Toyota a Tesla oficiálně připravují elektromobil

Nedávno uzavřená dohoda o spolupráci mezi Toyotou a Tesla Motors sice zprvu vypadala jako zásadní pokrok, posléze se ale ukázaly problémy. Vágní dohoda však pomau začíná nabírat konkrétní obrysy. Toyota potvrdila, že s Teslou pracuje na prvním elektromobilu.

Podle informací japonského listu Nikketi půjde o prototyp elektromobilu, který bude postavený na některém z aktuálních modelů vozů Toyota. Navíc využije technologii lithium-iontových baterií Toyoty. Je tedy pravděpodobné, že Tesla Motors se postará především o řídící systém a zapracování elektrického pohonu do stávající karoserie.

Pokud se dílo podaří, což bude jasné už do konce letošního roku, půjde o jednoznačnou výhru pro Toyotu. S relativně malou investicí a postoupením továrny, kterou už de-facto nevyužívá, získá funkční prototyp elektromobilu, který bude během krátké doby začít vyrábět. Pro Teslu to bude znamenat malý, nicméně podstatný krůček vpřed do světa velkých automobilek.

11 Comments on “Toyota a Tesla oficiálně připravují elektromobil”

  1. Ako to, ze vodik neziskas
    Ako to, ze vodik neziskas natankovanim vody?
    Vsak si si sam odpovedal:
    „Jedine snad ze by se vodik vyrabel elektrolyzou“

    Potom ako to myslis, ze energeticky potencial vody je pro nulovy?

    Citali ste uz o aute Scorpion?
    blog.wired.com/cars/2008/11/the-40-mpg-450.html

    „Zatial co ine auta pouzivaju hydrogenove palivove clanky na pohon elektrickych motorov, Scorpion pouziva elektrolyzu na premenu vody na plynny vodik.“

    Pisu, ze ten vodik miesaju s klasickym 95 oktanovym palivom, cize je to len taky booster. Ktory predlzi dojazd auta o 15 az 33 percent.

    „Nas system nevyzaduje ziadne ulozisko stlaceneho vodiku. Je absolutne bezpecny a pouziva vodu z vasho zahradneho kohutika na vytvorenie vodikovych potrieb. Jednoducho zlepsujeme efektivitu, ktoru tam uz mame.“ hovori Damon Kuhn.

    Ale zaujalo ma, ze to robia elektrolizou z vody. Verim, ze casom sa to mozno vylepsi na tolko, ze sa vodik uz vobec nebude musiet miesat s klasickym palivom. Budeme si ho vyrabat za jazdy. Podobne ako Stanley Meyer.

    1. Takze poporade:
      – vodik sice

      Takze poporade:
      – vodik sice natankovanim vody ziskas, ale je vazan v molekule vody na kyslik, coz nam danou vec trosku komplikuje 🙂
      – energeticky potencial molekuly H2O je pro vyrobu energie (pominu jaderne, ci exoticke reakce) skutecne nulovy, vodu nelze pouzit jako palivo.
      – v pripade, ze bychom vodik z vody vyrabeli elektrolyzou, znamena to, ze mame k dispozici el. proud a tudiz nepotrebujeme rozklada vodu na vodik a kyslik, abychom je opetovne s nizkou ucinnosti spalovali v palivovem clanku na puvodni vodu.
      – nepise se elektroliza, ale elektrolyza
      – Scorpion urcite nefunguje jako perpetum mobile, ta vyroba vodiku funguje jen kdyz je pripojen k rozvodum el. energie

  2. Mám za to, že kombinace
    Mám za to, že kombinace pohonu elektro a vodík, by byla rozumnější už z důvodu výpadku či silém efektu slunečního větru, který má nemalý vliv na elektroniku. Jsem laik, tak mne berte s velkou rezervou. Ale vizi vozu budoucnosti vidím takhle: elektro jako hlavní pohon a vodík coby dojezdový, nouzový. Ale na úrovni, kdy by jste v krizi mohli do nádržky nalít i vodu z kaluže. Je mi jasné, že se jedná o odvážnou představu, ale bytostně ji takhle cítím 🙂

Napsat komentář