Daimler představuje autobus na vodík Citaro

Koncern Daimler představil v Hamburku nové vodíkové autobusy Citaro. Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid představuje druhou generaci autobusů poháněných palivovými články. Neprodukují žádné emise, jsou zcela tiché a v Hamburku jich bude od příštího roku jezdit celkem deset. Ve výrobě je však 30 kousků pro různé evropské dopravní firmy. V roce 2010 se Hamburk dočká také 20 kůsů vozů Mercedes-Benz B-Class F-CELL.  

Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid


Autobusy Citaro FuelCELL-Hybrid budou součástí rozsáhlého pilotního testování, které bude probíhat v Hamburku a dalších evropských městech. Půjde o pokračování úspěšných projektů Evropské unie HyFLEET:CUTE, které probíhaly mezi lety 2003 až 2009. „Nobé modely Citaro FuelCELL-Hybrid jasně demonstrují, že elektrická mobilita je už dnes dostupná i pro komerční vozidla,“ uvedl Hartmut Schick, ředitel Daimler Buses.

Autobusy Citaro FuelCELL-Hybrid využívají stejné palivové články a pohonný systém jako osobní automobily B-Class F-CELL. Díky pokrokům ve vývoji vodíkových palivových článků a jejich propojení s lithium-iontovými bateriemi se však podařilo dosáhnout snížení spotřeby vodíku o 50%. Dojezd autobusu je asi 250 km na jedno natankování. Přitom je pohonný systém prakticky bezúdržbový a má velmi dlouhou životnost.

Napsat komentář