Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Guewer Classic

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: Guewer Classic

Příspěvekod bruczoun » pát 06. kvě 2011 10:09:24

mil2house píše:
PS: Odešla už u Gueweru někomu nabíječka?


ano, a odesel taky menic na 12V (pro svetla), vymeneno v zaruce, pry se to stava
bruczoun
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř 02. úno 2011 22:51:00

Nabíječka

Příspěvekod ctirad » pát 06. kvě 2011 11:02:33

Nabíječka mi přijde jako nesjlabší článek celé věci. Ta moje měla navíc tišťák zastrčený mimo kolejnice, takže uvnitř plandal. Když jsem to rozebral, abych to vrátil zpět, tak jsem ještě zjistil, že ochranný vodič přívodní šňůry visí jen tak ucvaknutý ve vzduchu, což asi není závada, ale důsledek toho, že nabíječka počítá s dvoudrátovou šňůrou, nicméně mohli ho alespoň chytit pod šroubek na plechový case.

BTW, když je úplně nabito, tak se vypne větrák nebo se pořád točí?
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Nabíječka

Příspěvekod mil2house » pát 06. kvě 2011 11:10:41

ctirad píše: BTW, když je úplně nabito, tak se vypne větrák nebo se pořád točí?


U všech se vypíná(XSG,Solar), ale tu od klasika teď nemám, tak nevím. Ale určitě by měla.
mil2house
 
Příspěvky: 193
Registrován: stř 10. zář 2008 9:01:09

Re: Guewer Classic

Příspěvekod gum » pát 06. kvě 2011 11:52:20

Ano, větrák se po nabití vypíná. Nabíječka v tom stavu žere něco kolem devíti wattů (můj wattmetr takto malou hodnotu moc nedává).

Jinak s tím nejslabším článkem souhlasím. Občas se mi stane, že začne větrák dělat při nabíjení děsný bordel, asi vyglajdaná ložiska. Po pár minutách se to ale uklidní. Zatím to nechám být, až kdyby to dělalo pořád, tak ji budu reklamovat. Dle mého měla být chlazená pasivně nebo to chlazení mělo být udělané lépe jelikož pokud ji s sebou chcete vozit, tak se vám nutně musí na těch českých silnicích dost brzy zničit. Já ji zatím nechávám doma jelikž po městě je jistota dojezdu v pohodě a byla by to jen zbytečná zátěž navíc.

Momentálně mě více rozčiluje přední odpružení, budu se na to muset znovu podívat, proč to dělá takový hluk. Někde se tam něco o sebe otírá nebo je uvolněné, nevím. Skútr do servisu dávat nechci, když je venku tak hezké počasí :)

Ctirade, gratuluju k nové hračce. Plného výkonu si užiješ až tak po 100-150 km, ten začátek není úplně to pravé ořechové. I co se dojezdu týče. Halt akumulátory se musí zajet, pak už je to víc než v pohodě (za ty prachy).
gum
 
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02. zář 2010 10:03:08

Re: Guewer Classic

Příspěvekod ctirad » pát 06. kvě 2011 13:32:56

OK, takže jsem tu nabíječku asi vypnul moc brzo, když se to ještě točilo a v dlouhých intervalech blikala zelená LED. Hluk větráku mě celkem netrápí, ať si to v garáži rámusí jak chce. Přinejhorším se dá vyměnit za nějaký tišší z PC a/nebo mu snížit otáčky. Pasivně by se to ale asi neuchladilo. Těch ~10W spotřeby, kdy to nenabíjí mi ale přijde hodně. Bohužel je to asi obecnější vlastnost, protože moje lifepo4 nabíječka na kolo taky citelně hřeje i když už dávno nenabíjí. Přitom nabíječka na olovo, co jsem měl u kola jako úplně první byla pasivní a když donabíjela tak byla úplně studená.

