Den elektromobility: Projeli jsme Peugeot iOn

Den elektromobility je za námi a i přes nevyzpytatelné počasí stál určitě za návštěvu. Pro ty z vás, kteří se nemohli zúčastnit, máme alespoň krátkou reportáž.

Program byl rozdělen do dvou částí – odborné konference, kde se představitelé firem i státní správy zabývali budoucností elektrické dopravy (o tom kolega Petr Füzék) a na venkovní expozice určené pro širokou veřejnost. Na třech místech si Pražané mohli prohlédnout a někdy i vyzkoušet různé elektrické dopravní prostředky.

Asi největším exponátem byla solární elektroloď na motivy Julese Vernea brázdící Vltavu. Dobrou zprávou je, že tento kousek bude ode dneška jezdit pravidelně a případní zájemci tak nepřijdou zkrátka, stejně jako v případě elektrického autobusu číslo 292, která v pravidelných intervalech projíždí přes Malostranské náměstí.

Den elektromobility

Právě Malostranské náměstí bylo centrem celého podniku. Elektrokola od ekolo.cz nebo Ultra Motor (A2B) se stala již běžná na podobných akcích a zájem o ně stále neopadá. Elektroskútry, enduro Quantya nebo víceúčelový elektromobil GEM zastínil v první řadě atraktivní sporťák Tesla, který se těšil nevětšímu obdivu z řad kolemjdoucích. Někteří obdivovali Teslu, další se nechali povozit od ČEZu jedním z jeho elektromobilů na Mariánském náměstí a zasoutěžili o stylové elektrokolo.

Den elektromobility

Elektrických aut se sjelo na naše poměry dost a dost. Mimo výše zmíněných potom taky historický elektromobil EMA 1, užitkový Peugeot Partner, Peugeot 106, z dílny EVC potom dvě předělávky – elektrická Škoda Roomster a Toyota Prius plug-in hybrid. Ten jsme přímo na náměstí „natankovali“ pomocí dobíjecí stanice MOLARIS.

Po Praze v Peugeotu iOn
My už jsme ovšem spěchali opodál k prototypu malého elektromobilu Peugeot iOn. Na francouzském trhu by se měl objevit letos na podzim, u nás někdy během příštího roku. Možnost krátkého testu v centru hlavního města je tedy docela exkluzivní záležitost.

Den elektromobility

Není tak malý, jak se může na první pohled zdát. Do města auto téměř ideálních rozměrů, posádka vpředu se nemusí bát stísněných pocitů. Ihned po výjezdu z Malostranského náměstí zkoušíme akceleraci do kopce. I přes tříčlennou posádku iOn poskytuje dostatečný zátah 47kW motoru, který nijak nevadne. Škoda jen, že se v nekonečných pražských špičkách nedá dosáhnout vyšších rychlostí, každou chvíli stojíme. V tom případě přijde vhod, že iOn po uvolnění brzdového pedálu necouvá z kopce, hodně příjemná záležitost.

Den elektromobility

Vůbec, ovládání elektromobilu s francouzskou registrační značkou (pozítří se jediný kousek vrací zpět domů) je příjemné a neliší se od klasického automatu. Žádné nepříjemné cukání se nekonalo. Brzdy se zdály spíše podprůměrné, dá se ale předpokládat, že je to jen nemoc prototypu a sériová výroba tento nedostatek odstraní. Snad se podaří do České republiky dostat brzy nějaký kousek na delší dobu, abychom ho mohli proklepnout na delší vzdálenosti.

Den elektromobility se vyvedl!

Napsat komentář