!
    TDI-čko papá kolem 6 l na 100, což je tak kolem 170 Kč + oleje, výměna filtrů a pod. Elektrika na dobití výjde tak když to přeženu 20 Kč na 100 km. Do práce jezdím denně 25 tam, 25 zpět – na což mi stačí bohatě dojezd do 80 km!!!

Napsat komentář