Stránka 23

Re: eChoice

PříspěvekNapsal: ned 17. čer 2018 17:52:43
od evguru
Za tu cenu se vyplatí vzít 4 kusy. Jeden na ježdění a tři na náhradní díly :lol:

Re: eChoice

PříspěvekNapsal: pát 22. čer 2018 17:38:24
od LEON
evguru píše:Podle Alibaby má Jiayuan Lingzu homolagaci v Lucembursku, takže automaticky v celé EU:

https://jiayuan-ev.en.alibaba.com/product/60593826282-801442454/china_made_micro_electric_car_ac_motor.html


(EEC Certificate L7e) e13*168/2013*00060*00
http://www.factchecker.gr/wp-content/uploads/2017/10/L7e.pdf


Takže stačí si pouze vytisknout toto PDF a na jeho základě dostanu k Jiayuan Lingzu velký techničák?

Re: eChoice

PříspěvekNapsal: sob 23. čer 2018 7:42:01
od evguru
Papír nestačí. Homologační číslo musí být vyražené na výrobním štítku vozidla (plechový štítek většinou někde pod kapotou). Našels 1 kus za lepší cenu nebo budeš objednávat 4 kusy?

Re: eChoice

PříspěvekNapsal: sob 23. čer 2018 16:52:14
od LEON
Chtěl bych zkusit sehnat ty 4 lidi. Ale nejdřív bych chtěl mít jistotu, že s tím nebudou problémy při přihlášení, abych pak neměl 4 zbytečné golfové vozíky.

Re: eChoice

PříspěvekNapsal: sob 23. čer 2018 17:38:24
od evguru
Tak to počítej dalších 3 000 USD za kontejner:

https://www.euro.cz/byznys/na-kolik-vas-vyjde-dovoz-z-cinyvyplati-se-opatrnost-894849
http://www.star-shipping.cz/kontejnerova-preprava
http://www.doprava-z-ciny.cz/lodni_doprava_sea_freight.html

To vychází celkem s dopravou, clem a DPH cca 135 000 Kč/kus. Osobně bych do toho nešel z následujících důvodů:

- nákup s extrémním rizikem a bez záruky
- velká pravděpodobnost hraničící s jistotou, že se během pár dnů na vozítku něco po*ělá... a jak to budeš pak řešit?
- reálný dojezd 1/2 a v zimě 1/4 toho, co udává výrobce při 40 km/hod. Při vyšších rychlostech, v kopcovitém terénu nebo v zimě se dojezd výrazně krátí. V mrazech při teplotě -20 stupňů klesá kapacita baterie o 40%.
- vzhledem k mizernému dojezdu vynucené časté nabíjení bez BMS životnosti akumulátorů nepřidá, u olova počítej 1-2 roky.
- reálná maximálka do kopce taky nebude odpovídat té papírové na rovince. Ono 7,5 kW na 640 kg není o moc lepší než 3 kW na 300 kg u Velorexu.
- aerodynamický odpor "krabice od bot" taky bude výrazně snižovat dojezd a zvyšovat spotřebu. Prostě okopírovali design Jeepu bez toho, aby přemýšleli.
- nebezpečné od pohledu, já bych se v tom cítil jako v pojízdné rakvi.


Nechtěl bych dopadnout nějak takto...
https://www.youtube.com/watch?v=Bqwh4yUyJuE
https://www.youtube.com/watch?v=3yAnlpim8bw

Re: eChoice

PříspěvekNapsal: ned 24. čer 2018 11:18:46
od evguru
Jako smysluplnější alternativa mě vychází lehce ojetý Smart ForTwo Electric. Ceny tříletých kousků na mobile.de okolo 7 000 EUR (180 000 Kč). Baterie by mohly ještě 5-6 let vydržet, do kopce dá 90 km/hod v pohodě a v crash testech dopadl dobře...

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=263274485
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260838719
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260398959

Re: eChoice

PříspěvekNapsal: ned 24. čer 2018 16:47:31
od LEON
Ta baterie Smarta je opravdu bez paušálu? Daimler má ten měsíční paušál ještě dražší než Twizy.

Re: eChoice

PříspěvekNapsal: ned 24. čer 2018 19:37:20
od evguru
Bez paušálu:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=263274485
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260398959

S paušálem:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260838719


Když je v inzerátu uvedeno Sale and Care, tak se jedná o vůz s paušálem. Ostatní by měly být bez paušálu. V případě pochybností lze ověřit dotazem na prodejce.

A navíc to je krásná kára. Myslím, že na kolegyně v práci uděláš větší dojem se Smartem než s Jiayuan Lingzu ;-)

Re: eChoice

PříspěvekNapsal: pon 25. čer 2018 17:27:36
od LEON
Tak jasně že na mě kolegové v práci koukali divně, když jsem jim ukazoval VXT a eChoice, že si něco z toho chci koupit. Mám totiž 192cm a jsem trochu při těle, tak si nějak nedovedli představit, že se do takový malý ošklivý věci chci nasoukat :D Ten Smart i s cenou za dovezení přes hranice vyjde na lákavých 200 tisíc. Ale co za těch 4 - 5 let? Nevím, kolik teď do něj stojí nová baterie, v roce 2012 stála kolem 300 tisíc. Do těch Číňanů se pořídí Pb sada za 12 tisíc, nebo LiFePo za 30 tisíc Kč, to pak vychází cena akumulátoru na 1km přece jen o dost líp.

Re: eChoice

PříspěvekNapsal: pon 25. čer 2018 19:05:19
od evguru
Ale to počítáš cenu baterek do Velorexu, ne? Li-ion 7,2 kWh do eChoice vychází podle ceníku asi 120 000 Kč. Trakční baterie Smartu má kapacitu 17,7 kWh, takže jednoduchým přepočtem mě vychází cena 295 000 Kč. V podobném poměru vychází i ceny nového battery-packu, které jsem si dohledal na netu u Twizy 6,1 kWh (100 000 Kč) a u Citroenu C-Zero 16 kWh (300 000 Kč), ale odkazy jsem už smazal a nechce se mi to hledat.

Přitom jdou velkoobchodní ceny Li-ion dolů. Automobilky aktuálně nakupují 1 kWh za 100 EUR (info z 1Q 2018). A pokud přijdou solid-state baterie, půjde cena ještě výrazně dolů. Takže za 5 let může být všechno jinak...

Tohle velmi optimisticky laděné video byl zlom, kdy jsem začal uvažovat o EV:
https://www.youtube.com/watch?v=av89jwCNXLU

Ale po analyzování stávající nabídky na trhu jsem dospěl k názoru, že s nákupem ještě chvilku počkám...