Stránka 7071

Re: Guewer Classic

PříspěvekNapsal: pon 16. črc 2018 19:27:47
od alf159
Nabíječka doma + první otestování.

Re: Guewer Classic

PříspěvekNapsal: pon 23. črc 2018 20:34:57
od alf159
Nabíječka po nezbytných úpravách (doplnění termistorů, montáž 1x pořádný ventilátor namísto 4 chcípáčků). Také bylo třeba vyměnit vedení mezi zásuvkou pro nabíječku a svorkovnicí (slabý průřez, hřálo se). Bohužel zatím se odkládá zastavění nabíječky do skútru - je moc velká, nevejde se.
Dále jsem zjistil, že mi maximální proud do motoru klesl z 50A na 43A. Rozebral jsem tedy ECU motoru a podezření se potvrdilo - část cínu z letování "shuntů" teplem odtekla. Spoj jsem znovu proletoval a při té příležitosti navýšil proud na 60A. Skútr teď do kopce jede rychleji, ale zvýšila se i teplota motoru, tak uvidím, jak se to bude z dlouhodobého hlediska chovat.

Re: Guewer Classic

PříspěvekNapsal: pon 23. črc 2018 23:32:30
od mil2house
Ahoj.

Jakou máš verzi té aplikace pro BMS? Já našel nejnovější V2.1.1011.

Re: Guewer Classic

PříspěvekNapsal: úte 24. črc 2018 5:06:24
od alf159
Mám stejnou verzi.

Re: Guewer Classic

PříspěvekNapsal: pát 03. srp 2018 15:01:47
od alf159
Tak nějaké nové info, skútr zatím se zvýšeným proudem jezdí i v aktuálních 33°C. Dneska jsme dali ve dvou trasu 65km vč. poměrně prudkých kopců a dal to, teď to jede i ve dvou do kopce velice svižně :)
Minulý víkend jsem díky opomenutí/nedomyšlení situace řešil závadu, která ještě měla navíc docela kuriózní následky, tak to popíšu, ať se to nestane někomu jinému.
U kamaráda žijícího na kopci jsem nabil baterku, přičemž k ukončení nabíjení používám BMS - nastavím vypnutí nabíjení např. na 4.02V (cca 80%), abych šetřil články, když nepotřebuji max. dojezd. Bohužel jsem si neuvědomil, že budu hned při sjíždění kopce rekuperovat (navíc jsme jeli dva). BMS tedy zůstala takto nastavená a při sjezdu odpojila baterku. Tímto vzniklo v palubní síti přepětí (odhaduju 70-90V) a toto prorazilo poddimenzovaný 60V MOSFET v měniči 48/12V pro osvětlení. Tento bohužel zcela ve stylu china-made nemá žádné ochrany přepětí na výstupu. Takže vznikly a bylo třeba opravit tyto škody:
- oprava měniče - kondenzátor, 2x odpor, MOSFET
- přerušovač blinkrů - 2x tranzistor + 2x kondenzátor
- žárovky blinkrů, světel a brzd (vydržela to jenom LED v předním světlometu s vlastním měničem)
- no a ta nejkurioznější - žárovka podsvícení tachometru se hned nespálila, ale nějakou dobu svítila a žhavila a tím způsobila roztavení koleček počítadla km. Nakonec jsem tedy byl nucen vyměnit tachometr.
A no jen co jsem to opravil, tak syn projevil přání výuky jízdy na skútru. Celkem mu to šlo, ale pak po zastavení poměrně těžký stroj naklonil a už nedokázal udržet a spadl :) Tak jsem se tedy nenudil, bylo třeba svařit ulomenou páčku brzd, naprasklý kufr na nosiči, ohnutý doraz řízení. No a taky je to dodřené jak cikánská bouda, trochu jsem to rozleštil, ale asi budu muset něco stříknout nebo dát samolepky.
Tož tak, proudu zdar!

Re: Guewer Classic

PříspěvekNapsal: sob 04. srp 2018 11:06:27
od mil2house
Alfe, hezké zážitky. :-D

S nabíjením to dělám stejně na cca 80% (4V). Ta bms je fajn, akorát by to chtělo trochu dodělat graficky.

Jelikož mám baterky lion až dole, takový pád mi nehrozí. Synátor se za chvíli naučí a budeš mít s kým jezdit. ;-)

Já už koupil elektromobil, tak jsem na skutru docela dlouho nejel. :-( Asi to brzo napravím. ;-)

Mohl by jsi mi prosím dát odkaz na tu led žárovku? Je problém najít nějakou, která dobře svítí. Teda, jestli svítí dobře...

Přeju hezké kilometry. Ten dojezd je fajn!

