Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Nové akumulatory pro Akumoto A10/K70 - nevydrželi ani 7000km

Témata věnovaná vozidlům s elektrickým pohonem.

Nové akumulatory pro Akumoto A10/K70 - nevydrželi ani 7000km

Příspěvekod Kryolit » pon 07. črc 2014 10:27:05

ahoj, mam 4 roky Akumoto A10/K70 a z drivejsiho dojezdu kolem 50 km mam nyni dojezd cca 15 km maximalne, nekdy i mene. Najel jsme celkem cca 7000 km takze me prekvapilo ze akumulatory odešli takhle brzy. Nemate nejakou levnejsi alternativu jak akumulatory poridit nebo repasovat ? Original akku stoji 11 000 CZK, takze pri vydrzi cca 7000 km mi to prijde docela pekelne draha zalezitost a vyhoda elektroscooteru je pryč když musim na 100 km ještě počítat 160 Kč ještě na akumulatory.
Kryolit
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 07. črc 2014 10:18:07

Re: Nové akumulatory pro Akumoto A10/K70 - nevydrželi ani 70

Příspěvekod mil2house » úte 15. črc 2014 17:58:51

No, jestli tam je olovo, tak to je normální. Ale 11 000 Kč za olovo je opravdu hodně. V podstatě tam můžete dát jakkékoliv gelové olověné.

Já tam nacpal LiFEPo4 baterie a nemůžu si je vynachválit. ;) Ale je nutné balancování jednotlivých článků! Více v jiných diskuzích na tomto portálu.
mil2house
 
Příspěvky: 193
Registrován: stř 10. zář 2008 9:01:09

Re: Nové akumulatory pro Akumoto A10/K70 - nevydrželi ani 70

Příspěvekod dyrup » stř 06. srp 2014 10:27:46

Jak je vidět tak Akumoto taky požilo čínské baterie sice o něco lepší jak Guewer, ale je to stejná bída. Pokud by se od základu dávali články podobné kvality jako CSB EVX 12340, které ma alf159, kdy po třetí sezóně má přes 13000km a stále má stejný dojezd tak by to byl super stroj. Bohužel takto je to nepoužitelný.

mil2house píše: Já tam nacpal LiFEPo4 baterie a nemůžu si je vynachválit. ;) Ale je nutné balancování jednotlivých článků! Více v jiných diskuzích na tomto portálu.

Když se řeklo A musí se ještě dodat za B. Cena za litium se bude pohybovat okolo 20000 Kč při 40Ah článku. Články o menší kapacitě jak 30Ah bych se bál použít. Dále se musí koupit nabíječka - 10A stojí okolo 3600Kč, 5A 2700Kč. Pak ještě BMS, ale to je na zvážení každého uživatele jak se mu bude chtít starat o baterie.
Jo LiFEPo4 má neskutečně moc výhod oproti olovu, ale představuje obrovské vstupní náklady.
dyrup
 
Příspěvky: 93
Registrován: pát 03. čer 2011 8:32:17
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Nové akumulatory pro Akumoto A10/K70 - nevydrželi ani 70

Příspěvekod ctirad » stř 06. srp 2014 20:17:46

dyrup píše:Jak je vidět tak Akumoto taky požilo čínské baterie sice o něco lepší jak Guewer, ale je to stejná bída.


Čínští výrobci od kterých bere Akumoto, Guewer a další tam dávají to, co zrovna kde aktuálně koupí nejlevněji. Tudíž někdo má věší štěstí a někdo menší.

Když se řeklo A musí se ještě dodat za B. Cena za litium se bude pohybovat okolo 20000 Kč při 40Ah článku.


Tak když už jsme u těch Bček, tak je potřeba zdůraznit, že na to 40Ah Lifepo4 člověk dojede prakticky 2x tak daleko (2,5x oproti těm CSB) a díky větší tvrdosti a menší hmotnosti bude lépe akcelerovat a jezdit do kopce. A hlavně je zaručené, že tak budou jezdit i za pět a víc let, což ani to nejzázračnější olovo nebude.

Dále se musí koupit nabíječka - 10A stojí okolo 3600Kč, 5A 2700Kč.


No tak to prr. Jednak není problém použít původní 5A nabíječku pro olovo bez jakýchkoliv úprav a druhak i 15-20A nabíječka pro 48V se dá pořídit kolem 100$ + doprava + DPH.

Pak ještě BMS, ale to je na zvážení každého uživatele jak se mu bude chtít starat o baterie.


BMS není na zvážení, BMS je nutnost! Ale zase, pro 16 článků to není nijak velká investice, 50$ odhadem.

Ony kdyby se prodávaly nějaké články s ekvivalentním dojezdem tomu olovu, tak něco kolem 26A a k tomu nechali původní nabíječku, tak najednou ten rozdíl v ceně bude úplně minimální.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Nové akumulatory pro Akumoto A10/K70 - nevydrželi ani 70

Příspěvekod dyrup » stř 06. srp 2014 23:07:29

Cenu nabíječky jsem bral z eskutr.cz. Né každý má možnost nakupovat na ebay.
Proč se potom prodávají nabíječky zvlášť na olovo a litium, když je to jedno? Popravdě to nevím tak se ptám.

Stačí se podívat na problém s BMS ve vlákně u skútrů ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp. Vyhořelá BMS myslím, že i zničené baterie z důvodu špatné BMS. Raději budu kontrolovat stav baterii přeš nějaký bateriový monitor (PowerLog), kdy v případě přepětí nebo podpětí článku upozorní zvukovým signálem. Stejně když se skútr nabijí tak jsem někde poblíž z důvodu bezpečnosti. Jistě není to komfortní, ale účel to splní.
dyrup
 
Příspěvky: 93
Registrován: pát 03. čer 2011 8:32:17
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Nové akumulatory pro Akumoto A10/K70 - nevydrželi ani 70

Příspěvekod ctirad » čtv 07. srp 2014 1:38:40

dyrup píše:Proč se potom prodávají nabíječky zvlášť na olovo a litium, když je to jedno? Popravdě to nevím tak se ptám.


Dobrá otázka. Rozdíl není žádný, pokud nabíječka vypne při tom napětí, při kterém má. Ale jelikož lifepo4 při nahrazení každého 12V olověného aku čtyřmi články téměř dokonale kopíruje maximální nabíjecí i vybíjecí vypínací napětí, tak při dodržení nominálního napětí není důvod, proč nenabíjet nabíječkou por olovo vyjma pomalosti. Dokonce i nějaké sofistikovanější nabíječky, které mají float režim, paradoxně pomohou poddimenzovaným balancerům v levných čínských BMS (viz níže) plnit jejich funkci.

Stačí se podívat na problém s BMS ve vlákně u skútrů ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp. Vyhořelá BMS myslím, že i zničené baterie z důvodu špatné BMS.


Já bych fakt nepoměřoval všechno podle toho největšího existujícího odpadu na našem trhu. Netvrdím, že ty levné BMS za pár desítek $ jsou něco extra, například ty vestavěné balancery s LM431 a přímo připojenými 47Ohm rezistory jsou srandovní (ale na rozdíl od akumota tam alespoň nějaké jsou), ale v LVC/HVC obvodech jsou čipy Seiko (nebo nějaké jejich klony) a svůj účel to plní.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Nové akumulatory pro Akumoto A10/K70 - nevydrželi ani 70

Příspěvekod imhappyyy » úte 03. úno 2015 7:35:49

Stačí se podívat na problém s BMS ve vlákně u skútrů ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp. Vyhořelá BMS myslím, že i zničené baterie z důvodu špatné BMS. Raději budu kontrolovat stav baterii přeš nějaký bateriový monitor (PowerLog), kdy v případě přepětí nebo podpětí článku upozorní zvukovým signálem. Stejně když se skútr nabijí tak jsem někde poblíž z důvodu bezpečnosti. Jistě není to komfortní, ale účel to splní.???
imhappyyy
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte 03. úno 2015 7:13:58

Re: Nové akumulatory pro Akumoto A10/K70 - nevydrželi ani 70

Příspěvekod Satik » úte 03. úno 2015 9:29:36

Funkční BMS a balancování je na celé elektroinstalaci to nejdůležitější. A co naši dovozci z Číny ? Nalepit samolepku a nandat pořádnou prodejní cenu umí i blbec. Kdyby každý kus obohatili funkční BMS s balancováním a vyměnili kabeláž byla by cena přiměřená a reklamací o hodně méně. Takto má elektro hodně špatnou pověst !!!
Satik
 
Příspěvky: 17
Registrován: úte 26. dub 2011 18:28:00
Bydliště: Police nad Metují

Re: Nové akumulatory pro Akumoto A10/K70 - nevydrželi ani 70

Příspěvekod ctirad » pát 27. úno 2015 16:32:21

imhappyyy píše:Stačí se podívat na problém s BMS ve vlákně u skútrů ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp. Vyhořelá BMS myslím, že i zničené baterie z důvodu špatné BMS. Raději budu kontrolovat stav baterii přeš nějaký bateriový monitor (PowerLog), kdy v případě přepětí nebo podpětí článku upozorní zvukovým signálem. Stejně když se skútr nabijí tak jsem někde poblíž z důvodu bezpečnosti. Jistě není to komfortní, ale účel to splní.???


Ujišťuju tě, že nesplní. Osobní zkušenost, naštěstí s články, které už měly hodně za sebou. Měl jsem provizorně připojené 3 cellogy s alarmem nastaveným na 3.6V, stál jsem 3 metry od skútru, když to začalo pískat a než jsem stihl zareagovat, tak na některých článcích už bylo přes 4V. Bohužel většina lidí si to sama musí projít a zničit si články za desetitíce, protože se jim nechce utrácet pár tisíc za BMS a myslí si, že to zatím nějak provizorně ošulí. Jenže ono to tak nefunguje.

Provozovat lithiové články bez spolehlivé BMS je jako provozovat PC bez chladiče na procesoru a myslet si, že když nechám otevřenou skříň a občas na něj dám prst, tak nějak uhlídám, aby se mi neupekl.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38


Zpět na Elektromobily

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron