Lotus představil koncept nového dvoumístného sporťáku Evora 414E Hybrid. Výkon 400 koní, hybridní systém EREV se dvěma elektromotory v zadní části a 1,2l benzinový tříválec.
Zajímavé je, jak Lotus vysvětluje proč se nepustil do čistého elektromobilu.
„S ohledem na emise oxidu uhličitého za celou dobu životnosti vozidla, včetně energie potřebné k jeho výrobě a pohonu, posktuje řešení s extendérem celkově nižší uhlíkovou stopu než plně elektrické auto se srovnatelným výkonem, dojezdem a především obrovskou baterií.“
Toť oficiální stanovisko Lotus. Takže, jak nová Evora funguje? Malý benziňák o výkonu 47 koní nikdy nepohání přímo kola. Naopak, podobně jako v Chevroletu Volt, je využit jako generátor elektřiny pro dobíjení lithium-polymerových baterií, anebo přímo elektromotory.
Související články:
Sada baterií o kapacitě 17 kWh dokáže při plném nabití dát sportovnímu vozu dojezd až 56 km. Aby Evora více připomínala klasické sporťáky, inženýři v Lotusu softwarově vytvořili sedm rychlostních stupňů. A aby se řidiči ani kolemjdoucí necítili ochuzeni, je v autě zabudovaný interní a externí sound systém HALOsonic, který vydává právě takový zvuk, jaký si přejete. Třeba zvuk vesmírné lodi!
Veľmi rozumná koncepcia,
Veľmi rozumná koncepcia, len škoda, že to nie je aspoň štvormiestne.