Redaktoři magazínu GreenCarReports měli možnost otestovat Toyotu Prius plug-in hybrid. Neboli Prius do zásuvky, který automobilka chystá na rok 2012. Své dojmy shrnují jednoduše označením „Prius Plus“.
Zákazníci podle nich budou na Prius do zásuvky nahlížet právě takto – jako na nejvyšší model rodiny vozů Prius. Nikoliv tedy jako na konkurenci pro elektromobil Nissan Leaf nebo hybrid Chevy Volt. To odpovídá zájmu automobilky Toyota, protože všechny tři vozy jsou postaveny na zcela odlišné technologii a nabízejí tak jiné parametry.
Související články:
» Toyota Prius do zásuvky začíná jezdit ve Štrasburku
» Toyota odhaľuje prvé detaily o testovacom programe Priusu Plug-in hybrid
Toyota Prius má dnes, zejména ve Spojených státech, pevně etablované jméno. Je synonymem ekologické dopravy a nízké spotřeby. Toyota Prius plug-in hybrid bude podle GreenCarReports pomyslným vrcholem řady. Nabídne ještě nižší spotřebu a tedy i emise.
Nejblížším a nejnebezpečnějším konkurentem se mu může stát v USA Chevy Volt. Domácí automobilka General Motors jej staví jako sériový hybrid označovaný E-REV, tedy „elektrické auto s rozšířeným dojezdem“. To znamená, že malý spalovací motor zde funguje jako generátor elektřiny namísto pohonu kol. Tím bude možné docílit spotřeby možná ještě menší než v případě Priusu do zásuvky.
Související články:
Naopak úplně někde jinde je Nissan Leaf. Čistokrevný elektromobil s dojezdem kolem 160 km je určen odlišnému typu zákazníků, případně jako druhé auto pro majitele Priusů nebo jiných ekologických alternativ. Vedle Voltu a plug-in Priusu totiž nabídne výrazně omezenější dojezd, který je podle nedávné studie pro potřebitele tím skutečně zásadním kritériem při nákupu elektromobilu nebo vůbec šetrného auta.