Prvá elektrická lokomotíva len na batérie

Norfolk Southern je spoločnosť, ktorá sa snaží presadiť v oblasti ťažkých priemyselných strojov 100%-ne elektrickou lokomotívou NS 999. Vlak s nulovými emisiami používa 1080 ks 12V olovených-kyslých batérií, ktoré umožnia jeho 24-hodinovú prevádzku na jedno nabitie a to všetko pri rovnakom zaťažení, ako konvenčné lokomotíva.  

Vyvinuté v spolupráci s Ministerstvom energetiky USA, cca 1000kW výkon stroja umožňuje použitie rekuperačného brzdenia na obnovu energie a je tiež schopný dobitia v priebehu dvoch hodín (vyžaduje kalibráciu raz týždenne).

Parametre batérií sú neustále automaticky sledované zabudovaným elektronickým systémom, aby sa dosiahla ich optimálna prevádzka a dlhá životnosť.

A tu je najlepšia časť: Norfolk Southern tvrdí, že náklady sú rovnaké, ako u tradičných lokomotív, takže nevzniká potreba ďalej používať podobné stroje vyrábajúce skleníkové plyny.

9 Comments on “Prvá elektrická lokomotíva len na batérie”

  1. Že netaký odrb
    Že netaký odrb článok….hlavne že v ČSR sme mali akumulátorové lokomotívy od roku 1926 (rad E 407.0 ČSD) ďalšie sa vyrábali v rokoch 1931-1949 (rady E 416.0 a E 417.0 ČSD)

    schienenfahrzeuge.n​etshadow.at/db/details.php​?image_id=99210&sessionid=​8900b0833bd16361fe9b243ae7​8fd156

    schienenfahrzeuge.n​etshadow.at/db/details.php​?image_id=99215&sessionid=​8234e340477cd6d3b002b9c473​103f77

    schienenfahrzeuge.n​etshadow.at/db/details.php​?image_id=99218&sessionid=​8234e340477cd6d3b002b9c473​103f77

    1. Ba ještě za císaře pána
      Ba ještě za císaře pána u Ringhoffera v roce 1916 vyrobili posunovací lokomotivu na baterie.

      cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_Ringhoffer_%C4%8D._2

      V roce 1986 se vyráběla v ČKD hybridní lokomotiva 718, v roce 1993 pak opět ČKD pro ÖBB vyrobila akumulátorovou lokomotivu A219 s dojezdem 200km na rovince. Myslím že pro dost značnou část lokálek by mohla stačit, ale bohužel má maximálku 40km/h.

    1. Však on ten puvodni Diesel
      Však on ten puvodni Diesel nebyl zrovna také nejlepší. Koleje mají velikou výhodu ve valivem odporu, který je téměř nulový oproti pneu. A více jak 80 -90 km/h to jezdit zřejmě také nebude, takže aerodynamické ztráty jsou v rozumné výši. Rozhodně tomuto fandím, protože když se tato lokomotiva má rozjet na naftu, tak z komínů vždy vylítne velká briketa sazí…

Napsat komentář