Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Guewer Classic

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: Guewer Classic

Příspěvekod alf159 » pon 16. črc 2018 19:27:47

Nabíječka doma + první otestování.
Přílohy
Screenshot_2018-07-16-17-11-55.jpg
Screenshot_2018-07-16-17-11-55.jpg (35.83 KiB) Zobrazeno 4592 krát
IMG_20180601_061619.jpg
IMG_20180601_061619.jpg (135.65 KiB) Zobrazeno 4592 krát
alf159
 
Příspěvky: 151
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: Guewer Classic

Příspěvekod alf159 » pon 23. črc 2018 20:34:57

Nabíječka po nezbytných úpravách (doplnění termistorů, montáž 1x pořádný ventilátor namísto 4 chcípáčků). Také bylo třeba vyměnit vedení mezi zásuvkou pro nabíječku a svorkovnicí (slabý průřez, hřálo se). Bohužel zatím se odkládá zastavění nabíječky do skútru - je moc velká, nevejde se.
Dále jsem zjistil, že mi maximální proud do motoru klesl z 50A na 43A. Rozebral jsem tedy ECU motoru a podezření se potvrdilo - část cínu z letování "shuntů" teplem odtekla. Spoj jsem znovu proletoval a při té příležitosti navýšil proud na 60A. Skútr teď do kopce jede rychleji, ale zvýšila se i teplota motoru, tak uvidím, jak se to bude z dlouhodobého hlediska chovat.
Přílohy
IMG_20180723_173714.jpg
IMG_20180723_173714.jpg (104.42 KiB) Zobrazeno 4548 krát
alf159
 
Příspěvky: 151
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: Guewer Classic

Příspěvekod mil2house » pon 23. črc 2018 23:32:30

Ahoj.

Jakou máš verzi té aplikace pro BMS? Já našel nejnovější V2.1.1011.
mil2house
 
Příspěvky: 193
Registrován: stř 10. zář 2008 9:01:09

Re: Guewer Classic

Příspěvekod alf159 » úte 24. črc 2018 5:06:24

Mám stejnou verzi.
alf159
 
Příspěvky: 151
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: Guewer Classic

Příspěvekod alf159 » pát 03. srp 2018 15:01:47

Tak nějaké nové info, skútr zatím se zvýšeným proudem jezdí i v aktuálních 33°C. Dneska jsme dali ve dvou trasu 65km vč. poměrně prudkých kopců a dal to, teď to jede i ve dvou do kopce velice svižně :)
Minulý víkend jsem díky opomenutí/nedomyšlení situace řešil závadu, která ještě měla navíc docela kuriózní následky, tak to popíšu, ať se to nestane někomu jinému.
U kamaráda žijícího na kopci jsem nabil baterku, přičemž k ukončení nabíjení používám BMS - nastavím vypnutí nabíjení např. na 4.02V (cca 80%), abych šetřil články, když nepotřebuji max. dojezd. Bohužel jsem si neuvědomil, že budu hned při sjíždění kopce rekuperovat (navíc jsme jeli dva). BMS tedy zůstala takto nastavená a při sjezdu odpojila baterku. Tímto vzniklo v palubní síti přepětí (odhaduju 70-90V) a toto prorazilo poddimenzovaný 60V MOSFET v měniči 48/12V pro osvětlení. Tento bohužel zcela ve stylu china-made nemá žádné ochrany přepětí na výstupu. Takže vznikly a bylo třeba opravit tyto škody:
- oprava měniče - kondenzátor, 2x odpor, MOSFET
- přerušovač blinkrů - 2x tranzistor + 2x kondenzátor
- žárovky blinkrů, světel a brzd (vydržela to jenom LED v předním světlometu s vlastním měničem)
- no a ta nejkurioznější - žárovka podsvícení tachometru se hned nespálila, ale nějakou dobu svítila a žhavila a tím způsobila roztavení koleček počítadla km. Nakonec jsem tedy byl nucen vyměnit tachometr.
A no jen co jsem to opravil, tak syn projevil přání výuky jízdy na skútru. Celkem mu to šlo, ale pak po zastavení poměrně těžký stroj naklonil a už nedokázal udržet a spadl :) Tak jsem se tedy nenudil, bylo třeba svařit ulomenou páčku brzd, naprasklý kufr na nosiči, ohnutý doraz řízení. No a taky je to dodřené jak cikánská bouda, trochu jsem to rozleštil, ale asi budu muset něco stříknout nebo dát samolepky.
Tož tak, proudu zdar!
alf159
 
Příspěvky: 151
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: Guewer Classic

Příspěvekod mil2house » sob 04. srp 2018 11:06:27

Alfe, hezké zážitky. :-D

S nabíjením to dělám stejně na cca 80% (4V). Ta bms je fajn, akorát by to chtělo trochu dodělat graficky.

Jelikož mám baterky lion až dole, takový pád mi nehrozí. Synátor se za chvíli naučí a budeš mít s kým jezdit. ;-)

Já už koupil elektromobil, tak jsem na skutru docela dlouho nejel. :-( Asi to brzo napravím. ;-)

Mohl by jsi mi prosím dát odkaz na tu led žárovku? Je problém najít nějakou, která dobře svítí. Teda, jestli svítí dobře...