Jinak jsem udělal další úpravu. Přemístil jsem jistič z vrchní části prostoru pod sedlem úplně dolů pod ten plastový vypouklý nesmysl, který je tam v elektrické verzi úplně zbytečný. Teď se mi vejde pod sedlo i větší otevřená helma a když se dolů nedá ten plastový nesmysl, tak ještě i nabíječka.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Druhé dojmy a omezovač

Příspěvekod ctirad » čtv 12. kvě 2011 22:45:30

Tak už jsem ode dneška na značkách a najeto prvních 30km. Zatím dobrý a i kritické kopce v okolí to jezdí líp než jsem čekal. Vše se zapnutým omezovačem. Ten se mi bohužel nepodařilo vypnout. Popsané spojování pinů na volném konektoru pod řídítky vůbec nic nedělá a při měření jsem zjistil, že žádný ze tří pinů není nikam zapojený (žádný není ani kostra, ani žádný pull-up, nic). Tudíž to vypadá, že buď výrobce nebo dovozce je o něco důslednější a buď je to rozpojené někde u jednotky nebo to možná ani není vytaženo ven.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Rozborka

Příspěvekod ctirad » ned 15. kvě 2011 10:50:26

Včera jsem si dal za cíl vypolstrovat kaslík i pro tu poslední nepřístupnou baterii a při té příležitosti důkladně prozkoumat řídící jednotku pro potřeby případného budoucího moddingu a taky přijít na tu záhadu s omezovačem. Nutno hned z kraje říct, že sundavání plastů je neskutečný opruz. Všechny do sebe zapadají stylem pes jitrničku sežral a ačkoliv jsem rozebral i skoro celou podlahu a povolil i plastovou kapsu pod řídítky, na správnou sekvenci, která by nevyžadovala tu a tam použít násilí se mi přijít nepodařilo. Nicméně kýženého výsledku bylo dosaženo:
ostrojeno-zprava.jpeg
ostrojeno-zprava.jpeg (106.96 KiB) Zobrazeno 5028 krát

ostrojeno-zleva.jpeg
ostrojeno-zleva.jpeg (102 KiB) Zobrazeno 5028 krát
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Rozborka 2, konektory

Příspěvekod ctirad » ned 15. kvě 2011 11:01:58

Tady je hned vidět příčina toho, proč nešlo vyřadit omezovač. Druhý konec kabelu vedoucí pod řídítka není vůbec nikam zapojený a jak jsem se přesvědčil hned vzápětí, je to proto, že moje jednotka příslušné signály vůbec nemá vyvedené (ten druhý třípinový konektor vedle je od odpojeného měniče napětí 48V-12V).

odstrojeno-konektory.jpeg
odstrojeno-konektory.jpeg (111.46 KiB) Zobrazeno 5028 krát


Tohle je kabel od vedoucí od motoru. Tří fáze a kostka se signály z hallovek. Ten rozpojený konektor dole je od zadního světla.

ostrojeno-zezadu.jpeg
ostrojeno-zezadu.jpeg (124 KiB) Zobrazeno 5027 krát
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Controller

Příspěvekod ctirad » ned 15. kvě 2011 16:12:10

Rozebraná jednotka vypadá následovně. Obrázky jsem nechal v původním rozlišení, aby z toho byly vidět i případné detaily.
jednotka-top.jpeg
jednotka-top.jpeg (208.15 KiB) Zobrazeno 5017 krát


Tranzistory jsou IRF1407 (130A, 75V), velké elyty v napájení jsou na 63V, tudíž pro případný mod vyššího napětí by bylo bezpodmínečně nutné je nahradit něčím silnějším, řekněme 100V. U těch tranzistorů si nejsem jistý, přece jenom při rozpínání musí ustát velké napěťové špičky. Integráče jsou bohužel zcela nedohledatelné, takže naděje na to, že by se daly použít již existující nástroje k jiným jednotkám padá. Kdyby se v tom někdo chtěl přece jen hrabat, tak ty dvouřadé pady jsou zcela určitě JTAG ;)
jednotka-bot.jpeg
jednotka-bot.jpeg (166.07 KiB) Zobrazeno 5018 krát


A konečně detail padů učených k signalizaci (silové vývody jsou roztroušené dál po desce):
jednotka-pinout.jpeg
jednotka-pinout.jpeg (136 KiB) Zobrazeno 5019 krát


Update 3.6!

