Prodej hybridů v USA stoupl meziročně o 15%

Po krizových letech 2008-2009 nebylo těžké se dočkat růstu. Přesto jsou zprávy o rotoucím prodeji hybridů příjemným utvrzením v tom, že nejde jen o dočasný trend či snad módní záležitost. Nejlépe si tradičně vedly Toyota Prius a Honda Insight.

V březnu 2010 si Američané pořídili 23 000 hybridních aut, což je o 3000 více než ve stejný měsíc minulý rok. Prodeje Priusu stouply o 32%, prodeje nové Hondy Insight šly nahoru dokonce trojnásobně. Naopak významně klesl prodej zastarávajícího modelu Honda Civic Hybrid. Toyota se svým Prius má nyní 52% podíl na všech prodaných hybridech ve Spojených státech.

Mírně se zvýšily také prodeje Ford Furison Hybrid, Ford Escape Hybrid a hybridních aut Mercury Milan a Mariner. Do poněkud jiné perspektivy staví prodeje hybridů informace o tom, že celkový prodej aut stoupl v USA během března meziročně o 25% na něco přes milion vozů. Jenže podíl hybridů na tomto čísle byl pouze 2,2%.

Nejúspěšnějšími automobilkami byli v březnu Toyota (187 000 aut), General Motors (189 000) a Ford (184 000). Slibně se také rozjíždí prodej dieselových aut evropských značek jako je Volkswagen nebo BMW.

GreenCarAdvisor

Napsat komentář