Re: Guewer Classic

PříspěvekNapsal: sob 04. srp 2018 13:53:05
od alf159
Ahoj, elektromobily jsem teď obhlížel na srazu ve Valašském Meziříčí, asi bych si aji vybral :), jenom sehnat nějakého sponzora. Byl jsem tam po vlastní ose, 60km tam - nabíjení (díky organizátorům) a 70km zpět, hezký výlet, zajímavá auta a lidi.
Ta led žárovka svítí víc než origo asimetrika 35W, + bílé světlo, ale myslím, že H4 svítí víc. Navíc prakticky nemá možnost přepínat na dálkové - všechny 3 čipy (2+1) jsou shora, takže i na 3 čipy zaplé jsou pořád potkávací - tak to provozuju.
Měla by to být tato:
Kód: Vybrat vše
https://www.banggood.com/Motorcycle-Scooter-R5-LED-Hi-Lo-beam-Headlight-Lamp-p-951077.html?rmmds=category&cur_warehouse=CN

Výhoda je, že se uchladí pasivně (bez větráku).

Re: Guewer City - zadřený motor?

PříspěvekNapsal: úte 21. srp 2018 11:30:06
od chosef
Je možné nějak zadřít elektromotor u elektroskútru? Stala se mi několikrát taková divná věc - jel jsem teď v létě se skútrem Guewer City (má jen 350W motor), bylo dost horko a jel jsem do dost prudkého kopce a pod kopcem jsem si v duchu říkal, tak ten kopec jestli vyjedu, tak to bude dobré - no nevyjel jsem ho. Někde v polovině přestal skútr jet, tak jsem seskočil a když jsem ho tlačil, tak byl cítit v motoru nějaký odpor a trochu to jakoby drhlo a způsobovalo při tlačení takové vibrace celého skútru, šáhl jsem na zadní kolo s motorem a byl teplejší. Chvíli jsem počkal a když jsem pak otočil klíčem a zkusil přidat plyn, tak už skútr normálně jel, proto jsem to dál nijak neřešil a řekl si, že se motor jen nějak přehřál, zafungovala nějaká tepelná ochrana a pak schládl a funguje dál.

Ujel jsem s ním cca dalších 100 km, ale po 14 dnech se situace opakovala - tentokrát na rovince - skútr opět přestal jet a zase se objevil divný odpor motoru při tlačení. Tentokrát to bylo pár sekund po vyjetí, takže motor byl úplně studený a přehřátím to tedy nebylo. Po chvilce problém opět zmizel a se skútrem se dalo dál jezdit.

Ale včera po minimálně dalších 100 km a 14 dnech se situace zase opakovala a problém se objevil opět pár sekund po vyjetí a už nezmizel, se skútrem se nedá jet. Po otočení rukojeti plynu jako by na sekundu cukne, že se chce rozjet, ale hned vypne.

Baterie je nabitá, světla svítí... všechno ostatní prostě funguje.

Stalo se někomu něco podobného? Kde a jak mám hledat příčinu a jak to mám zkusit sám opravit? Rozšroubovat kolo s motorem? Co tam uvidím, nemáte někdo fotku vnitřku kola s elektromotorem?

Budu vděčný za každou radu a pomoc.

Re: Guewer Classic

PříspěvekNapsal: úte 21. srp 2018 14:27:49
od alf159
Ahoj, na dálku těžko radit. Ale pokud motor "drhne" i při vypnutém klíči, tak buďto mechanický problém v motoru a nebo zkratované fáze mezi sebou. Zkus si s ním zatočit rukou na stojánku - musí jít lehce bez drhnutí, nicméně je tam mírně cítit jakoby přeskakování (jako krokový motor). Můžeš odpojit motor na svorkovnici (3 silné dráty) ať vyloučíš zkrat v jednotce motoru a pokud by šel pořád těžko, tak bych se do něj zkusil podívat.

Re: Guewer Classic

PříspěvekNapsal: úte 21. srp 2018 21:01:15
od zqtd-690
Tento problém jsme již řešili na vlákně ZQTD skútrů.

Skútr na stojan, baterii vypnout, odpojit fáze motoru od ŘJ a kolo s motorem se musí volně otáčet. Pokud ne, pak je zkrat na cívkách motoru nebo na přívodních fázových vodičích do motoru. Když se motor hodně přehřeje, pak na vodičích v motoru nepomáhá ani silikonová izolace - vodiče se zapečou do sebe. Pak nezbyde než motor rozdělat a podívat se na vinutí cívek a přívodní vodiče, případně i na ložiska motoru - zda-li nejsou opotřebovaná a nedrhnou magnety o pólové nástavce motoru.
Pokud se motor volně otáčí, pak může být i zkrat na koncových fázových MOSFETech v ŘJ (na každé fázi je jich zapojených několik paralelně).
Zkrat mezi fázemi v motoru se ale většinou projeví tak, že motory s větším výkonem (1,5kW a více) kladou takový odpor, že skútr lze jen stěží utlačit.
Pokud se motor na stojanu při odepnuté baterii volně točí, avšak při zapnuté baterii a přidání plynu jen pocukává, pak by to svědčilo o vadné Hallově sondě (v motoru jsou 3ks). Vadná sonda se dá zjistit měřením napětí na jejich vývodech (na kabelu z motoru) při ručním pootáčení kolem při zapnutém motoru. V tomto případě je však při opravě nutné kolo také demontovat a vadnou sondu (sondy) v motoru vyměnit Při tomto zákroku doporučuji vyměnit i stávající nekvalitní ložiska kola za značková.