Honda – chudý hybrid CR-Z, chystá se Acura, vodík vše zachrání

Toyota představila mladšího brášku Priusu v podobě modelu FT-CH. Honda nemohla zůstat pozadu. Ohlásila produkční verzi modelu CR-Z a tiskovou zprávu pojala v podstatě velmi podobně jako její největší konkurence – připomínkou dosavadních úspěchů na poli alternativních pohonů.  

galerie: Honda CR-Z
Honda CR-Z Honda CR-Z Honda CR-Z

Nejprve Honda CR-Z. Produkční verze hybridního hatchbacku je vybavena hybridním pohonem IMA, tedy stejným, který využívá Honda Insight i Honda Civic Hybrid. Hlavním agregátem je 1,5 i-VTEC čtyřválec s kombinovaým výkonem 122 koní.

Honda CR-Z

Bohužel, spotřeba se pohybuje výrazně nad oběma zmíněnými modely, tedy 6,5 l/100 km ve městě a kolem 6,0 l na dálnici. To je zajímavé vzhledem k tomu, že Honda CR-Z je auto menší a novější a jedná se už o šestou verzi asistovaného hybridního pohonu IMA.

Na trh má přijít během letošního léta s šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou CVT. „CR-Z je osobní sportovní hybridní kupé pro lidi s dobrodružným duchem a zvýšenou zodpovědností vůči životnímu prostředí,“ komentoval novinku John Mendel z americké Hondy.

Po aktuálním slavnostním představení na autosalonu v Detroitu bude evropská verze CR-Z představena na autosalonu v Ženevě. Podle magazínu Auto.cz by se výroba měla rozjet už během března a do České republiky auto dorazí začátkem 2. pololetí.

Co se týká dalších novinek od Hondy, tak např. Takanobu Ito, šéf automobilky, řekl, že „rozumějí technologii elektromobilů stejně dobře jako každý jiný“. Upozornil, že Honda vyvinula elektrické auto EV Plus už v 90. letech a pronajímala jej individuálním zákazníkům v Kalifornii.

Aktuálně prý automobilka pracuje na výzkumu malého městského elektrického auta pro krátké vzdálenosti, podobně jako Toyota. Ito opět zdůraznil, že hlavní bariérou je technologie baterií.

Ito také řek, že automobilka i nadále věří, že konečným řešením snížení emisí CO2 jsou vodíkové palivové články, resp. auta na vodík. „Musí nastat výrazna expanze infrastruktury pro čerpání vodíku,“ řekl Ito.

Letos chce společnost v Los Angeles představit novou generaci solární vodíkové čerpací stanice. Tá má sloužit pro každodenní doplňování auta na vodíkové palivové články. Zároveň Ito dodal, že v krátkodobém horizontu jsou důležité také hybridy.

Proto se i Honda bude snažit v oblasti hybridních aut dělat víc. Ito řekl, že je důležité zvýšit příležitosti pro zákazníky vybrat si hybrid – proto musejí splňovat různé požadavky podle účelu, má-li jít např. o rodinné auto, luxusní nebo sportovní. I Honda bude svou nabídku hybridů rozšiřovat, ale není jasné, zda se systémem IMA, nebo s nějakým pokročilejším typem hybridního pohonu.

Napsat komentář