Zipcar chce na burzu, sdílení aut slaví úspěch

Společnost Zipcar vznikla v americkém Cambridge před jedenácti lety. Sdílení aut mezitím výrazně vzrostlo na popularitě, v poslední době především díky pokroku v oblasti mobilních telefonů jako je iPhone a podobně. Aktuálně chystá firma vstup na burzu.

Během jedenácti let existence se Zipcar stačil rozrůst na hranice Spojených států. Koupil např. Streetcar Ltd. operující v Londýně. Sdílení aut začíná být především ve velkých aglomeracích oblíbeným fenoménem.

Jen v USA měl tento trh minulý rok hodnotu 253 mil. dolarů. Podle prognóz má však do roku 2016 vyrůst na 3,3 mld. dolarů. Úpis akcií má Zipcaru zajistit finance na zaplacení dluhů a další rozvoj – jak geografický, tak i co se týká flotily vozů.

V současné době firma vlastní flotilu asi 7000 vozů (většinou šetrná auta jako Toyota Prius nebo malé stylové vozy typu Mini Cooper) ve Spojených státech, Kanadě a Británii. Má 400 000 registrovaných členů, dosud se však nepropracovala k zisku.

Sdílení aut začíná kupodivu zajímat i samotné automobilky, ačkoliv existuje reálné nebezpečí, že právě díky němu budou jejich prodeje klesat. Možná právě proto se Daimler snaží do tohoto byznysu proniknout a připravit si půdu. V texaském Austinu spustil službu Car2Go, kde nabízí vozy Smart ForTwo.

autobloggreen, GreenCarAdvisor

Napsat komentář