Pady se známou funkcí:
SL- Speed limiter, při uzemnění omezuje maximální otáčky na cca 30km/h (u mě nevyvedeno)
MD - zapnutí/vypnutí omezovače efektivního napětí (u mě vyvedeno na červený spínač pod sedadlem)
BK-L vstup od brzd spínaný do země
BK-H vstup od brzd spínaný do Vcc (nepoužívá se, není vyveden a nemá osazený spínací tranzistor)

Pady s neznámou funkcí:
TA .. vstup s externím pullupem a paralelní kapacitou spínaný do země
BY-1 .. výstup otáčky nebo proud 0-3.6V
BY-2 .. 5V, pravděpodobně vstup/jumper s interním pullupem
BY-3 -- výstup otáčky nebo proud 0-3.6V
BY-4 .. 5V, pravděpodobně vstup/jumper s interním pullupem
BY-5 .. vstup s externím pullupem a paralelní kapacitou spínaný do země
Naposledy upravil ctirad dne pát 03. čer 2011 14:36:58, celkově upraveno 2
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Guewer Classic

Příspěvekod ctirad » ned 15. kvě 2011 20:16:30

Takže z jednotky jsem si vytáhl signály SL, TA a k tomu jeden GND, což jsou signály, u kterých jsem předpokládal, že odpovídají původní "přepínačové" verzi. Potom jsem vystlal poslední kaslík pro baterku jekorem a začal vše vracet do původního stavu. Do svorkovnic silových vedení jsem ještě přidal elektrikářské podložky a pak jsem ještě opravil utržený červený drátek u konektoru hallovek z motoru a pro jistotu ještě celý svazek zalepil tavnou pistolí. Přidal jsem podložky všude tam, kde to výrobce považoval za buržoazní přežitek a všechny metrické závity máznul grafitovou vazelínou a udělal jsem si zkušební jízdu nádherně prázdnou večerně-noční sobotní Prahou a okolím.

První dojem je skutečně obrovský přínos vypolstrování prostoru kolem baterií, zejména té poslední. Skútr jede neskutečně kultivovaně a ani na hrbolech nebo dírách nic nikde nebouchá, neklepe, nevrže, prostě pohoda. Pokud máte klasika, tak tahle úprava je povinnost i kdybyste měli někomu vrazit peníze aby vám to udělal. Dokonce si troufám říct, že většina výhrad k malým kolům a tvrdému pérování má ve skutečnosti základ v tomto.

Co mě ale dost zarazilo, bylo výrazné zvětšení maximálky bez toho, abych ještě jakkoliv manipuloval s těmi vytaženými dráty z jednotky. Dokonce až tak, že jsem zastavil a kontroloval (a později ještě potvrdil měřákem), že opravdu nemám od začátku aktivované nějaké to "turbo". Ale nemám. Všechno je v default zapojení, jak jsem to koupil. Nechápu to. Předtím se mi ručička tachometru zarazila na hodnotě 45km/h a víc ani ťuk. Teď je to 55km/h a už z mírného kopce to ještě zrychluje. Jaké tachometrové (!) maximálky dosahujete vy, co máte přepínač rychlosti na jednotlivé polohy nebo alespoň funkční ten jumper pod řídítky? Já mám totiž pocit, že teprve teď mi to jede, jak má, tedy na "EU" omezovač a tachometr poněkud přeměřuje. Sepnutí "TA" totiž nedělá vůbec nic ani po rovině ani do kopce. Buď je to tedy na jiném pinu nebo to v téhle verzi software vůbec neumožňuje.

Do kopců to ale jezdí úplně stejně jako předtím, tedy velmi dobře. Projel jsem i ten Baraňdák a pak ještě jednou serpentiny od Teras a ateliérům a nikde mi ručička neklesla nijak výrazně pod 40km/h a to i při rozjíždění z místa. Rozhodně se nekoná žádné trápení zvířátek a odrážení nohama, jak jsem v souvislosti s malými skůtry mnohokrát četl a slyšel. Kdybych věděl, že to takhle bude jezdit, tak jsem si ho mohl koupit už loni a zbytečně nečekat na něco většího.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron