Tesla Roadster za polovic? Jen v Coloradu

Americký stát Colorado nabízí do konce letošního roku neslýchaný příspěvek na koupi elektromobilu Tesla Roadster. Zatímco v ostatních státech dostanete maximálně několik tisíc dolarů, v Coloradu můžete na daních ušetřit až 42 083 dolarů, tedy téměř polovinu ceny elektromobilu!

Lokální vláda zavedla tuhle podporu na základě premisy, že kdokoliv, kdo si chce koupit auto s alternativním pohonem, by měl získat dotaci ve výši rozdílu ceny proti stejnému autu s konvenčním pohonem. V případě Tesly Roadster se tedy nejspíš jedná o Lotus Elise. Dále ale můžete získat daňové zvýhodnění 20 000 dolarů na Lexus LS 600h nebo asi 3000 dolarů na Toyotu Prius či Hondu Insight.

7 Comments on “Tesla Roadster za polovic? Jen v Coloradu”

  1. Ak mám správne
    Ak mám správne informácie, tak nové batérie do Tesla Roadster stoja teraz 12 000 USD – životnosť je podľa TESLY 5 až 7 rokov. Takže tieto náklady je potrebné zarátať do prevádzkových nákladov vozidla. Predpokladám, že životnosť celého vozidla bude viac ako 5 rokov. Samozrejme, že TESLA uvádza, že nie je problém v budúcnosti vybaviť vozidlo – ako ostatne každý elektromobil novou technológiou akumulátorov.
    V tom nevidím problém – problém je v porovnávaní nákladov s klasickým vozidlom. Malo by sa tam zarátať naozaj všetko…

  2. Nič nové pod slnkom, nie
    Nič nové pod slnkom, nie je tomu tak dávno, keď boli zvýhodňované autá s katalyzátorom. Ale rád by som vedel, aká zľava bude na Teslu „S“ – športiakov sa predsa len predáva menej, ale rodinné auto so slušným dojazdom je už niečo iné.
    Uvidíme, či sa v Colorade cítia aj na toto.
    Inak nie som veľký zádtanca zliav, šrotovného a pod. Cena by mala zodpovedať realite – inak si to vždy niekto odnesie.
    Každopádne elektromobily sú cesta – je ale potrebné už konečne robiť niečo z cenou akumulátorov – inak bude životnosť auta presne rovnaká ako životnosť akumulátorov, čo je smiešne, pretože elektomobil sa vie dožiť viac ako konvenčné auto. Ale o to asi nejde – takže ekológia je len rozprávka….

    1. Takže toto je výhodne ako
      Takže toto je výhodne ako pre zákazníka, tak pre automobilku. Len či to unesie štát. Ale to už nie je naša starosť. Ale je tu vidno akýsi „nevinný“ nátlak na ostatné automobilky, aby okrem veľkých sľuboch o alternatívach v roku 2010, potom 2011, potom 2012, 2013 atď. začali aj vyrábať.

    2. Byva zvykem, za kazde dotace
      Byva zvykem, za kazde dotace vynit politiky. Podle mne, kdyz se ale nad tim trochu zamyslime, zjistime ze takoveto dotace vznikly zejmena kvuli „zatuhlosti“ automobilek. Jejich neochota nasadit nove technologie je znacna. Politici za ne musi resit problemy zakourenych mest a zejmena cim dale vetsi problemy zavislosti na cizich a omezenych energetickych zdrojich. Ano, automobilky nejsou nuceny zlevnovat alternativni technologie, zejmena proto, ze ty velke vlastne doted zadne alternativni technologie nezavedly. Zatim se vsechno odehrava v rovine konceptu. Jak je videt, tak konkurence na trhu nic nezmeni, dokud se problemy projevuji jen v tak „iracionalnich“ oblastech, ktere nelze charakterizovat cenou, jako je treba energeticka bezpecnost, nebo cistota vzduchu ve mestech. Takovet podivne dotace ve skutecnosti nemaji presvedcit jen zakazniky, aby kupovali (neni co) ale zejmena automobilky, aby uz konecne neco zmenily. A tam je pricina techto dotaci, nikoliv mezi politiky. Ti se jen snazi nalezt zpusob, jak resit problemy ktere maji resit.

Napsat komentář