Přeju hezké kilometry. Ten dojezd je fajn!
mil2house
 
Příspěvky: 193
Registrován: stř 10. zář 2008 9:01:09

Re: Guewer Classic

Příspěvekod alf159 » sob 04. srp 2018 13:53:05

Ahoj, elektromobily jsem teď obhlížel na srazu ve Valašském Meziříčí, asi bych si aji vybral :), jenom sehnat nějakého sponzora. Byl jsem tam po vlastní ose, 60km tam - nabíjení (díky organizátorům) a 70km zpět, hezký výlet, zajímavá auta a lidi.
Ta led žárovka svítí víc než origo asimetrika 35W, + bílé světlo, ale myslím, že H4 svítí víc. Navíc prakticky nemá možnost přepínat na dálkové - všechny 3 čipy (2+1) jsou shora, takže i na 3 čipy zaplé jsou pořád potkávací - tak to provozuju.
Měla by to být tato:
Kód: Vybrat vše
https://www.banggood.com/Motorcycle-Scooter-R5-LED-Hi-Lo-beam-Headlight-Lamp-p-951077.html?rmmds=category&cur_warehouse=CN

Výhoda je, že se uchladí pasivně (bez větráku).
alf159
 
Příspěvky: 151
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: Guewer City - zadřený motor?

Příspěvekod chosef » úte 21. srp 2018 11:30:06

Je možné nějak zadřít elektromotor u elektroskútru? Stala se mi několikrát taková divná věc - jel jsem teď v létě se skútrem Guewer City (má jen 350W motor), bylo dost horko a jel jsem do dost prudkého kopce a pod kopcem jsem si v duchu říkal, tak ten kopec jestli vyjedu, tak to bude dobré - no nevyjel jsem ho. Někde v polovině přestal skútr jet, tak jsem seskočil a když jsem ho tlačil, tak byl cítit v motoru nějaký odpor a trochu to jakoby drhlo a způsobovalo při tlačení takové vibrace celého skútru, šáhl jsem na zadní kolo s motorem a byl teplejší. Chvíli jsem počkal a když jsem pak otočil klíčem a zkusil přidat plyn, tak už skútr normálně jel, proto jsem to dál nijak neřešil a řekl si, že se motor jen nějak přehřál, zafungovala nějaká tepelná ochrana a pak schládl a funguje dál.

Ujel jsem s ním cca dalších 100 km, ale po 14 dnech se situace opakovala - tentokrát na rovince - skútr opět přestal jet a zase se objevil divný odpor motoru při tlačení. Tentokrát to bylo pár sekund po vyjetí, takže motor byl úplně studený a přehřátím to tedy nebylo. Po chvilce problém opět zmizel a se skútrem se dalo dál jezdit.

Ale včera po minimálně dalších 100 km a 14 dnech se situace zase opakovala a problém se objevil opět pár sekund po vyjetí a už nezmizel, se skútrem se nedá jet. Po otočení rukojeti plynu jako by na sekundu cukne, že se chce rozjet, ale hned vypne.

Baterie je nabitá, světla svítí... všechno ostatní prostě funguje.

Stalo se někomu něco podobného? Kde a jak mám hledat příčinu a jak to mám zkusit sám opravit? Rozšroubovat kolo s motorem? Co tam uvidím, nemáte někdo fotku vnitřku kola s elektromotorem?

Budu vděčný za každou radu a pomoc.
chosef
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte 21. srp 2018 11:18:30

Re: Guewer Classic

Příspěvekod alf159 » úte 21. srp 2018 14:27:49

Ahoj, na dálku těžko radit. Ale pokud motor "drhne" i při vypnutém klíči, tak buďto mechanický problém v motoru a nebo zkratované fáze mezi sebou. Zkus si s ním zatočit rukou na stojánku - musí jít lehce bez drhnutí, nicméně je tam mírně cítit jakoby přeskakování (jako krokový motor). Můžeš odpojit motor na svorkovnici (3 silné dráty) ať vyloučíš zkrat v jednotce motoru a pokud by šel pořád těžko, tak bych se do něj zkusil podívat.
alf159
 
Příspěvky: 151
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: Guewer Classic

Příspěvekod zqtd-690 » úte 21. srp 2018 21:01:15

Tento problém jsme již řešili na vlákně ZQTD skútrů.

Skútr na stojan, baterii vypnout, odpojit fáze motoru od ŘJ a kolo s motorem se musí volně otáčet. Pokud ne, pak je zkrat na cívkách motoru nebo na přívodních fázových vodičích do motoru. Když se motor hodně přehřeje, pak na vodičích v motoru nepomáhá ani silikonová izolace - vodiče se zapečou do sebe. Pak nezbyde než motor rozdělat a podívat se na vinutí cívek a přívodní vodiče, případně i na ložiska motoru - zda-li nejsou opotřebovaná a nedrhnou magnety o pólové nástavce motoru.
Pokud se motor volně otáčí, pak může být i zkrat na koncových fázových MOSFETech v ŘJ (na každé fázi je jich zapojených několik paralelně).
Zkrat mezi fázemi v motoru se ale většinou projeví tak, že motory s větším výkonem (1,5kW a více) kladou takový odpor, že skútr lze jen stěží utlačit.
Pokud se motor na stojanu při odepnuté baterii volně točí, avšak při zapnuté baterii a přidání plynu jen pocukává, pak by to svědčilo o vadné Hallově sondě (v motoru jsou 3ks). Vadná sonda se dá zjistit měřením napětí na jejich vývodech (na kabelu z motoru) při ručním pootáčení kolem při zapnutém motoru. V tomto případě je však při opravě nutné kolo také demontovat a vadnou sondu (sondy) v motoru vyměnit Při tomto zákroku doporučuji vyměnit i stávající nekvalitní ložiska kola za značková.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron