Ženevský autosalon živě: Hyundai, Kia, Volkswagen, Subaru

Automobilky se na ženevském autosalonu snažily všeobecně působit ekologickým dojmem. Příjemné proto byly například press-kity nikoliv v podobě stohu papírů nebo tlustých magazínů, ale CD, flashkarty nebo rovnou online balíčku. Čím dále zapůsobili Hyundai, Kia, Volkswagen a Subaru?  

Hyundai

Jihokorejský gigant rozšířil na autosalonu v Ženevě svou kolekci „Blue Drive“ se sníženými emisemi CO2 o pět nových modelů: i10 blue, i20 blue, i30 blue, i30cw blue a ix35 blue. Blue Drive znamená šetrnější motory, nižší koeficient aerodynamického odporu, nižší odpor pneumatik a další opatření.

Autosalon Ženeva 2010 - Hyundai i10 i20 i30 blue

Např. Hyundai i10 blue pohání nový 1,0l benzinový motor Kappa s výkonem 69 koní při točivém momentu až 94 Nm. Emise jsou v tomto případě 99 g/km. V prodeji bude koncem roku 2010. Během roku 2011 půjde do výroby Hyundai i20 blue s 1,4l motorem a ve stejném roce se v továrně v Nošovicích začne vyrábět také Hyundai i30 blue s 1,6l agregátem.

Autosalon Ženeva 2010 - Hyundai i10 blue

Velký prostor dostal také Hyundai Elantra LPI Hybrid, jediný LPG hybrid na světě. Jeho vývoj stál údajně Hyundai téměř 200 mil. dolarů. Může se pochlubit emisemi 94 h/km. O pohon se stará 1,6l motor LPI Gamma s výkonem 115 koní doplněný o 15kw elektromotor. O distribuci celkového výkonu 134 koní se stará CVT převodovka.

Hyundai také představil své auto na vodík, kterým je model Tucson ix35. Automobilka by ráda v roce 2012 vyráběla až několik málo tisíc FCEV, které dodá fleetovým zákazníkm v Jižní Koreji.

Největší pozornost ale na výstavišti budil hybridní Hyunda i-flow, který zde zažil globální premiéru. Vozidlo s bionickými tvary se chlubí výjimečnou aerodynamikou, spořebou 3 l/100 km a emisemi 85 g/km. Přitom nejde o žádné tintítko, auto je dlouhé 4780 mm. Vývoj probíhal ve spolupráci se společností BASF.

Autosalon Ženeva 2010 - Hyundai i-Flow

Úspor ve spotřebě bylo dosaženo mimo jiné např. speciálně vyvinutými materiály pro izolaci motoru. Ten dosáhne optimální pracovní teploty rychleji a zároveň tak zůstává déle. V zimě by to mělo znamenat snížení spotřeby až o devět procent.

Další zajímavou novinkou představenou díky spolupráci s BASF je využití termoelektrických generátorů, které přemění odpadní teplo v elektřinu. Aerodynamický koeficient celého auta je pouze 0,25.

Subaru

Nenápadná značka patřící pod Fuji Heavy Industries příjemně překvapila. Ikuo Mori, prezident FHI, ve svém proslovu řekl, že zkušenosti nabyté úspěšným prodejem první generace elektromobilu Subaru R1e v Japonsku silně napomohly ve vývoji druhé generace, modelu Subaru Plug-in Stella. Stoprocentní elektromobil se v Japonsku prodává už od července 2009.

Autosalon Ženeva 2010 - Subaru R1e

Jedná se o malé městské auto s výkonem 47 kW a dojezdem 90 km (podle testů Subaru certifikovaným japonským ministerstvem dopravy). Elektrické auto využívá lithium-iontové baterie, které pro něj byly exkluzivně vyvinuty. Plné dobití z 200V zásuvky trvá pět hodin, rychlonabíječkou to zvládnete za 15 minut.

Zatímco nová Plug-in STELLA byla jedním z výrazných prvků stánku Subaru, původní R1e se krčila zastrčen v koutě. Šéf Fuji Ikuo Mori nicméně řekl, prodeje a praktické využívání nové Stelly má posloužit výzkumu a vývoji daších elektromobilů, které by Subaru chtělo nabídnout na globálních trzích, Evropu nevyjímaje.

Autosalon Ženeva 2010 - Subaru Plug-in Stella

Druhým hlavním hráčem v oblasti alternativních pohonů byl tento rok pro Subaru koncept Subaru Hybrid Tourer. Jedná se o vizi budoucnosti velkého cestovního auta využívajícího novou generaci hybridního pohonného systému. Ten sestává z benzinového dvoulitru s přímým vstřikováním a převodového ústrojí Lineatronic (CVT). Mori řekl, Subaru už pracuje na svém prvním hybridu, který by měl jít do prodeje v roce 2012 (tzn. potvrzení starší zprávy).

Volkswagen

Volkswagen se konečně naplno pustil do hybridů. Představování několika světových premiér se neslo ve bombasticky německém duchu. Na místě byla všechna velká jména koncernu v čele s Prof. Martinem Winterkornem. Větší zájem než jeho úvodní řeč vzbudily samotné modely.

Autosalon Ženeva 2010 - Volkswagen Passat Bluemotion

První premiérou bylo MPV VW Sharan s výkonem 140 koní a spotřebou 5,3 l/100 km. Vůbec právě spotřeba byla hlavním heslem nejen Ženevy, ale i show Volkswagenu. Prvním hybridem od Volkswagenu se stane Touareg s V6 TSI motorem o výkonu 380 koní kombinovaných, emisemi 193 g/km. Kombinovaná spotřeba se pohybuje na 8,2 l/100 km. Kromě toho se Touareg bude prodávat také v dieselové verzi se spotřebou 7,4 l/100 km.

Dalšími premiérami byly VW CrossPolo, Polo GTI, CrossGolf a především Volkswagen Amarok (taky slyšíte z povzdálí znělku Návštěvníků?). Nový pick-up, který můžete naložit až jednou tunou. V závislosti na verzi se spotřeba má usadit někde kolem 7,5 l/100 km.

Stranou zájmu Volkswagenu nezůstávají ani elektromobily. Winterkorn dokonce řekl, že v budoucnu „bude v srdci značky bít také elektrické srdce“. Co tím chtěl přesně říct, toť otázka. Jisté je, že během roku 2011 se chytá spuštění testu 500 elektrických Golfů. V roce 2013 budou na trhu hybridní i elektrické verze VW Jetta a VW Golf, stejně jako Volkswagen E-Up.

Autosalon Ženeva 2010 - Volkswagen Golf Bluemotion

Volkswagen tvrdí, že do roku 2018 se chce stát lídrem v oblasti elektrické mobility. Hlavními trhy, které má značka v merku jsou: Evropa, Severní Amerika a Čína. Neboli v Japonsku není šance a Jižní Amerika má svůj „vlastní model“. Nové elektromobily by se mohly jmenovat E-Golf a E-Jetta.

Co se týká hybridů, v srpnu 2012 přijde na trh Volkswagen Jetta Hybrid a přesně o rok později pak Volkswagen Passat Hybrid. O dva měsíce později vše završí Volkswagen Golf Hybrid. To je ale pěkný časový plán! Teď už víme, že i „fauvé“ to myslí s alternativními pohony vážně.

Kia

Čím se na autosalonu v Ženevě blýsklo dvojče jihokorejského Hyundaie? Jako obvykle to byla Kia Ceed v několika různých obměnách. Co ale bylo doopravdy zajímavé, to byla elektrická Kia Venga EV. Jde prozatím jen o koncept, ale zatraceně milý! Elektromobil s výkonem 80 kW zvládá 140 km/h a dojezd údajně až 180 km.

Autosalon Ženeva 2010 - Kia Venga EV

Není bez zajímavosti, že původní kompaktní MPV Kia Venga je vyráběné v závodě Hyundai v Nošovicích. Kde a zda vůbec se bude vyrábět elektrická verze samozřejmě zatím není vůbec jasné. Koncept Venga EV byl prezentován s dvojitým packem 24kWh lithium-polymerové baterie, kterou by bylo možné na 80% dobít rychlodobíjením už za 20 minut. Běžnou rychlostí pak na plnou kapacitu za osm hodin.

Autosalon Ženeva 2010 - Kia Venga EV

Druhou zajímavostí na stánku Kia byl samozřejmě koncept plug-in hybridního sedanu Kia Ray. Auto dlouhé 4,4 metru si v Ženevě odbylo svou evropskou premiéru. Čtyřdveřový sedan zvládne až 80 km pouze na elektřinu a celkový dojezd je 1200 km díky spotřebě neuvěřitelných 1,398 l/100 km. Nevěříme, ale dobře se to poslouchá.

Autosalon Ženeva 2010 - Kia Ray

Pohonným srdcem auta je 1,4l Gamma motor s přímým vstřikováním paliva a výkonem 115 koní. Doplňuje ho 78kW elektromotor, kombinovaný maximální výkon je 153 koní a maximální rychlost omezena na 175 km/h. Poslední premiérou Kia v Ženevě byl nový sportovní crossover Kia Sportage vybavený v evropské verzi technologií Stop&Start. Prodávat se bude ve dvou benzinových a dvou naftových verzích.

7 Comments on “Ženevský autosalon živě: Hyundai, Kia, Volkswagen, Subaru”

  1. Pro mě je
    Pro mě je nejzajímavějším projektem elektromobilu New Trabi – nový Trabant :-). Prezentace proběhla loni ve Frankfurtu. Záměrem prezentace měla být údajně snaha získat asi 30 miliónů euro na zahájení sériové výroby. První kousky mají být vyrobeny už v roce 2012. Prý se snaží i o přijatelnou prodejní cenu.

    1. To by bolo super, keby to
      To by bolo super, keby to zacali vyrabat. Dufam, ale ze sa z Trabanta nikto nepokusi vyrbat superstylove auto, ako to bolo u inych lacnych aut (Fiat 500, Mini Cooper). Nerozumiem jednoducho logike vyrobcov aut, ked chcu znajlacnejsich aut, urcenych pre siroke masy, urobit luxusne auta pre snobov. Potom to cele straca zmysel.

  2. No taky jsem na tu cenu Kie
    No taky jsem na tu cenu Kie zvědavý. Zatím můžem jenom polemizovat a tech 320 tisíc je takové moje snění!!
    Ale ten citroenek C-zero doufám že tak plus mínus stát bude!
    Přece jenom je to malé auto do města a na kratší vzdálenosti!! Když může fábia stát kolem 200 tisíc, tak těch 320 tisíc se mi až tak nereálné nezdá!

  3. Ta Kia Venga EV vypadá taky
    Ta Kia Venga EV vypadá taky velice dobře!! Taky jsem zvědavý na cenu C-zera a v budoucnu na tu Kia Venga EV.
    Když by to bylo neco kolem 320 000,- Kč tak by to byla dobrá cena!!! Na to, že třeba Škoda Yeti s 2.0 TDI stojí 600 000,- a papá 5,5 l nafty, tak bych raději šel do C-zera nebo Vengy EV !!!!!! Autům na ropu už odzvoňuje!!!!!

Napsat komentář