Autosalon IAA Frankfurt 2009: Mercedes-Benz S 500 plug-in hybrid do zásuvky

zaskočil všechny příznivce oznámením o tom, že na představí Mercedes-Benz Vision S 500. Třiapůllitrový benzinový šestiválec doplněný o elektromotor o výkonu 60 koní by měl ujet 30 km čistě na elektřinu, a to díky zhruba o enerii 10 kWh. Průměrná spotřeba auta by měla být 3,2 l/100 km!

Luxusní do zásuvky se má pochlubit emisemi pouze 74 g/km, což je pro tuto třídu auta vskutku unikát. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne automobil během 5,5 sekundy. „Vision 500 plug-in hybrid je novým krokem na naší cestě k mobilitě s nulovými emisemi,“ komentoval novinku Dr. Dieter Zetsche, šéf Damimleru a . Prozatím však není jasné, kdy se auto objeví v sériové výrobě. Těšíme se, až se na něj budeme moct podívat osobně za týden ve Frankfurtu!

„Máme všechny klíčové technologie pro takové auto snů, proto si myslím, že by mohlo být součástí už příští generace třídy S. Důležité teď je, aby naše vývojová činnost byla doplněna rozsáhlou infrastrukturou, která nám umožní naplno využít potenciálu tohoto inovativního systému pohonu, doplnil Thomas Weber, který je zodpovědný za výzkum a vývoj.

Mercedes-Benz Vision S 500 Mercedes-Benz Vision S 500 Mercedes-Benz Vision S 500

4 Comments on “Autosalon IAA Frankfurt 2009: Mercedes-Benz S 500 plug-in hybrid do zásuvky”

  1. Hybrid je hybrid a pokud jde
    Hybrid je hybrid a pokud jde o auto a nikoli o tento portál, tak vyrábět elektřinu přes benzín je pořád dobrý byznys pro všechny ropáky, ale i servisy ,výrobce atd.
    Pravé a čisté elektromobily jsou mnohem jednodušší, téměř bezporuchové, výkonné a dokonalé. Jezdí na obnovitelnou energii, kterou využijí téměř dokonale.Byznys pro všechny ostatní. Žádný hluk, emise, svíčky, řemeny, filtry, destičky,převodovky ani oleje.Čisté ovzduší, nezávislost na ropě …dejte se k nám. http://www.elektromobily.org

    1. Nikoliv, jde o „full
      Nikoliv, jde o „full hybrid“, tedy „plný hybrid“. To znamená, že je možné jezdit jak čistě na elektřinu (kdy je auto poháněno elektromotorem), tak i čistě na spalovací motor. To, že jde o plug-in hybrid neznamená, že se jedná o „extended-range electric vehicle“ (E-REV), neboli v doslovném překladu „elektromobil s rozšířeným dojezdem“. Použití českého slova „elektromobil“ zde však příliš nesedí, lepší by bylo říct „hybrid„. E-REV auta (jako bude například Chevrolet Volt) skutečně využívají spalovací motor pouze jako generátor elektřiny. Brzy vylepšíme náš slovníček o všechny tyto pojmy, aby v tom nebyly zmatky :).

Napsat komentář